"Suomesta saa ilmaista rahaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

m1es

Tunnettu jäsen
01.10.2014
24 184
8 746
113
rauhallinen
Kelan yhteiskuntasuhteiden johtaja Olli Kangas antaa haastatteluja arabimaihin asti ja kehuu kuinka Suomi jakaa ilmaista rahaa. Olli on iloinen, kun "Suomen maabrändiä saadaan kohotettua". Väärinymmäryksiä on ollut, myöntää Olli, mutta kenen rahoista niiden väärinymmärrysten seuraukset hoidetaan :mad:

http://yle.fi/uutiset/3-9390040?origin=rss
http://yle.fi/uutiset/3-9390040?origin=rss
13-3-9390403.jpg

Olli Kangas qatarilaisen al-Jazeera-kanavan haastattelussa

Perustulokokeilu ei pääty sen kannattamiseen. Vähän veikkaan niin. Kokeiluun on valittu paljon naisia, jotka jäävät äitiyslomalle tai ovat jo muuten töistä "estyneet". Itse yritin päästä opiskelemaan, mutta alaa ei katsottu sopivaksi eli en olisi saanut sitä työttömyystuella opiskella. Ilmoitin opiskelupaikkaan, etten tule. Nyt kerrottiinkin, että minulle on myönnetty perustulo. Olisin voinutkin siis opiskella, tuon perustulon vastaanottaminen kun ei vaadi mitään. Mutta päätin lisääntyä, kun kerran en saanut opiskella. Nyt tulen olemaan perustulon ajan pienellä äp-rahalla ja sen jälkeen kotihoidontuella (silloin perustulo taukoaa). Mahtava tilastoharha. Perustulo ei lisää työllistymistäni, kappas vaan.

Perustulokokeilu ei pääty sen kannattamiseen. Vähän veikkaan niin. Kokeiluun on valittu paljon naisia, jotka jäävät äitiyslomalle tai ovat jo muuten töistä "estyneet". Itse yritin päästä opiskelemaan, mutta alaa ei katsottu sopivaksi eli en olisi saanut sitä työttömyystuella opiskella. Ilmoitin opiskelupaikkaan, etten tule. Nyt kerrottiinkin, että minulle on myönnetty perustulo. Olisin voinutkin siis opiskella, tuon perustulon vastaanottaminen kun ei vaadi mitään. Mutta päätin lisääntyä, kun kerran en saanut opiskella. Nyt tulen olemaan perustulon ajan pienellä äp-rahalla ja sen jälkeen kotihoidontuella (silloin perustulo taukoaa). Mahtava tilastoharha. Perustulo ei lisää työllistymistäni, kappas vaan.

Eikö perustuloa siis saa äp-rahan lisäksi?

Tuollaisille pölvästeille pitäisi antaa potkut välittömästi. Eikö typerän pääministerimme kodin tarjoamisesta opittu yhtään mitään? Tulee taas ihan helvetin kalliiksi tämäkin suomalaisille duunareille, joiden selkänahasta tulevien turistien elättäminen ja oikeuskulut revitään.

Yhteistyössä