Mut mistä resurssit yksilöopettamiseen, niin et jokainen KullanNuppuNicoPetteri saa juuri tasoistaan opetusta?
Tää varmaan nyt viittaa siihen, että sun mielestä me vaaditaan meidän KullanNuppuNicoPetterille jotain hillitöntä erityiskohtelua. Kysehän ei ole siitä. Kyse on siitä, että mä toivoisin, että siellä pyrittäsiin myös hieman ymmärtämään sitä, että porukassa on erilaisia oppijoita ja persoonia. Se että joku (varmaan aika monikin) saisi siellä opetella ison A:n sijasta pikku a:ta, ei varmaan hirveesti resursseja vaadi.
Jos mä tahtoisin pojalle jotain ihan superspesiaaliopetusta, mä tietysti hankkisin sille sitä jostain omaan piikkiin. Mutta sellaista en koe tarpeellisena. Ainoa mitä mä kaipaan on se, että otettaisiin huomioon se, että isossa porukassa on erilaisia oppijoita ja pyrittäisiin jollain tavalla se huomioimaan. Ei se paljon vaadi, että tuostakin pikkuasiasta saisi kaikille mielekkään. Mä luulen, että jos resursseista puhutaan, niin se itse asiassa säästää resursseja, että lapsi ei turhaudu vaan mielenkiinto pysyy yllä. Turhautuneen lapsen käsittely on paljon työläämpää kuin sellaisen, joka on uppoutunut johonkin mielenkiintoiseen asiaan.
Ja juu, mun mielestä lapsellakin on oikeus turhautua ja se on vallan ymmärrettävää 6-vuotiaan lapsen kohdalla, että se turhautuminen myös näkyy tuollaisissa tilanteissa pidemmän päälle.