suonikohjuja häpyhuulissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suonikohjuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suonikohjuinen

Vieras
Laitan tämän viestini nyt tänne vauvanhoitopalstalle siksi kun tämä kysymys koskee jo synnyttäneitä äitejä. Eli siis kysymykseni on sellainen että löytyykö ketään jolla on ollut pahoja suonikohjuja häpyhuulissa. Ja onko niille tehty mitään raskauden jälkeen?
Itselläni on kyseistä vaivaa. Neuvolalääkäri sanoi että niitä ei operoida mitenkään synnytyksen jälkeenkään, koska kyseessä on hyvänlaatuinen vaiva, ja ei siis terveydelle vaarallista. Vaikka haluaisin lisää lapsia tämän raskauden jälkeen, ja suonikohjut tulisivat varmasti takaisin, ja ehkä jopa pahenisivatkin? Ja ovat lisäksi kipeitä...

Mulla oli tokassa raskaudessa sama vaiva ja olin kauhuissani, mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu. No, kohjut katosivat parissa päivässä synnytyksen jälkeen kuin tuhka tuuleen ja kätilö tiesi kertoa, että näin käy lähes aina. Vain minimaalinen prosentti jää synnytyksen jälkeenkin. Palautuminen kuulema kestää muutamasta päivästä pariin viikkoon. Joten toivoa on sullakin, että pääset vaivasta ihan ilman mitään operaatiota. Tosin erittäin suurella todennäköisyydellä uusiutuu seuraavassa raskaudessa.

Minulla oli molemmissa raskauksissa suonikohjuja häpyhuulissa. Ne oli todella isoja ja kipeitä! Mutta heti synnytysten jälkeisinä päivinä ne hävisisvät kokonaan pois, eikä mitään jälkiä jäänyt. Uskon ja toivon, että siulla käy niin myös.

Yhteistyössä