Suonikohjujen ja raskausarpien ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina28

Vieras
Miten olette muut ladyt ehkäisseet raskaudenaikana raskausarpia ja suonikohjuja? Toki olen rasvannut masuani + rintojani säännöllisesti. Nyt kauhukseni huomasin, että ulkoreisissä näkyy raskausarpia vaikka painoa on tullut vasta 3 kg lisää raskaudenmyötä. Auttaisikohan kuivaharjaus? Miten suonokohjujen laita? Yhtään ei ollut ennen raskautta ja suvussani niitä ei ole kenelläkään. Kääk! :D

Kyllä tässä kriisiä pukkaa, kun huomaa miten kroppa muuttuu raskauden myötä. Joo pinnallista tiedän, mutta silti ketuttaa.

Ilmeisesti aika paljon ihotyypistä kiinni... itse olin varma, että niitä tulisi, kun on joskus teini-iän naisellistumisestakin tullut ja iho muutenkin kuiva. No, vielä ei ole yhden ainuttakaan arpea ja vauvan pitäisi jo pian syntyä. Olen rasvaillut monenlaisella rasvalla, mutta ehkä vartalovoilla eniten. Tosiaan en väitä, että rasvaaminen on mut pelastanut, mutta eipä siitä tietenkään haittaakaan ole.
Suonikohjuista en osaa mitään sanoa, ehkä perinteinen jalat ylös auttaisi?

Kyllä näitä saa musta murehtia, eikä siinä ole mitään pahaa. Äitiys on niin valtaisa muutos muutenkin, että se oma tuttu kroppa toisi paljon lohtua. Harvalla se kuitenkaan pysyy tuttuna, joten muutokseen on totuteltava ja armahdettava itsensä. Itse en ole vielä keksinyt miten sellaiseen mielentilaan pääsee :)

Kaverini kehuskeli, miten koko raskausaikana ei ollut tullut yhden ainoaa raskausarpea. Synnytyksen jälkeen, kun nahka sitten ropsahti alaspäin, ne arvet tulivat.

Rasvaile, harjaile. Kun lapsiluku on sitten täynnä, niin käy kiristyttämässä nahka, jos vielä häiritsee.

Kyllä nuo raskausarvet on ihotyypistä kiinni,
ei auta rasvailut niitä poissa pitämään.
Ekassa raskaudessa ei arpia tullut ennen viimeistä kuukautta,
kiloja 20 , kaikki tuo vain massuun ( odotin kaksosia ) ja
sainkin komeat arvet sitten muistoksi.
Imetysaika toi arvet rintoihin .
Toisessa raskaudessa nuo arvet hiukan tummenivat,
mutta en usko että lisääntyivät sen kummemmin,
vaikka samat 20 kg tuli silloinkin, yhtä odottaessa.

Arvet on ja pysyy, hiukan ovat vaalentuneet vuosien varrella,
mutta pois eivät koskaan lähde, ihan sama millä koittaa rasvailla.
Mulla näkyy muutkin arvet aika hyvin, joten kudos/ iho tyyppi vaikuttaa näin.
Toki rasvaan aina vatsan ja rinnat suihkusta tultuani ( jo ennen raskauksia olen näin tehnyt ) mutta ei se jo tulleisiin arpiin auta.

Äidilläni ei tullut raskauksista arven arpea ikinä, eikä siskollakaan.
Mulla on erilainen kudostyyppi vaan.

Arpiin saattaa raskaus auttaa jonkin verran, mutta joillekin tulee joka tapauksessa. Suonikohjuja ei voi ehkäistä. Johtuvat verisuonista ja tulevat jos ovat tullakseen. Mutta niitäkin voi sitten myöhemmin leikkailla.

Meillä on taipumusta suonikohjuihin joten ostin tukisukkahousut ja -sukat töitä ja normaalielämääkin varten. On spesiaalimerkkejä juuri tähän tarkoitukseen, eli suonikohjujen ehkäisyyn, kysy vain lähimmästä tavaratalosta.
Rasvannut olen joka päivä ja toivon että jotain auttaa. Varmuudenkin vuoksi siis, en odota että iho kutisee vaan laitan kunnon rasvakerroksen rintoihin, vatsaan, kylkiin ja vähän reisiinkin jossa pari viirua on ollut jo vuosien ajan. Varmassa vara parempi vai miten se onkaan, vaikkei rasvat auttaisi niin ei voi sanoa etten yrittänyt!

Oon kans sitä mieltä, et raskausarpia tulee rasvaa tai ei , mut voi siinä olla painon tulon kanssa jotain tekemistä. Tiedä kaverin joka rasvas litratolkulla ei tullu painoo, mut arpia tuli ja sit mulla itellä ei oo tullu kummastakaan raskaudesta arpia. ekasta jaksoin rasvailla tästä toisesta en. Suonikohjuja en ekasta raskaudesta saanu, mut tästä toisesta ne alko vaivaamaan puolivälissä. Käytin tukisukkia ja tukisukkahousuja. olo helpottu, mutta kosmeettista vaivaa tuli. Suosittelen investoimaan kunnolliset , ne maksaa n. 30 €. Mä onn pärjänny kaksilla. Toisia pitäny parempana ja hameen kanssa. Toiset sit meni riki, mut oon silti niitä pitäny housujen kanssa, kun ne ei näy.

Yhteistyössä