Suositelkaa koirarotua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ottais Bulldoggia terveyssyistä. Hieman väärään suuntaan on jalostettu tätä rotua, minun mielestäni, vaikka luonteeltaan ovatkin kivoja. Myös meidän koiralla on silmien alla ihopoimut ja kammottais ajatella että koko naama olis niitä täynnä.

ja bullit on ollu 1800 luvulla ihan samanlaisia...paskaa puhuu ne noista bulleista jotka ei oo edes ikinä kys,koiraa nähny..

Ihan eläinlääkärit ja koirakouluttajat ovat sanoneet että hyvälaatuisia pinsereitä on todella vähän. Dobberit ovat mukavia, itse en oo tuota sanontaa pinseristä keksinyt, laitoin sen vain tähän.

Hyvälaatuisia pinsereitä? Aikamoinen yleistys, että ärhäköitä kaikki. Haukkuherkkiä kyllä---> koulutuksella voi vaikuttaa, lisäksi varautuneita vieraita kohtaan---->tulee sosiaalistaa huolella, (tulee sietää vieraita, muttei välttämättä pitää niistä) Ja tottakai pinserit, kuten minkä tahansa muunkin rodun edustaja, kannattaa valita kunnon kasvattajalta, tutustua pennun vanhempiin jne.... Pinserit ovat aivan ihania, uskollisia ja hellyydekipeitä koiria!

[QUOTE="hohhoh";25705505]no eipä ainakan miejän korat oo ollu sen sairaampia ku muutkaan..oikeastaan tuo vanhempi 7v ei oo ikinä ollu sairas..ja tuo, nuorempi 4kk eläinlääkäri jopa kehu sitä...ei mitgään vika..eikä niillä nyt niitä ruttujakaan juurikaan ole..märällä rätillä silloin tällöin pyyhkäisee... jääräpäitä ovat mutta kyllä tottelee kun huomaa että minä olen tosissaan..[/QUOTE] Minun mielestäni ko. rodun kuono on jalostettu viimeisen sadan vuoden aikana aivan liian lyhyeksi. Meidänkin koiran silmänalusia joutuu välillä pyyhkiään, enkä tykkää ollenkaan siitä että tipsuillakin suositaan näyttelyissa minun makuuni liian lyhyttä kuononmallia. Minusta millään koiralla ei saisi olla sellaista kuonoa johon muodostuu pyyhittäviä ihopoimuja. Muuten Bulldoggi ei varmasti olekaan sen sairaampi kuin rotukoirat yleensä.

Minun mielestäni ko. rodun kuono on jalostettu viimeisen sadan vuoden aikana aivan liian lyhyeksi. Meidänkin koiran silmänalusia joutuu välillä pyyhkiään, enkä tykkää ollenkaan siitä että tipsuillakin suositaan näyttelyissa minun makuuni liian lyhyttä kuononmallia. Minusta millään koiralla ei saisi olla sellaista kuonoa johon muodostuu pyyhittäviä ihopoimuja. Muuten Bulldoggi ei varmasti olekaan sen sairaampi kuin rotukoirat yleensä.

Liian lyhyt kuono koiralla aiheuttaa hegitysvaikeuksia, tulehduksia ym. "kivaa". En todellakaan suosittele "lyttykuonoisia" koiria kenellekkään, suututtaa että ihminen on (tässäkin) mennyt kauniin ulkonäön tavoittelussa liian pitkälle ja eläin saa kärsiä seuraukset....

[QUOTE="kääkkä";25705536]Hyvälaatuisia pinsereitä? Aikamoinen yleistys, että ärhäköitä kaikki. Haukkuherkkiä kyllä---> koulutuksella voi vaikuttaa, lisäksi varautuneita vieraita kohtaan---->tulee sosiaalistaa huolella, (tulee sietää vieraita, muttei välttämättä pitää niistä) Ja tottakai pinserit, kuten minkä tahansa muunkin rodun edustaja, kannattaa valita kunnon kasvattajalta, tutustua pennun vanhempiin jne.... Pinserit ovat aivan ihania, uskollisia ja hellyydekipeitä koiria![/QUOTE]

Ap kuitenkin etsi ns.sohvakoiraa johon en kyllä pinseriä suosittele. Enkä kyllä sohvakoiraksi suosittele yhtäkään koiraa mutta luulen että normaalijärkinen ihminen kuitenkin jotain koiransa kanssa tekee...

Ihme rotuja täällä kyllä suositellaan ensikoiraksi... Taitaa moni vaan suositella sitä omaa rotuaan. Itsellä kaksi koiraa ja näistä roduista en tuollaiseen suosittele kumpaakaan. Valkoinen paimenkoira, ei todella. Vaatii kokemusta ja ymmärtämystä koirista jo pidemmältä ajalta. Kotonamme on myös cockeri, jota en myöskään suosittele. Vaikea ennustaa cockereiden kohdalla luonnetta, vaihtelee hyvin paljon ja terveysongelmia löytyy.

Noin nuorten lasten kanssa ja vähäisellä kokemuksella suosittelisin jotain pientä seurakoiraa, joka ei omaa sen suurempaa dominanssitaipumusta. Pientä koiraa on aina helpompi käsitellä ja liikutuksen ja aktivoinnin tarve on usein hieman pienempi. Kannattaa tutustua Maltankoiraan ja vaikka Bishon Friseeheen tai coton de tuleariin.

Ei koira nyt ihan sohvakoiraksi olisi tarkoitettu normaalit lenkitykset ja muut aktiviteetit tietysti hoidettaisiin.Tarkoitin lähinnä mikä olisi ekaksi koiraksi ns."helppo" rotu.Asumme omakotitalossa missä on iso piha ja metsä ihan läellä,joten koira saisi myös olla pihalla vapaana.

Cockerspanieli on aina iloinen ja innokas ja lapsirakas, ainakin ne mitä mä tiedän. Onhan nekin aika velmuja luonteiltaan mut kaikki jotka mä tiedän on niin ihania ja lempeitä persoonia, syliä rakastavia ja ihmisten kanssa viihtyviä et jos itse en tykkäis isoista koirista niin voisin cockkerin ottaa ja mullakin kohta kolme lasta :)

Yhteistyössä