Heips!
Ostin ensimmäisen kuppini pari vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole yhden yhtäkään sidettä käyttänyt, aivan huippu keksintö ja pisteenä iin päälle vielä ekologinenkin! Side kun aina hiostaa ja tuntui aina, että tietty "kuukautishaju" seuraa vaikka kuinka olisi sidettä vaihtanut. Tamponia en koskaan kokenut hyvänä. Kupin kanssa on tosi hyvä olla, kävipä kerran myös niin, että unohdin että minulla oli kuukautiset

En tosin onneksi pitkäksi aikaa.
Kuppi olisi hyvä tyhjentää vähintään 12tunnin välein, mutta oman vaihtovälin oppii kyllä jo yksien menkkojen aikana. Itsellä vuoto on sen verran vähäistä, että riittää kun tyhjennän aamuin ja illoin. Kupin olen huuhdellut vain veden alla tyhjennyksen yhteydessä, nykyään onneksi useimmissa vessoissa on lavuaarit kopeissakin, hätätapauksessa toki voisi paperillakin pyyhkiä puhtaaksi, mutta kostean kupin asettaminen paikalleen on huomattavasti helpompaa kuin kuivan. Tyhjennys on kuitenkin helppoa!
Käytön aloittaminen ainakin itsellä vaati alkuun hiukan aikaa ja kärsivällisyyttä. Tietyssä asennossa onnistuu, tietyssä ei. Itsellä parhaiten sujuu ihan joko pöntön perällä istuen tai sitten kyykyssä. Liukastusta kannattaa käyttää joko veden tai liukkarin muodossa alkuun, ettei mahdolliset kivuliaat kokemukset vie harjoitteluintoa. Oman alapäälihaksiston tunteminen ja rentouttamisen osaaminen auttaa tässä(kin) asiassa ja harjoittelu tekee mestarin. Kupin mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lukea.Menkkojen välissä sitten desinfioin kupin keittämällä sen kiuhuvassa vedessä ja sitten odottelemaan seuraavaa kertaa. Miestä (jos sellainen taloudesta löytyy) kannattaa valaista etukäteen, mikä on se outo esine joka kuivauskaapista löytyy kerran kuukaudessa, oma oli ainakin hyvin ihmeissään, tuumasi että varmaankin joku uusi tupperware-vehje, eikä tiennyt mihin kaappiin se olisi pitänyt sijoittaa
Kuppi ei välttämättä sovellu niille, jotka eivät ole sinut oman kropan eritteiden kanssa tai alapäänsä yleensäkään. Itsellä ekologisuus oli se syy miksi lähdin hankkimaan, alkoi ärsyttämään kun mietin minkälaisen sidevuoren olin jo tämän elämän aikana kerennyt tuottamaan

Lisäksi oli mielenkiintoista nähdä kuukautisvuoden määrä konkreettisesti, sidettä käyttäessä määrä tuntui paljon suuremmalta.
Kaiken kaikkiaan aivan loistava keksintö ja suosittelen sitä lämpimästi jokaiselle!