suositelkaa turvaistuimia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niini

Vieras
Siis suositelkaa turvaistuimia kaukaloiän jälkeen! Millaisia ominaisuuksia itse pidätte tärkeinä.? Tietenkin turvallisuus on ykkösasia. Myös ulkonäkö ja käytännöllisyys jne. Kohta aletaan kattelemaan kun kaukalo jää pieneksi.

Älä usko jos joku suosittelee sulle Britaxin Two Way Eliteä. Se ei ole turvallisuuden huippu eikä edes muuten hyvä minkään kokoiselle lapselle.

Tärkeintä istuimen ostossa on se että sen saa hyvin kiinni (ja mahtumaan) just teidän autoon. Se on turvallisuuteen vaikuttava tekijä myös!

Itse suosittelen Britaxin Hi-way- istuinta. Sen saa todella hyvin kiinnitettyä, (tukevasti), ja on mukava sekä isommalle että pienemmälle matkustajalle. Ainoa huono puoli on se ettei sitä saa sitten myöhemmin käännettyä kasvot menosuuntaan, mutta meillä oli jo kakkonen tulossa kun se ostettiin, joten jatkokäyttöä oli tiedossa. Siitä voikin sitten suoraan siirtyä vaikka turvavyöistuimeen.

Suosittelen istuinta, joka menee pelkästään selkä menosuuntaan. Etenkin vielä, jos on sisaruksia parin kolmen vuoden sisällä suunnitteilla, ni siinä vaiheessa, kun pienempi siirtyy isompaan, ni siirtyy selkämenosuuntaan ja sitten isommalle naama menosuuntaan istuin.

En suosittele ainakaan Brion Zentoa ja tosiaan älä edes mieti Two way eliteä, ennemmin sitten Multitech.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Älä usko jos joku suosittelee sulle Britaxin Two Way Eliteä. Se ei ole turvallisuuden huippu eikä edes muuten hyvä minkään kokoiselle lapselle.

Tärkeintä istuimen ostossa on se että sen saa hyvin kiinni (ja mahtumaan) just teidän autoon. Se on turvallisuuteen vaikuttava tekijä myös!

Itse suosittelen Britaxin Hi-way- istuinta. Sen saa todella hyvin kiinnitettyä, (tukevasti), ja on mukava sekä isommalle että pienemmälle matkustajalle. Ainoa huono puoli on se ettei sitä saa sitten myöhemmin käännettyä kasvot menosuuntaan, mutta meillä oli jo kakkonen tulossa kun se ostettiin, joten jatkokäyttöä oli tiedossa. Siitä voikin sitten suoraan siirtyä vaikka turvavyöistuimeen.

Komps tuolle tummennetulle osuudelle.

Meillä ei juurikaan ollut vaihtoehtoja sillä istuimet heilui kuin heinäseipäät meidän autossa, koska automme penkki on niin aaltoileva malliltaan.
Me päädyimme sitten siihen ainoaan joka autoon saatiin sopimaan ja se oli Graco Duoflex xtp. Se sopi siihen siksi, että siinä on edessä sellainen "jalka" tai miksi sitä nyt sanoisi. Aiemmin meillä oli siinä Britaxin TWE, mutta se oli turvaton meidän autossamme siinä vaiheessa, kun sen nosti selkä menosuunnassa pystympään asentoon.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me päädyimme sitten siihen ainoaan joka autoon saatiin sopimaan ja se oli Graco Duoflex xtp. Se sopi siihen siksi, että siinä on edessä sellainen "jalka" tai miksi sitä nyt sanoisi.

Tuossa hi-wayssa on myös se jalka! Sen saa myös "aaltoilevalle" penkille tukevasti. Lisäksi se on muutenkin sirorakenteinen, joten myös repsikan paikalla mahtuu aikuinen istumaan jalat suorassa, vaikka tuo on siinä takana.

BRITAXin Secura! Aivan huippu! Me jouduimme luopumaan kaukalosta jo ennen kun poika täytti 6kk (painoi 11kg) ja tämä tuntui parhaalta niin pienelle.
Olimme todella tyytyväisiä tähän istuimeen.

meillä on käytössä besafe izi combi isofix..istuu tuolla takapenkillä kiinni ku liimattu!kannatan melkein kurvausta autofirmaan kysymään mitä maksaa asentaa isofix kiinnikkeet omaan autoon jos ei ole vielä...silloin saat istuimen auton runkoon kiinni eikä se heilu ja keiku pelkästään vöissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
BRITAXin Secura! Aivan huippu! Me jouduimme luopumaan kaukalosta jo ennen kun poika täytti 6kk (painoi 11kg) ja tämä tuntui parhaalta niin pienelle.
Olimme todella tyytyväisiä tähän istuimeen.

Meillä on Concord Ultimax ja sekin on aivan huippu! Pohdimme myös Securaa mutta päädyimme Ultimaxiin, kun myyjä laittoi sen niin tiukkaan autonpenkkiin kiinni, että tuntui täysin turhalta ajatukselta ottaa sitä irti :D
Heheh... oikeasti syy oli se, että auton etupenkille jäi paremmin tilaa Ultimaxilla kuin Securalla. Ja tyytyväisiä valintaamme olemme edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me päädyimme sitten siihen ainoaan joka autoon saatiin sopimaan ja se oli Graco Duoflex xtp. Se sopi siihen siksi, että siinä on edessä sellainen "jalka" tai miksi sitä nyt sanoisi.

Tuossa hi-wayssa on myös se jalka! Sen saa myös "aaltoilevalle" penkille tukevasti. Lisäksi se on muutenkin sirorakenteinen, joten myös repsikan paikalla mahtuu aikuinen istumaan jalat suorassa, vaikka tuo on siinä takana.

Mutta tämä oli ainoa joka mahtui meidän autoomme niin, että siellä on myös jalustallinen turvakaukalo, sekä koroke. Kaikki istuimet kun pitää saada turvatyynyn vuoksi taakse.

Olisi ollut ihanaa jos sinne olisi korokkeen tilalle mennyt turvavyöistuin, mutta ei onnistunut. Joten tyydytään sitten tähän. Onneksi lapsella on ikää 7v6kk jo kuitenkin siinä vaiheessa, kun korokkeelle siirtyy ja pituuttakin saattaa olla jo sen 135 cm.

Mä en olen aina paasannut tuosta selkä menosuuntaan matkaamisesta pienellä. MUTTA nyt olen alkanut tosissaan pohtimaan josko kuopukselle ostetaan sitten kun on ajankhotaista KIDDY COMFORT PRO

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4162/pl

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä en olen aina paasannut tuosta selkä menosuuntaan matkaamisesta pienellä. MUTTA nyt olen alkanut tosissaan pohtimaan josko kuopukselle ostetaan sitten kun on ajankhotaista KIDDY COMFORT PRO

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4162/pl

Me on jo päätetty että ostetaan tämä seuraavaksi tuolle likalle (nyt 1v, siinä kohtaa noin 2v), kun vauva siirtyy kaukalosta vuoden kuluttua tuodon duoflexiin ja isompi tarvitsee uuden istuimen.

Yhteistyössä