Suositelkaa vedenpitävää ulkoilupukua äidille :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulos

Vieras
Eli minun pitäisi löytää itselleni vedenpitävä ulkoilupuku (lapsi 1 v ja hänen kanssaan rattaillaan 1-2 kertaa päivässä ja kohta mennään puistoihinkin).

Hämmästyin miten huonot valikoimat kaupoissa oli. Perustuulipukuja löytyy, mutta ei niistä ole sadekelin asuksi. Yhden todella hyvännäköisen Haglöfsin puvun löysin, mutta ensinnäkin se oli turhan hieno ja tekninen tavalliseen ulkoiluun (hinta alennettunakin 550 €) ja xs-koon housut olivat minulle vyötäröltä löysät (!!!) Olin kyllä jo vähällä ostaa puvun, mutta kyllä tuon hintaluokan asun on istuttava päälle täydellisesti.

Eli suositelkaa merkkejä ja malleja. Miellään takki ja housut samaa sarjaa. Hinnalla ei ole niin väliä, voin maksaa puvusta noin 300 € tai vähän enemmänkin jos oikein hyvä löytyy. Sen verran olen turhamainen että mielellään ei vihreää, violettia eikä oranssia. Musta, harmaa, beige, vaaleansininen, turkoosi, vaaleanpunainen, punainen ok.

Vedenpitävät kuoritakit | Scandinavian Outdoor Store

suosittele haglöfsia tai jack wolfskin asuja. haltin dry maxitkin on ihan hyviä, mutta nuo on loistavia

:) Juuri kävin tuolla samalla sivulla etsimässä Haglöfsin malleja. Hagföfsillä on todella hyvännäköisiä ja ilmeisesti myös laadukkaita vaatteita, mutta koko puvulle taitaa tulla väistämättä hintaa minimissään se 500€ (kaupassa sovittamani puvun ovh oli lähes 700 euroa eli turhan kallis kauppareissu- ja hiekkalaatikkopuvuksi). Mitoitus saattaa siis myös olla ongelma, kun kerran xs-koko oli minulle vyötäröstä väljä. Yleensä mulla mene s-koko just sopivasti.

Olen 160 cm, joten pitää tosiaan katsoa myös lasten osastot. Minulla on yksi IcePeakin talvitakki, josta tykkään kovasti.

Kaupoissa taisin nähdä Haltin dry max-puvusta vain kirkkaanpunainen takki+mustat housut yhdistelmän. Onkohan muita värejä?

Onko kellään kokemusta Raiskin DrymaxX -asuista tai North Face -Hyvent asuista?

Itselläni on Raiskin tuulipuku ja sillä ei kyllä sateessa tee mitään, vesi menee ihan helposti läpi kun on vain vettähylkivä joten tarvitsisin kans. Ja entä rankkasateella, mahtaakohan nämäkään pitää kun jos ihan saavista kaatamalla sataa niin luulis hyvästäkin ulkoilupuvusta menevän vesi läpi.

Mulla on reimatecin takki ja housut ja pitävät hyvin vettä. Mutta palstamammojen mukaan se, että aikuisella on reimateccia päällä, on erittäin häpeällistä, joten ehkä en voi kuitenkaan suositella ap:lle...

Mulla on reimatecin takki ja housut ja pitävät hyvin vettä. Mutta palstamammojen mukaan se, että aikuisella on reimateccia päällä, on erittäin häpeällistä, joten ehkä en voi kuitenkaan suositella ap:lle...

Niin ja siis tämä puku maksoi 170e ja ostin just siksi että se on halvempi kuin noin urheilukaupan vedenpitävät puvut. Ja mielestäni on pelittänyt erittäin hyvin.

[QUOTE="jkl";24510752]Onko kellään kokemusta Raiskin DrymaxX -asuista tai North Face -Hyvent asuista?

Itselläni on Raiskin tuulipuku ja sillä ei kyllä sateessa tee mitään, vesi menee ihan helposti läpi kun on vain vettähylkivä joten tarvitsisin kans. Ja entä rankkasateella, mahtaakohan nämäkään pitää kun jos ihan saavista kaatamalla sataa niin luulis hyvästäkin ulkoilupuvusta menevän vesi läpi.[/QUOTE]

Mulla on North Facen takki Hyvent-kankaalla, housut on gore tex-kankaalla. Tyytyväinen olen ollut. Onhan tuo hyvent vähän paksumpi ja jäykempi kuin gore tex, mutta musta ihan hyvä. Mulla on lisäksi fleecetakki. Sen saa kiinni päälitakkiin, niin menee talvellakin räntäsateessa.

[QUOTE="vieras";24510993]Mulla on North Facen takki Hyvent-kankaalla, housut on gore tex-kankaalla. Tyytyväinen olen ollut. Onhan tuo hyvent vähän paksumpi ja jäykempi kuin gore tex, mutta musta ihan hyvä. Mulla on lisäksi fleecetakki. Sen saa kiinni päälitakkiin, niin menee talvellakin räntäsateessa.[/QUOTE]

Pitääkö se siis veden kaatosateella vaikka on gore-texiä halvempi?

Missä myydään Reimatecciä aikuisille? Ja ehkä tyhmä kysymys mutta onko näissä myös huppu vedenpitävä? Itselläni nimittäin kaatosateessa vesi meni tuulipuvun takin hupusta läpi niin että oli hiukset ihan märkinä hupun alla.

[QUOTE="anu";24511250]reimateciä aikuisille ainakin hobbyhallissa. itselläni icepeak-merkkinen "halppis", hintaa ovh 149€[/QUOTE]

Kiitti. Onko se Icepeak myös täysin vedenpitävä vai pelkkä tuulipuku?

images

Mulle tollanen :D

[QUOTE="jkl";24511262]Kiitti. Onko se Icepeak myös täysin vedenpitävä vai pelkkä tuulipuku?[/QUOTE]

niitä on erilaisia. lukee aina tuoteselosteessa/lapuissa onko vedenpitävä ja millä vesipilareilla.

[QUOTE="jkl";24511262]Kiitti. Onko se Icepeak myös täysin vedenpitävä vai pelkkä tuulipuku?[/QUOTE]

Minäkin suosittelen Icepeakia. Missään älyttömässä kaatosateessa en ole testannut, mutta sellaisessa sateessa, jossa vielä viitsii ulkoilla, niin hyvin pitää vettä.

prismasta olen ostanut icepeakkia. tyytyväinen olen ollut. housut ostin reilut niin menivät koko talven kun laitto sukkahousut ja fleecet-housut alle, huippu pulkkamäkivarusteet ja suojakelin lumiukonrakennukseen.. talvitakki tietty erikseen, mut senhän ei tarvii olla vedenpitävä

Eli minun pitäisi löytää itselleni vedenpitävä ulkoilupuku (lapsi 1 v ja hänen kanssaan rattaillaan 1-2 kertaa päivässä ja kohta mennään puistoihinkin).

Hämmästyin miten huonot valikoimat kaupoissa oli. Perustuulipukuja löytyy, mutta ei niistä ole sadekelin asuksi. Yhden todella hyvännäköisen Haglöfsin puvun löysin, mutta ensinnäkin se oli turhan hieno ja tekninen tavalliseen ulkoiluun (hinta alennettunakin 550 €) ja xs-koon housut olivat minulle vyötäröltä löysät (!!!) Olin kyllä jo vähällä ostaa puvun, mutta kyllä tuon hintaluokan asun on istuttava päälle täydellisesti.

Eli suositelkaa merkkejä ja malleja. Miellään takki ja housut samaa sarjaa. Hinnalla ei ole niin väliä, voin maksaa puvusta noin 300 € tai vähän enemmänkin jos oikein hyvä löytyy. Sen verran olen turhamainen että mielellään ei vihreää, violettia eikä oranssia. Musta, harmaa, beige, vaaleansininen, turkoosi, vaaleanpunainen, punainen ok.

Mulla on haglöfsin puku ja on kyllä erinomainen :). Puvun kanssa pärjäsi myös talvella, koska oli ns. kuoripuku. Maksoin puvusta 550e. Alessa oli housut ja takki. Talveksi takin alle on toppa ja housujen alle perusvillahousut.

Työt aloitin juuri parin vuoden tauon jälkeen ja olen kyllä ollut kiitollinen puvustani! Vesisateessa olen polkenut töhiin ja pysynyt kuivana! Hengittävä ja vedenpitävä. Huippuostos!

Yhteistyössä