Suosittele jotain pysäyttävää kirjaa (romaania)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lou"

Vieras
Olen viimeisen kymmenen vuoden aikana lukenut paljon -terveyteen liittyviä opiskelukirjoja, tutkimuksia, ja valitettavasti myös hirmuisen määrän naistenlehtiä! Näistä on tullut olo, että elämä on hirveän vaativaa, pitää olla sitä ja pitää olla tätä, eikä syödäkään saa kohta enää mitään. Tuntuu, että pitäisi saada vähän muutakin näkökulmaa tähän elämään. Nyt ehkä ehtisin paremmin lukea romaanejakin, kun en enää opiskele vaan käyn töissä. Mutta mihin tarttuisi ensin? En tykkää rikosjännäreistä, muuta kriteeriä ei ole. Suositelkaa, mikä on sykähdyttänyt?

Torey Haydenin kirjat on nimen omaan pysäyttäviä, koukuttavia, mutta myös aika raskaita. Tykkään niistä silti. Riikka Pulkkisen Totta. Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen. Näin äkkiseltään tulee mieleen.

Sofi Oksasen tuotannosta osa (Stalinin huorat) oli minulle niin pysäyttävää, että jätin kirjan kesken.

Orhan Pamukin kirjoista olen pitänyt, ne on ehkä enemmänkin kiehtovia kuin pysäyttäviä, Lumi oli elämys.

[QUOTE="vieras";26254913]Sofi Oksasen tuotannosta osa (Stalinin huorat) oli minulle niin pysäyttävää, että jätin kirjan kesken.

Orhan Pamukin kirjoista olen pitänyt, ne on ehkä enemmänkin kiehtovia kuin pysäyttäviä, Lumi oli elämys.[/QUOTE]

Se on Stalinin lehmät.

Oi, Tuhat loistavaa aurinkoa. Luin sen kaksi vuotta sitten ja edelleen muistelen sitä. Kirjailija Khaled Hosseini.

Ensimmäinen yhteys, Carl Sagan.

Soutaja, Ilkka Pitkänen

"Lasi maitoa" olikohan kirjoittaja Wasmo ja Sofi Oksasen "Puhdistus" ovat koskettavia. Leena Lehtolaisen kirjat on hyviä mutta kokeile yhtä vaikka kieltämättä tavallaan rikosjännäreitä ovatkin.
Ja mielestäni hyviä ovat myös Hevoskuiskaaja, Hiljaiset sillat ja Aja Snellmanin kirjat.

Kiitos sulle joka mainitsit tuon Juokse poika juokse, mun täytyykin etsiä se ja lukea taas.

Anteeksi tähän samaan kysäisen, oliko se yksi kirja Lainattu lapsi vai mikä nimeltään? Haluaisin lukea uudelleen tai sitten sekoitan johonkin toiseen kirjaan. Ja sit oli se joku yks Lapsi 312, josta en enää muista juuri mitään mutta oli koskettava.

Tämän luin nuorena, sitä on paljon kehuttu.

1064_lapsi312_0013220.jpg