Suosittele sisarusrattaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mitkä sisarusrattaat teillä ollut käytössä? Mitä ollut hyviä ja huonoja puolia?
Meillä lapsille ikäeroa tulossa vuosi ja 2 kk ja olisi sellaisten hankinta nyt edessä että päästään liikkeelle.

Alussa meillä oli Phil&Teds Vervet, ihan loistorattaat mutta talvella lumi pakkaantui eturenkaisiin kiinni ja matkan teko tyssäsi siihen. Oli pakko hankkia noiden lisäksi myös toiset tuplat millä pääsee talvella liikkumaan, Mountain Buggy duet ovat olleet nyt myös käytössä ja ihan huiput rattaat nämäkin ja näistä en vielä mitään huonoa ole löytänyt. Mulle molempien rattaiden kohdalla yks tiukka kriteeri on ollut se, että rattaat eivät saa olla liian leveitä koska liikutaan paljon ja nämä meidän molemmat tuplat sujahtaa helposti kapeistakin kohdista.

Sisarusrattaat on aina jostain kohtaa kompromissi, ei oo sellaisia jotka olis jokatilanteessa täydelliset.

Päällekkäinistuttavat on hyvät jos tarvii mahtua bussiin tai auton perälle pitää mahtua rattaiden lisäksi muutakin tavaraa.

Vierekkäinistuttavat taas paremmat jos pitää tuoda isoja ostoksia vaununkopassa ja liikkua pitkiä matkoja hangessa jne. Toki päällekkäinistuttavissakin on sellaisia joissa on hyvät isot renkaat(lähinnä phil and tedsit ja niillä kyllä pääsee hangessa, miinusta vauvan hankala makuupaikka ja olematon säilytystila)

Meillä käytössä Easywalkerit vauvan kopalla. Täytyy sanoa, että olin yllättynyt näiden ketteryydestä, vaikka monessa keskustelussa näitä olikin kehuttu. On mielestäni aika samanlaiset noiden Mountain Buggyjen kanssa. Molempia mietin itse, nämä vaan löytyi kohtuu hinnalla käytettynä.

Itse halusin niin, että lapset on vierekkäin, mutta vaunuilla pitäisi kuitenkin mahtua normisisäovesta, että saan vaunut vaatehuoneeseen säilytykseen. Muita kriteerejä oli erilliset kuomut ja istuimet, koppa vauvalle, riittävän isot pyörät ja mahdollisimman kevyet työntää. Niin ja yksi tärkeä kriteeri oli se, että myös vanhemman lapsen istuin pitää saada makuuasentoon, kun nukkuu vielä päikkäreitä vaunuissa. Ikäeroa meillä siis 1,5 vuotta.

Makuasioitahan nämä tietty aina on ja niin kuin joku tuossa sanoi niin kai nämä tuplat vähän kompromisseja on...

Muutamalla kaverilla on muuten Bugaboon tuplat ja ne vaikuttaa myös todella näppäriltä. Niissä rungon saa kavennettua, jos ei ole kuin yksi lapsi kyydissä. Muuten siis ovat rinnakkain.

Yhteistyössä