Super-Marjo, niin täyttä paskaa ettei edes viihdytä vai viihdyttääkö?

Äitiys on aihe mistä taatusti nousee kova meteli. Jokainen äiti kun on vakuuttunut että oma tapa on se ainoa oikea ja on vähän oikeammassa kun muut. Itselleni on aivan sama millasia tapoja naapurissa on ja miten naapuri lapsensa kasvattaa. Taidan katsoa sarjaa ihan mielenkiinnosta. Siitä huolimatta ei tulis mieleenkään verrata itse tähän perheeseen. Ehkä heidän perheen kohdalla tommonen meininki toimii, meillä ei. En edusta samanlaisia arvoja kuin tuo Marjo mutta mitä se minulle kuuluu mitä arvoja hän kannattaa.
Sitä vaan, että täydellisyyttä ei ole olemassakaan. Kyllä tuollakin perheellä on omat "piemät puolensa" mutta tuskin niitä telkkarissa näytetään.

Olen katsonut vain muutamia mainoksia ja Marjon haastatteluja, ja jotenkin tästä tuli mieleen Mikkosten tv-sarja jokin aika sitten. Ihmettelen aina ihmisia, jotka tuovat lapsensa julkisuuteen, kuten kommenteista näkyy, se on aika raadollinen paikka. :/
Näin perheen myös Tuuri-ohjelmassa vähän aikaa sitten, ja aloin miettiä, olenko tehnyt äitinä jotain vääriin, kun en voisi kuvitellakaan esim. vieväni 5-vuotiasta juoksemaan mukanani 10km:n juoksulenkkiä useaan kertaan viikossa.
Eipä lasteni keskiarvo koulussakaan ole 10.0 niinkuin Marjo kertoi omansa olevan, ehkä olen laiminlyönyt tehtäväni kasvattajana siinäkin. Olen ajatellut, että he ovat täydellisiä silmissäni sellaisina kuin ovat, vaikka keskiarvo olisikin vain 8,2, ja heidän harrastaessaan sitä mitä he itse haluavat.

Täytynee katsoa jakso ajan kanssa, nyt tämä perusäiti lähtee hoitelemaan lampaitansa. :)

[QUOTE="Vieras";25873510]Tuleekos kenellekään mieleen, että sarja saattaisi joltain osin olla käsikirjoitettu ja vieläpä tahalleen provosoivasti? Vähän niinkuin Kiinteistökuningatar Kaisa.

Ku homman nimi vaan on se, että mitä ärsyttävämpi niin sitä enemmän sarjaa katotaan. Ja haukutaan jälkeenpäin :)[/QUOTE]

Valitettavasti todellisuus on vielä kamalampi kuin sarjassa näkyvä ulkokultaisuus. :( Itse päähenkilöt eivät vain ymmärrä sitä, että heitä on haluttu kuvata juuri sen vuoksi, että ovat kaikkien muiden mielestä sekopäitä.

[QUOTE="vieras";25885964]Se äijä on jotenkin tekopirteä. Hymuyilee teennäisesti eikä ole mikään aito. No miksei olisi teennäinen kun akka jyrää ja sanelee millainen pitää olla[/QUOTE]

Älä nyt kun elämä on niiiiiin täydellistä! :D :D :D

[QUOTE="vieras";25882337]Katsoin äsken ensimmäisen jakson ja eipä se mielipide muutu yhtään...muka lapsen ehdoilla ja niin perhekeskeistä elämää. Isä huutaa 5?-vuotiaalle tytölle, joka hiihtää, että kovempaa kovempaa ja neuvoo miten hiihtää ja samaan hengenvetoon toteaa, ettei eskarin liikunnasta ole mitään apua, et ennemmin tehdään omat treenit silloin. Huh.[/QUOTE]

6v eskarilainen ja kuvattu viime keväänä, tyttö on nyt ekalla.

Ei, eskariliikunnasta ei ole hyötyä jos tähtää kilpahiihtäjän uralle, mutta jos ei opi yhteisiä pelisääntöjä toisten kanssa pelatessa, niin tulevaisuudessa latu voi olla aika yksinäinen.

Ei tuo hassummalta perheeltä vaikuta, mahtuuhan meitä tähän maailmaan, eikä tuo ole edes kamalammasta päästä (ei menestymisensä, ei lasten harrastamisen, eikä perhekeskeisyyden saralla, mutta tuo uskonnon ja samassa lauseessa seksitanssiryhmänsä kehuminen on sen verran ristiriidassa että pitäis tuon mamman lukea Raamattunsa uudestaan)

[QUOTE="vieras";25873462]Ehkä tällä äidillä on sitten ollut täydellisiä vauvoja jotka nukkuu täydellisesti täydet 6 tunnin unet putkeen, mutta jos joutuu syöttämään vauvaa 1-2 tunnin välein öisin ja päivisin ja kävelee päivät silmät ristissä väsymyksestä niin ei siinä paljon lenkkipolut houkuttele...[/QUOTE]

sit ei kannata valittaa kiloistaan. uhrauksia on tehtävä, vaikka lähtee si silmät ristissä lenkille. kokemusta on..

[QUOTE="vieras";25886832]Ei tuo hassummalta perheeltä vaikuta, mahtuuhan meitä tähän maailmaan, eikä tuo ole edes kamalammasta päästä (ei menestymisensä, ei lasten harrastamisen, eikä perhekeskeisyyden saralla, mutta tuo uskonnon ja samassa lauseessa seksitanssiryhmänsä kehuminen on sen verran ristiriidassa että pitäis tuon mamman lukea Raamattunsa uudestaan)[/QUOTE]

Missä tällainen juttu on nähtävissä??

Musta olisi tosi mielenkiintoista kuulla Marjon selitys sille, MIKSI lapsen pitää tehdä bisnestä???

Siis eikö lapsen tärkein tehtävä ole leikkiä ja käydä koulua? Ja vastaukseksi ei riitä, että lapset haluaa. Vanhemman tehtävä on tietää mikä lapselle on parasta, ja tuo ei ole sitä, kenellekään lapselle. Eikö riitä, että tukee lapsiaan sitten kun he ovat aikuisia ja aloittavat oman uransa? Jos lapset kerran ovat niin erinomaisia ja lahjakkaita, niin eikö riitä että he aloittavat uransa opiskelujen jälkeen tai nuorena aikuisena? Ihmeellistä lasten esineellistämistä.

Voi helvetti mitä valehtelua! :D :D Katsoin juuri insertin ohjelmasta ja kyllä nauratti! Tuon Marjon miehellä oli muka vahva mallitausta - tyyppi kävi maksullisen mallikoulun ja siinä se "mallitausta"! :D :D

vai niin, sanoo olevansa perhekeskeinen mutta onkin uraihminen joka jopa vapaa-ajallaan vie lapsiaan harrastuksista toiseen, jos sanoo olevansa omistautunut lapsilleen niin viettäis sitte sentään vapaa-ajan lastensa kanssa eikä riepottelis harrastuksesta toiseen..

[QUOTE="Armi";25885316]Kateelliset läskit täällä piipittävät. Naiset jotka lihovat sen yli 10 kg raskauden aikana ovat laiskoja sikoja.[/QUOTE]

On kauniimpia, sporttisempia, terveellisemmän näkösempiä KUN MARJO. Se nainen on kuivankesänorava, tissitön, naama kun 60 v. Tää on vaan totta.

Mä näin nyt illalla mainoksen ja oli pakko kelata ja kuunnella se uudelleen... ja kyllä, Marjo sanoo siinä, et raskausajan kalorit on 1000-1200 kcal/päivä.
Siis oikeesti? Eiks se oo tosi vähän? Siis laihduttajan kalorimäärä?

Mä näin nyt illalla mainoksen ja oli pakko kelata ja kuunnella se uudelleen... ja kyllä, Marjo sanoo siinä, et raskausajan kalorit on 1000-1200 kcal/päivä.
Siis oikeesti? Eiks se oo tosi vähän? Siis laihduttajan kalorimäärä?

Kertokaa viisaammaat tekeekö tuolla laihduttamisella raskauden aikana hallaa lapselle (ehkä enemmän itselleen kun eikö lapsi ota tarvitsemansa joka tapauksessa äidistä). Oli Tuuri-ohjelmassa tosi laiheliinin näköinen se vauva. Mut en tiiä mistä johtui.

Mä nostan kans vielä tätä ketjuu. Laihduttaminen ei vissiin oo hirveen vaarallista -jos sulla itelläs on jotain laihdutettavaa. Eli jo valmiiksi luikkujen ei kannattais, koska siinä saattaa olla sitten se epäterveellisyyden riski -et saa riittävästi hyviä rasvoja aivoille (myös lapselle) ja muita tärkeitä juttuja.

En tiiä tarkasti mut kattoessani kanssa Tuuria, niin eipä Marjo musta näytä siltä, et ei hirveesti tarttis laihduttaa :/

Sitten vielä yksi, kun eilen TAAS näin sen mainoksen, niin se sanoo siinä myös, et pitää aina kattoa mitä suuhunsa laittaa, ettei kalorit kasva liian isoiksi, niin hän sanoo aina TYTÖILLE! Mä toivon todella, että hän tarkoittaa noilla tytöillä tanssiryhmää tai ihan ketä tahansa muita aikuisia, eikä omia tyttäriään!

Yhteistyössä