Supistaa! Onko nää nyt niitä oikeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Memmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Memmu"

Vieras
Kait nää nyt on supistuksia?
Aamusta asti tullut. Jomottaa/polttaa alaselkään ja alamahaan tulee sellainen "kirvelä" kipu. Muu maha kovettuu.
Viikkoja 37+6 nyt. Näitä tuntemuksia tulee aika tiuhaan 3-7min välein nyt. Ei nää kauhean kipeää vielä tee mut saa välistä hieromaan selkää/mahaa.
Milloin lähden sairaalaan? Sit kun en enää kykene olemaan kotona?

Onko sairaalaan miten pitkä matka? Jos on lähellä niin sillon voi varmaan olla kotona niin kauan kun pystyy. Soittele synnärille jos on epävarma olo, mutta kuuntele silti omia tuntemuksiasi ja mene näytille jos siltä tuntuu.

Kannattaa soittaa sairaalaan ja kysyä sieltä. Tuo matka on aika kurjan pitkä etenkin jos turhaan lähtee näytille käymään. Mut siis supistuksia nuot on. Itse muistan vaan et kun synnytyssupistukset tuli niin ne oli kyl heti aika kovia et erotti kyl heti et nyt on se hetki.

Mä en kokenu oloani mitenkään kipeäksi siinä vaiheessa, ku synnärille mentiin, ja olin 8cm auki. Mietin, että onko se nyt oikeesti käynnissä, onko ne oikeita supistuksia. Sen perusteella mentiin ku oli jo suht tiheään (suunnilleen sama tiheys ku sulla!) tullu muutaman tunnin, sanoivat että voisin tulla... Meni kyllä sit vielä kauan ennen ku lapsi synty.

Soita synnärille nyt ainaki. :)

mulla ei supistukset ollu ollenkaan kovia kun vasta siinä 4cm kohdilla alkolla oleen kipeempiä,en ois uskonu synnyttäväni ennen sitä niillä pikkusupistuksilla.. eli kyllä nuo taitaa jo ihan niitä olla :)

150 km on kyllä pitkä matka olla kovin kipeänä.
(OT, päättäjät eivät tunnu tajuavan tätä kun lakkauttavat synnytyssairaaloita..)

Eli minä nopea synnyttäjä olisin jo lähtenyt, mutta usein synnytykset kyllä kestää aika paljon kauemmin kuin minun synnytykseni.

Jos näitä on tullut jo muutamia tunteja ja tihentyneet, niin kyllä voi jo lähteä. Ja toki voi odotellakin vielä, mutta ehkä ei kannata, kun matka on niin pitkä. Takapenkillä on varmasti ikävä olla yli tuntia..

Ei nää tihentyneet ole :( Ennemminkin välit kasvaa ja tulee tosi epäsäännöllisesti.
Tää on jo viides synntys joista kaks todella nopeita. Vähän tietty siks hirvittää...
Alaselkä mulla on nyt koko ajan sellainen kipeä/jomottava ja kovenee supistuksen aikana.
Kaikki muut syntyneet yli lasketun ja nuo nopeat on käynnistettyjä tai käynnostysyritys. En jotenkin jaksa uskoa et tää syntyis jo näin aikaiseen :/

[QUOTE="Memmu";25012905]Ei nää tihentyneet ole :( Ennemminkin välit kasvaa ja tulee tosi epäsäännöllisesti.
Tää on jo viides synntys joista kaks todella nopeita. Vähän tietty siks hirvittää...
Alaselkä mulla on nyt koko ajan sellainen kipeä/jomottava ja kovenee supistuksen aikana.
Kaikki muut syntyneet yli lasketun ja nuo nopeat on käynnistettyjä tai käynnostysyritys. En jotenkin jaksa uskoa et tää syntyis jo näin aikaiseen :/[/QUOTE]

Ai, sä et olekaan ensisynnyttäjä! Sitten vain luotat itseesi! Ja menet tarvittaessa näytille! Synnytykset voivat olla erilaisia eli ei tämä viides voi olla ihan erilainen kuin aiemmat. Ei kukaan toinen voi sulle valitettavasti netissä sanoa, että onko synnytys käynnissä vai ei. Eli omien tuntemusten mukaan ja aina voi käydä näytillä turhaankin. Ottavat varmasi vakavasti sut, kun sulla on jo noin paljon kokemustakin.

[QUOTE="Memmu";25012905]Ei nää tihentyneet ole :( Ennemminkin välit kasvaa ja tulee tosi epäsäännöllisesti.
Kaikki muut syntyneet yli lasketun ja nuo nopeat on käynnistettyjä tai käynnostysyritys. En jotenkin jaksa uskoa et tää syntyis jo näin aikaiseen :/[/QUOTE]

Kyllä nuo supistuksilta kuulostavat. Mutta mun mielestä yksi synnärille lähtemisen kriteeri on se, että ei kiinnosta enää yhtään kysellä netistä neuvoja. Eli tämän mun kriteerin mukaan ei kannata vielä lähteä, mutta sulla on aika pitkä matka ja uudelleensynnyttäjän synnytykset voivat edetä nopeasti.

Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";25012918]Synnytykset voivat olla erilaisia eli ei tämä viides voi olla ihan erilainen kuin aiemmat.[/QUOTE]

Kirjoitus virhe: siis VOI OLLA IHAN ERILAINEN kuin aiemmat.

Totta kun joku kirjoitti etten koneella olisi jos tosi kyseessä :)
Eli vielä odotellaan. Kivut kovenee kun nousen pystyyn mut jomottelee myös makuullaan.
Katsellaan... Neljäs alkoi lieveillä heti säännöllisillä suppareilla noin 7min välein. Syntyi 12h päästä. Nämä nopeat sit olleetkin alle 3h ja alle 1h :S
Koko päivän tää on jatunut ja varsinkin pepun puolella tuntuu välillä kova paine et kai vauva valuu alaspäin sit...

[QUOTE="Memmu";25013246]Totta kun joku kirjoitti etten koneella olisi jos tosi kyseessä :)
Eli vielä odotellaan. Kivut kovenee kun nousen pystyyn mut jomottelee myös makuullaan.
Katsellaan... Neljäs alkoi lieveillä heti säännöllisillä suppareilla noin 7min välein. Syntyi 12h päästä. Nämä nopeat sit olleetkin alle 3h ja alle 1h :S
Koko päivän tää on jatunut ja varsinkin pepun puolella tuntuu välillä kova paine et kai vauva valuu alaspäin sit...[/QUOTE]

Oo nyt tarkkana kuitenkin, ettei tarvitse matkalla tai kotona synnyttää. Siitä ei jaeta mitään ylimääräisiä urhoollisuusmitaleja eikä siitä saa aasin hattua, että käy "turhaan" näytillä. No, kyllä sä tiedät, missä mennään!

[QUOTE="vieras";25013305] No, kyllä sä tiedät, missä mennään![/QUOTE]

Niin sitä luulis :) Joka kerta kuin oisin ensikertalainen. Ja en todellakaan halua synnyttää kotona/matkalla mut en toisaalta halua turhaa reissuakaan...
Mutta jos nää tästä kovenee yhtään, kesto pitenee tmv niin varmana lähden näytille :)
Kiitos vastauksistanne!

Mulla oli matkaa 90km, toinen synnytys. Supistukset olivat kivuttomia, mutta aloin kellottaa niitä silti, kun ihmettelin säännöllisyyttä. Kolmessa tunnissa koko juttu oli ohi, jos vedet eivät olisi menneet silloin kun menivät, emme olisi ehtineet sairaalaan. Tiukoille meni joka tapauksessa.

Soita äsynnärille, sinne otetaan joskus pitkämatkalaisia hiukan vaikka etuajassakin jos sattuu olemaan pitkä matka. Lyhytmatkalaiset pannaan helpommin vielä takaisin kotiin. Onnea matkaan!

Eipä ne sit vielä olleet niitä :/
Koko päivän jatkuivat, yökin levoton mut ei ne koventunut tai mitään niin ei sit lähdetty näytillekkään.
Saa nähä miten tänään käy.... Peppureiässä tuntuu iso kakkahätä paine ja koko ajan odotan et kuuluu poks mutta muuten ei mitään *huokaus* Ei saa härkkiä!

Yhteistyössä