Supistelu raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja synnytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ja synnytys

Vieras
Olen kuullut joskus väitteen, että runsas supistelu raskausaikana nopeuttaisi avautumisvaihetta synnytyksessä. Onko tässä mitään perää?

On nimittäin supistelua riittänyt, jopa ennen viikkoa 15 taisi olla ensimmäiset, ja viimeiset pari kuukautta on supistellut levossakin ihan kiitettävästi. Jossain viikon 30 jälkeen tsekattiin paikat, eikä ollut yhtään vaikuttanut niihin.

Nyt rv 37+6, synnytystä aletaan pikkuhiljaa odotella ja toivo elää, ettei ihan maratonsynnytys olisi tulossa.

Eli te, jotka olette jo synnyttäneet: Jos raskausaikana supisteli paljon, oliko synnytys nopea?

Mulla oli viime raskaus niin, että olin suppareista vuodelevossa rv 21-36. Sen jälkeen sanottiin, että kohtu voi myös laiskistua, eikä jaksa enää supistella, kun pitäisi... Noh, synnytyksen kesto oli 5t 20min(ensisynnytys), tosin tuota nopeutettiin okstosiinilla, koska supparit eivät olleet tarpeeksi säännöllisiä. Mutta kuitenkin suht. nopeaa toimintaa taisi olla:)

Mä en tuntenut esikoisen odotusaikana yhtään ainoaa supistusta. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla, ja matkalla sairaalaan mietiskelin vielä ääneen miehelle että miltäköhän ne supistukset mahtavat tuntua. Supistelu alkoi vasta sairaalassa, ja niistäkin vasta viimeiset olivat kivuliaita, sekin johtuen siitä että en ehtinyt saamaan kipulääkitystä. Eipä niitä kyllä kauan kestänyt, poika syntyi kuusi tuntia lapsiveden menosta. Samanlaista synnytystä täällä toivon nytkin, pikkukakkosen la 8.3. =o)

Mulla supisteli raskausaikana jo jostain rv15 lähtien, mutta ei se kyllä yhtään synnytyksen nopeuteen vaikuttanut. Synnytys kesti 13tuntia ja oksitosiinilla suppareita vauhditettiinkin kun meinasi jumittua avautuminen tyystin... Ja ponnistusvaihekin kesti reilun tunnin, mikä oli kyllä ihan liikaa=( Voimat siinä kyllä meinas loppua..

esikoisesta ei supietellut ollenkaan, ekat supparit oli niitä synnytyssupistuksia. Kun menin sairaalaan kohdunsuu oli 5cm auki eikä vielä mitään kivuliasta ollut siinä vaiheessa. Kaikenkaikkiaan synnytys kesti 9 tuntia.
kuopuksesta supisteli jo ennen synnytystä ja synnytys kesti 11 tuntia.

Yhteistyössä