supistelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

irma

Uusi jäsen
04.04.2005
12
0
1
Minulla on nyt tullut parin tunnin ajan supistuksia noin seitsemän minuutin välein, en koe niitä mitenkään älyttömän kipeiksi. Rv on 39+6. Mutta ovat kuitenkin kipeämpiä, kuin aikaisemmat, joita on tullut parin viikon ajan muutamia päivässä. Sitä tässä vaan mietin, että muuttuuko supistukset varmasti niin kipeiksi, että ymmärrän toden olevan kysymyksessä??? Koskee, mutta ei niin, ettenkö voisi olla kotona.

Varmasti muuttuu kovemmiksi!!! Ole huoletta!

Mulla meni ekasta 12 tuntia, tokasta 9 tuntia, kolmannesta 3 tuntia ja neljännestä6 tuntia, et muuttu niin kovaks, et piti lähteä sairaalaan.

Tsemppiä Teille. Se on kivaa touhua -oikeesti!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 22:23 irma kirjoitti:
Minulla on nyt tullut parin tunnin ajan supistuksia noin seitsemän minuutin välein, en koe niitä mitenkään älyttömän kipeiksi. Rv on 39+6. Mutta ovat kuitenkin kipeämpiä, kuin aikaisemmat, joita on tullut parin viikon ajan muutamia päivässä. Sitä tässä vaan mietin, että muuttuuko supistukset varmasti niin kipeiksi, että ymmärrän toden olevan kysymyksessä??? Koskee, mutta ei niin, ettenkö voisi olla kotona.

:ashamed: :ashamed: Mokailin edellisen kansa, sori!

Piti siis sanomani, että supistusten väli vääjäämättä lyhenee ja niihin tulee ihan erilainen potku, joten huomaat varmasti lähteä ajoissa sairaalaan. Ehkä ei vielä tänään, mutta toivottavasti kuitenkin!! Tsemppiä tulevaan :hug:

Mä lähdin sairaalaan, kun supistukset tuntuivat, mutta eivät olleet varsinaisesti edes kipeitä. Menin sinne ajatuksella "mennään nyt kokeileen huvikseen, takaisin kotiin ne kuitenkin laittaa..." Kuitenkin kun kätilö tutki mut sairaalassa, olin jo monta senttiä auki ja poika syntyi muutaman tunnin päästä. Jos olisin lähtenyt sairaalaan vasta, kun tunsin todella kipeitä supistuksia, olisin saapunut sinne vauvan pää jalkojen välissä...

Itse kävin yhden hukkareissun tekemässä: supistukset oli kipeitä ja tuli 5 min välein. Synnytys ei kuitenkaan ollut käynnistynyt ja siitä ne supparit vähitellen laantuivat. Loppujen lopuksi tästä käynnistä meni melkein kuukausi varsinaiseen synnytykseen ja tällaisia öitä kun suppareita laskettiin oli paljon. Kun homma sitten lopulta oikeesti alkoi, ei ollut kyllä kahta kysymystäkään siitä, etteikö tiennyt mistä oli kyse. Se että mulla oli noita noin paljon, johtu siitä, että kohdunkaula oli käytännössä jo hävinny n. puoltoista kk:tta ennen synnytystä ja olin sairaalassakin sen takia.
Eli jos sairaalaan lähteminen ei ole kauhean työn ja vaivan takana, niin ehkä sinun asemassasi kävisin tarkistuskierroksella. Jos synnytys ei ole alkanut, niin saatpahan ainakin mielenrauhan ja tiedät millä mallilla asiat ovat =)

Kiitos vastauksista! Supparit katosivat yön mittaan ja tänään ei ole supistellut, mutta alaselkä on kuin tulessa. koko ajan polttaa selkää, tauotta. Että tämä ilta sitten vissiin kytätään selkä kipua...

mulla ei tuntunut supistukset muualla kuin selässä, ensin oli selkä arka ja pikkuhiljaa voimistui ihan hirveäksi poltoksi, ei voinut olla enää mitenkään! onneks oltiin sairaalassa ja pääs sit saliin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 16:59 irma kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Supparit katosivat yön mittaan ja tänään ei ole supistellut, mutta alaselkä on kuin tulessa. koko ajan polttaa selkää, tauotta. Että tämä ilta sitten vissiin kytätään selkä kipua...
Toi kuulostaa jo paremmalta!Ties vaikka pääsisit tosi toimiin =)
Jos teillä on lämmitettävä kaurapussi, niin sellanen nyt esiin ja mies hieromaan sen kanssa selkää.Mulla ehkä se oli kaikkein paras kivunlievityskeino, kun näin jälkikäteen ajattelee.

Yhteistyössä