Supistukset ja toispuoleinen vatsakipu rv 17+1? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja worried88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

worried88

Vieras
Eli otsikossa lukeekin jo kaikki. Onko muilla ollut? Normaalia? Supistuksia tulee usrin..suurimmaksi osaksi kivuttomia. Oikealle alavatsaan sattuu älyttömästi, alkoi yöllä..aivan kuin puukoniskuja tulis välillä. Ja umpisuoli on poistettu monta v sitten. Takana 2 onnistunutta raskautta (1 synnytys ja 1 sektio) ja 1 keskeytynyt km viime vuonna. Voiko olla normaalia? Tää niin kakka paikkakunta ym ettei viitti heti päivystykseen ym soittaa... :(

mainittakoon vielä että viime viikolla neuvolassa kuului sydänäänet ym... Siellä siis oli ylimääräinen käynti vasta nyt alkaneen pahoinvoinnin ym vuoksi...

Mulla tuli taannoin yhtäkkiä joku tulehdus (rv 22), ei selvinnyt tarkkaan oliko suolessa vai pissarakossa, mutta kivut oli kovat alavatsalla ja persauksissa, niin ettei pystynyt lopen kävelemään eikä veskissä asioimaan. Raskaana voi esim. Tuo pissatulehdus aiheuttaa epätyypillisiä oireita, tavanomaista kivuliaampiakin. Käy vaan päivystyksessä herkästi, jos vielä kipuja, itsekin olin kahden vaiheilla silloin, lähtisinkö, mutta tosi hyvä kun menin, sain kuurin ja olo helpottui jo yön aikana paljon, jos en ois mennyt, ois voinu tulla joku pahempi pöpö!

kiitos vastauksista :) <3 no siis terveysneuvontanumero..eikös se ole vaan pk seudulla? Ja asun pohjoiasessa paikkakunnalla jossa huono terveydenhuolto/päivystys :( voiko liitoskivut ihan alavatsasta oikealta säteillä kylkeen asti? :/ kauhea huoli vaan kun aiemmin ei sellaista ole ollut kuin vasta rv30 eteenpäin..tälläkin hetkellä kolottaa. :(

Soita oman paikkasi naistentautien ja synnytysten toimintayksikköön. Toimintayksikössä on aktiivipäivystys, synnytysvastaanotolla katsotaan sekä gynekologiset että raskaana olevat potilaat. Tai mene suoraan sinne. Mä menin aikanaan outojen kipujen takia, jotka olivatkin lopulta supistuksia. Jouduin jäämään 3 yöksi seurantaan ja sain myös supistuksia ehkäisevää lääkettä. Loppu raskaus meni hyvin :) Sanoivat, et aina kannattaa tulla käymään, jos itsellä tunne ettei kaikki ole hyvin. Tsemiä!

Mulla alkoi harjotussupistukset vähän alle puolivälin ja niitä tuli USEIN! joka päivä kaiken aikaa. ei tarvinnu ku sohvalta nousta niin jo supisti. välillä tuli aivan säännöllisesti 10min välein monta tuntia. vauva syntyi rv 41+0 :) mietin silloin kanssa usein että voiko olla normaalia. samoin mulla oli suunnilleen noilla viikoilla kamalaa alavatsakipua oikealla puolella, kävin päivystyksessäkin siitä kun ei meinannu kävelemään päästä. ultrattiin ja ei löytynyt mitään mikä olis selittäny kivun, vauvalla kaikki hyvin. lääkäri epäili liitoskipuja. Meni muutamassa päivässä ohi :) raskauteen nyt vaan kuuluu kaikenlaiset kivut, kovatkin, ja silti kaikki voi olla ihan normaalisti. Loppuvaiheeessa kaikkein inhottavimmat kivut tuli siitä kun vauva pyöritti päätä ja alapäässä vihloi sanoinkuvaamattoman kovaa! se oli ihan tuskaista, mutta normaalia :)
Mutta jos sua itseä vaivaa niin käy päivystyksessä, saat ainakin mielenrauhan. tsemppiä!:)

Yhteistyössä