SUPISTUKSIA EHKÄISEVÄSTÄ LÄÄKITYKSESTÄ Kokemuksia !!!!

aiti78nastola

Jäsen
14.12.2006
393
0
16

Laitan tämän viestin nyt tännekkin puolelle, kun liippaa aikasta läheltä synnytystä ;)

Tässä taas yksi kysymys....

Itselläni tänään rv 32 alkaa. Eilen jouduin käymään kättärillä jatkuvien supistelujen / kipujen takia. Antoivat kättärillä mulle supsistuksia ehkäisevän lääkkeen... nimen kyllä sanoivat mutta meni totaalisesti ohi. Sanoivat ettei siitä olisi haittavaikutuksia, mutta jotenkin illalla oli ihan hönelö / turta olo. Tietäisikö mahd.kukaan supistuksia ehkäisevän lääkkeen nimeä???... Olis kiva tietää noista mahd.haittavaikutuksista, ja kuinka kauan yleensä yksi tabletti vaikuttaa. Yö meni kyllä ihan hyvin 5krt vessassa juoksemista lukuunottamatta Ja aamulla oli ihan ylienerginen olo... tuntui ettei supistuksia olisi ollutkaan... ja vois tehdä vaikka mitä... Niin ja täs pitäis sit viel levätä

Lisäksi vielä eiliseen kättärikäyntiin... lääkäri sanoi tulevansa katsomaan muo myöhemmin, että onko lääke vaikuttanut ja sanoivat että kotiuttavat jos auttaa ja jään sisälle jos ei... Kätilö sanoi että vaikuttamisen alkamiseen menee n.tunti, mutta jo vajaa 30min päästä kätilö tuli kysymään miten menee ja sanoi että voin lähteä kotiin Kysyin etteikö lääkäri katso ennen kotiinlähtöä???? Kätilö sanoi vain että ei, lähde vaan... lääke ei ollut voinut vielä edes vaikuttaa... epämääräistä Nyt onneksi mennyt hyvin... vähän jäi mietityttämään.

KOKEMUKSIA KAIPAAN

olet siis saanut prikanyyli piikin.... tuuttua mulle viime elokuulla alkoi mulla supisteleen viikolla 24+ minkä jälkeen sain piikkejä jonkin verran ...
ja silti synnytys käynistettiin rv 41 ....

prikanyyli siis estää supistelun jos ei ole varsinaisia synnytys supistuksia ja saattaa tehdä vähän hontelon olon.....
mulla ekalla kerralla meni yli 3h kun antoivat 2piikkiä 2h oli väliä.... ja käyrillä olin myös

Saattaa mennä hieman ohi, mutta kerron silti. Minulle annettiin laitoksella suun kautta lääke, joka ei tehonnut. Oli tyttö tulossa niin tahdolla maailmaan. Annettiin silloin sen takia, kun ei ollut leikkaussalia vapaana.

Mulla on sekä tässä että edellisessä raskaudessa määrätty lääkkeitä supistuksiin, mutta pirhana kun en muista sen lääkkeen nimeä... :ashamed:
Enivei se on verenpainelääkkeenä käytettävä lääke. Mulla tuli tällä toisella kerralla niin tajuton migreeni siitä, että en voinu niitä ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Saattaa mennä hieman ohi, mutta kerron silti. Minulle annettiin laitoksella suun kautta lääke, joka ei tehonnut. Oli tyttö tulossa niin tahdolla maailmaan. Annettiin silloin sen takia, kun ei ollut leikkaussalia vapaana.

no ei niiden lääkkeiden pitäis tehota varsinaisiin synnytys suppareihin ollenkaan..... siis nää ehkäsevä/lopettavat lääkkeet näin mulle sanoivat laitoksella

Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:

no ei niiden lääkkeiden pitäis tehota varsinaisiin synnytys suppareihin ollenkaan..... siis nää ehkäsevä/lopettavat lääkkeet näin mulle sanoivat laitoksella

Mulla kokeiltiin, koska eivät vielä olleet mitenkään kovat supistukset ja silloin oli ruuhkaa leikkaussalissa. Tarkoitus oli, että olisin voinut sinnetellä sinne seuraavaan aamuun, jonne leikkaus oli sovittu. Koska lääke ei vaikuttanut kahdessa tunnissa laitettiin sitten kiireellisesti päivystysleikkaukseen.

Se lääke on voinut olla Nffangin. Se pureskellaan ja vaikutus alkaa noin 15 minuutin kuluttua. Toisaalta aika outoa, että noin vain laitettiin kotiin eikä kukaan edes käyrää ottanut tms.

Yhteistyössä