Supistuksia, kanakeittoa, puheluita... ja vauva :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2686645.jpg

Voi teitä... Kiitokset kaikille meitä onnitelleille niin minun, mieheni kuin lastenkin puolesta! :hug:
Juu, tosiaan olin siellä synnytyssalissa koko tapahtumasarjan ajan... Siis siitä tipan laitosta alkaen.

Joku kyseli tämän synnytyksen kulkua verrattuna edellisiin, ja pakko sanoa, että tää oli kyllä, vaikkakin lyhin, mutta kivuliain silti.
Mutta niin sen kai kuuluu kulkea, jos kohdunsuu aukeaa vajaassa tunnissa 3 cm:stä 10 cm:in.
Ja kyllä sillä tipalla varmaan oli osavaikutusta noiden supistusten kovuuteen... sillä kätilökin ihan säikähti, kun huomasi siinä keittoa tuodessaan että kun se vesi meni, ja tippa paahtaa täydellä teholla niin kiireesti pienensi tipan ihan minimiin... vaikkei se sitten enää kyllä sit tuntunut auttavankaan ainakaan siihen, että kivut ois olleet jotenkin lievemmät.

Mutta ne kovatkin tuskat unohtuivat siinä silmänräpäyksessä, kun vauva oli maailmassa. Enkä mie enää edes sitäkään muistanut, että mun piti olla miehelle TOSI vihainen :whistle: :D

Niinhän ne monet sanoo, että käynnistetty synnytys on kivuliaampi. Itse pelkään, että joudun käynnistykseen, jos menee paljon yliaikaiseksi. Mutta onneksi mulla on vielä aikaa hermoilla sitä synnytystä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Joku kyseli tämän synnytyksen kulkua verrattuna edellisiin, ja pakko sanoa, että tää oli kyllä, vaikkakin lyhin, mutta kivuliain silti.
Mutta niin sen kai kuuluu kulkea, jos kohdunsuu aukeaa vajaassa tunnissa 3 cm:stä 10 cm:in.

Kiitos tästä. Minulle kätilö sanoi kotiinlähtötarkastuksessa että kaikissa synnytyksissä kivun määrä on sama, toiset eivät vain kestä kipua samalla lailla kuin toiset :/ . Minulla oli viime synnytyksessä myös nopea ja kivulias avautumisvaihe. 3cm:stä 10cm:iin alle tunnissa. Ehdin tosin saamaan viimeiseksi 20 minuutiksi spinaalin :D

En siis olekaan niin kipuherkkä kun ajattelin! :)

Onnea vielä tytön johdosta!! :flower:

*muoks. nyt ilmaisin itseäni hieman huonosti. En siis kiitellyt sitä että sinua sattui... :ashamed:

Yhteistyössä