SUPISTUKSIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etukäteen kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etukäteen kiitos

Vieras
Onkohan nää nyt niitä kuuluisia oikeita supistuksia??? Aina kuulen puhuttavan et kyllä ne sitten erottaa... mutta myös että pitäisi tuntua ylä mahassa ja selässä. Itsellä aamun tullu 4-15 välein sellasta että sattuu pirusti, mutta vaan alamahaan ja maha kovettuu samalla, kestää 30s-1 min. sitten kun raukeaa, tuntuu kyllä myös selässä, sellai helpotuksen tunne.
Viikkoja mulla on nyt 40+5, eli ajallisestikin ois kyllä sopiva aika... harmittaa vaan mennä turhaan laitokselle... jos siis tää ei lähellekkään niitä oikeita ole. En siis vielä ole lähdössäkään vaan ihan teilä haluisin mielipidettä kuulla, et onkohan tää nyt sit sitä? Ja mikähän on sopiva aika odotella lähtöä? oliko se niin et ensi synnyttäjillä pari tuntii säännöllistä suppailua ja sitten mitenhän uusijoilla?
Mulla käynnistettiin eka, eli siis siitä on kaikki menny niin eritavalla.
Nyt on koko viikonloppu menny nukkuen todella huonosti ja eilen oli mahassa jotenkin todella outo tunne, mutta ei siis kipeetä supistusta saanut aikaiseksi. Tää alkoi vasta tänä aamuna.
Niin joo. ja siit' lapsivedestä, meillä ei suvussa se kuulemma mene, ilman kalvojen puhkomista, eli sitä on varmasti aika turha jäädä odottelemaan.

Tämä nyt ei ole vastaus itse kysymykseen, pahoillani siitä, mutta täällä myös odotellaan joskos nämä "menkkakivut" muuttuisivat joksikin muuksi... :whistle:

Oli taas lähestulkoon uneton yö, meni ihan pyörimiseksi kun alavatsassa juili, eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Voisin kyllä enemmän kuin mielelläni lähteä jo porsimaan! |O
Rv 39+2

mulla on kanssa ollut tuo nukkuminen viimeiset 3 yötä ihan tuskaa, joka ikinen asia saa mut heräämään ja sitten ei meinaakkaan uni enään tulla. sama on päiväunien kanssa, joita olen kovasti koittanut viikonlopun aikana nukkua, mutta ei tuu mitään... ihan samaa valveilla pyörimistä nekin ollut. Toivotaan et meillä molemmilla tämä unettomuus raskauden vuoksi olisi oian ohi, ja olisi sitten pian vauva joka valvottaisi:)

Sanoppas muuta, saisi edes ne pienet hetket nukuttua "ihan oikeasti..." :)

Saako kysyä mihin olet menossa synnyttämään? Meillä Jorvin sairaala, ja esikoinen tulossa, mikäli lasketulle ajalle menee, elikkäs lauantaille niin 3,3 kiloista jässikkää on lupailtu.

Kai ne sieltä aina jotenkin ulos tulee, mutta vähän kieltämättä alkaa jänskäämään kun massu kasvanut ihan hirmuista vauhtia tämän viimeisen kuukauden! :D

Kannattaa vaikka soitella sinne sairaalallepäin, siellä ne osaa ainakin neuvoa, milloin mennä, vaikka vaan näytillekin.
Tsemppiä kummallekin koitokseen, toivotaan ettei tarviis enää kauan odottaa:)

Niin ja, miulla oli kans eka käynnistetty ja olipa suuri yllätys, kun toinen lähtikin itekseen tulemaan.
Aamuyöstä vaan heräsin semmoseen yleistukalaan oloon ja enpä enää nukkumaan voinutkaan käydä, kun tuntui niin inhalta..tais alamahaan käydä pahiten, ja alaselkään. Ja mahakin vissiin kovettui..en muista enää :D

Hyvinhän nuo supistuksilta kuulostavat. Synnärille kannattaa suunnata, kun supistukset tulevat säännöllisesti n. 5 min välein. Tsemppiä nyt kovasti!!!!

oon menossa kättärille, ja mulle on viekkailtu 4,5 kiloista jässikkää, hiukka jännittää tuo koko, kun ei oo pariin viikkoon kontrolloitu, viimeksi kontrollissa veikkailivat että ennen laskettua syntyy, muttei mennyt sitten niin...

Alkuperäinen kirjoittaja kielletylle:
oon menossa kättärille, ja mulle on viekkailtu 4,5 kiloista jässikkää, hiukka jännittää tuo koko, kun ei oo pariin viikkoon kontrolloitu, viimeksi kontrollissa veikkailivat että ennen laskettua syntyy, muttei mennyt sitten niin...

Onnea vain tulevaan koitokseen :flower:
Kyllä tässä itsellään ainakin on luottoa siihen että jollain konstilla se sieltä ulos tulee.
Meinasin miehelle tosin antaa eilen illalla korvatillikkaa kun oli sitä mieltä ettei se voi kuulemma "mitenkään mahtua..." :D

Alkuperäinen kirjoittaja etukäteen kiitos:
Onkohan nää nyt niitä kuuluisia oikeita supistuksia??? Aina kuulen puhuttavan et kyllä ne sitten erottaa... mutta myös että pitäisi tuntua ylä mahassa ja selässä. Itsellä aamun tullu 4-15 välein sellasta että sattuu pirusti, mutta vaan alamahaan ja maha kovettuu samalla, kestää 30s-1 min. sitten kun raukeaa, tuntuu kyllä myös selässä, sellai helpotuksen tunne.
Viikkoja mulla on nyt 40+5, eli ajallisestikin ois kyllä sopiva aika... harmittaa vaan mennä turhaan laitokselle... jos siis tää ei lähellekkään niitä oikeita ole. En siis vielä ole lähdössäkään vaan ihan teilä haluisin mielipidettä kuulla, et onkohan tää nyt sit sitä? Ja mikähän on sopiva aika odotella lähtöä? oliko se niin et ensi synnyttäjillä pari tuntii säännöllistä suppailua ja sitten mitenhän uusijoilla?
Mulla käynnistettiin eka, eli siis siitä on kaikki menny niin eritavalla.
Nyt on koko viikonloppu menny nukkuen todella huonosti ja eilen oli mahassa jotenkin todella outo tunne, mutta ei siis kipeetä supistusta saanut aikaiseksi. Tää alkoi vasta tänä aamuna.
Niin joo. ja siit' lapsivedestä, meillä ei suvussa se kuulemma mene, ilman kalvojen puhkomista, eli sitä on varmasti aika turha jäädä odottelemaan.

Mulla oli kanssa vastaavaa ja kesti n vuorokauden ja menin tarkistuttamaan tilanteen. Kätilö teki erittäin kovakouraisen sisätutkimuksen ja sano, et ei oo synnytys vielä käynissä ja voit mennä kotiin odottelemaan. Meni tasan pari minuuttia ja lapsivedet meni ja samalla alko todella kovat ja kipeät supistukset. Tais kätilön kovakouraisuus vaikuttaa.
Kannattaa mennä tarkastuttaa tilanne, varmaan tutkimus viimeistään käynnistää sullakin.

Yhteistyössä