Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maviks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maviks

Jäsen
21.06.2006
67
0
6
Nyt kyselen kyllä niin tyhmiä, että...

Näistä kivuttomista supistuksista siis: miltä ne sitten tuntuu, jos ei ne kerran satu???? :/ Kaikki kyselee aina, et supistaako, mut mistä näistä kaikista tuntemuksista pitäs tietää, mitä ne on. Ilmeisesti siis ei ole supistellut, kun en tiedä, mutta auttakee, auttakee.... :wave: Tiedänpä sit mitä odottaa...

Mulla oli ensimmäisessä synnytyksessä ne kivuttomat supistukset pitkin päivää sellaisia "muljahduksia", erilaisia tuntemuksia kuin vauvan potkut.
En ollut silloinkaan vielä varma, että nämäkö ne nyt on niitä. Vasta, kun yöllä alkoi kivuliaat, tiesin, että nyt se on menoa..

kyllä sen huomaa kun supistaa. mua supisti tosi vähän ennen synnytystä, aina en ees sitä tajunnut. lähinnä tuntuivat kuukautiskivuilta. aikamoinen ero niihin synnytyssupistuksiin. huh huh, ne kyllä huomasi.

Itselläni ns. kivuttomat supistukset ilmenivät lähinnä niin, että aina silloin tällöin mahani "kovettui" (siis ulkoisesti) ja esimerkiksi eteenpäin kumartuminen oli lähes mahdotonta. Nämä supistukset eivät siis sattuneet ollenkaan, tuntuivat vain vähän oudoilta ja kestivät lyhyehkön aikaa. Oikeat supistukset sitten kyllä erottaa näistä edellä mainituista!

Mulla on noi kivuttomat supistukset huomannut niin, että maha "kovettui" aina joksikin aikaa. Nyt niitä taas alkanut tuleen, kun rv 22 menossa.
Mutta sitten kun synnytyssupistukset tulee, niin ne kyllä varmasti huomaa. Että ei huolta sen suhteen, jos ei vielä ole supistuksia tuntunut.

Itse olen bongannut näitä kivuttomia supistuksia ihan mäihällä, usein kun tunnustelen liikkeitä mahan päältä niin huomaan mahan olevan kovana ja pingottunut. Siitä se sitten pian pehmenee. Välillä näihin liittyy menkkamainen jomotus selässä. Eli en tosiaan tiedä miten usein niitä suppareita tulee, kun en niitä aina todellakaan tunne. Voit itsekin yrittää bongailla niitä tuurilla :) rv32+3

Yhteistyössä