Surkastuneet munasarjat eläväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S A R I E
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

S A R I E

Uusi jäsen
01.01.1970
26
0
1
Hei,

Mulle käynyt jotain todella hullua, eli kärsin 20-vuotiaana ennenaikaisista vaihdevuosista ja todettiin, etten voi koskaan saada lapsia.
32-vuotiaana meillä onnistui raskaus lahjamunasolulla ja nyt 33-vuotiaan olen tullut raskaaksi ilman hoitoja. Lääkäri vaan totesi, että:IHME!
Miten on siis mahdollista, jos mulle on sanottu munasarjojen olevan täysin surkastuneet, eikä niissä ole mitään eloa, niin saada täysin luonnollisella tavalla lapsi? Voiko se onnistunut raskaus lahjamunasolulla siis herättää kuolleet munasarjat eloon, vai voiko olla, että lääkärit eivät olekaan tutkineet niin tarkkaan aikoinaan... eloa siis ollut, mutta toivoa ei annettu?

Hei "sarie"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelut vastauksen viivästymisestä.

Ensinnäkin, onnittelut raskaudesta!

Toisinaan luonto merkillisellä tavalla järjestää näitä asioita ja joskus juuri tuo edeltänyt raskaus toimii ikäänkuin "hoitona" asialle. On vaikea lähteä arvioimaan, millainen tilanne on aiemmin ollut, todennäköisesti sinulla olisi kuitenkin ollut todella pieni mahdollisuus saada lapsi ilman luovutettuja munasoluja jos kyseessä on ollut ennenaikaisista vaihdevuosista.
Onnea odotukselle!

Yhteistyössä