surullista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutta totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutta totta

Vieras
Täällä oli niin informatiivinen aloitus siitä, miten jätkäporukassa oltiin pohdittu parisuhteen seksintappolista. Naisen syntejä jokainen kohta, tietysti.

Ajattelin olla informatiivinen minäkin ja kertoa palstalaisille, millaista yhteiselämää minun mieheni on tarjonnut minulle parisuhteemme aikana. Listan olen miettinyt itsekseni, sillä en edes omassa kaveriporukassani pysty myöntämään, miten huonossa suhteessa olen elänyt ja vielä näin kauan.

YKSI Yleisesti ottaen mies on passiivinen elämässään. Katkera ihmisvihaaja. Mököttää. Makaa sohvassa. Toisten ilo ainoastaan ärsyttää. Ei puhu, ei pukahda ylimääräistä. Ei halaile, ei taputtele. On ahdistunut ja saa paniikkikohtauksia, mutta ei hae apua. Ylipainoinen. Ruoka maittaa. Siitä olenkin saanut sen ainoan kehun mieheltäni: olen kuulemma hyvä kokki. Röyhtäilee ja piereksii kotiväen edessä. Pääkiinnostuksenaiheet kilpaurheilun töllöttäminen ja alkoholinkäyttö.

KAKSI Seksialoitteen täytyy tulla minulta, sillä muuten ei miestä kiinnosta vähääkään. Paitsi joskus umpihumalassa, jolloin hän ei pysty.

KOLME Ei suutele, hipoo vain tiukasti suljetuilla huulillaan. On joskus kiihkossaan työntänyt jäykän kielensä hieman suuhuni. Väittää sitä kielisuudelmaksi. Kiletäytynyt keskustelemasta asiasta, joka nyt on tabu.

NELJÄ Kärsii ennenaikaisesta siemensyöksystä. Tulee lähes aina jo parin työnnön jälkeen. Jos näin ei tapahdu, ei tule lainkaan. Asiasta ei saa puhua, se on myös tabu.

VIISI Aina ei seiso. Asia tabu. Ei hae apua.

Olen itse vapaamielinen ja pidän seksistä todella paljon. Aluksi kuvittelin meillä olevan mukavaakin sängyssä. Sitten huomasin, että aloitehan tulee aina minulta ja että miehellä on aina alkoholia veressä. Aloin näkemään ongelmat ja yritin kaikin tavoin niistä puhua. Olen myös kannustanut miestäni, kehunut, halannut, taputellut jne. Ei auta. Ulkopuolisesta avusta mies kieltäytyy. Itse olen käynyt perheterapiassa vain toteamassa, että terapeutti pui päätään ja kyselee, että miten minä olen jaksanut näinkin kauan.

Tämä kaikki on ikävä kyllä aivan totta. Tietenkin eroan. Haudon sitä monta kertaa päivässä.

Tämä vain tiedoksi niille, joilla on vain vähän ongelmia. Pienet ja väliaikaiset ongelmat voidaan vielä ratkoa. Ne, joilla on koko parisuhde yhtä sekaisin kuin meillä, voivat suosiolla luovuttaa ja alkaa uuden elämän.

Mistä olet saanut minun tietoni? Kaikki täsmää kakkoskohdasta alkaen ja ykköskohdastakin tuo pieru. En olisi uskonut, että minunkin tiukan fasadin alta jutut pääsevät leviämään:)

Niin mikä siinä on että nainen jatkaa suhteessa jossa voi huonosti ja jossa ei tule huomioiduksi ? Itse jokainen kuitenkin tekee itsensä joko onnelliseksi tai onnettomaksi jatkamalla tuollaista feikki elämää - niin kenenkähän vuoksi.
Jos kaverien ystävien edessäkään ei uskaalla myöntää epäonnistumistaan ihmissuhteessa miten voi edes saada oikeaa tukea sitten kun on tosiaan aika lähteä uuden elämän perään.
Toivon ap. että tosiaan lähdet - meille jokaiselle sinkku naiselle onneksi tuon huonon parisuhteen jälkeen on tilaisuuksia ja tilanteita että ne paremmat miehet kohtaamme ja alamme taas elää.
Ja vaikka ei kohtaisikaan voi ainakin hetken elää juuri niin kuin haluaa täytenä naisena nauttien huomiosta

Arvon nimimerkki ""voi"": Millaisissa piireissa sina oikein pyorit, jos mielestasi alkuperaisen kuvailema korilas on TYYPILLINEN mies? Tai jos se oli tyypillinen, niin sittenhan mina ja ystavani olemme taivaanlahjoja maailman naisille. Vahan kylla epailen...

Ps. Mina en ymmarra, missa kohtaa kirjoitustaan alkuperainen kertoi nauttivansa ja saavansa tyydytyksen seksista. Minusta se oli pikemminkin kuvaus seksin irvikuvasta.

Voi hyvä nainen, älä tyydy tuohon!
Varsinkin, jos itse pidät seksistä - minäkin pidän - enkä voisi kuvitella eläväni tuollaisessa suhteessa. Seksi on ihana asia, mutta jos siitä ei voi puhua eikä miehellä ole mitään halua muuttaa käytöstään, sinulla ei ole paljoa vaihtoehtoja. Onnea uudelle elämällesi!

Miten ihmeessä parisuhden on ylipäätään syntynyt. Mieshän on täysin pönttö. Valitettavasti osaan kuvitella joiden tuntemieni miesten olevan juuri tuollaisia, ""suuria rakastelijoita""

Hehehee.. Juu, luin kans taannoisen ""listan"" jonka se kaveriporukka oli väsännyt, mutta nyt kyllä repeilin ihan täysin.. Oli sen verran osuvaa sanansäilää heiluteltu.. Vaikka muuta ei teillä enää heilutettaiskaan =)

Tuo kaikki on niin tuttua, niin tuttua.. Mutta nalkissa olen, toistaseksi. Eritoten: pääkiinnostuksen aiheet kilpaurheilun tuijottaminen ja alkoholinkäyttö.. unohtamatta pierua ja röyhtäilyä. Ja ruokakin maittaa.. Joopa joo..

Otahan ritolat, ei se siitä parane.. Ja tsemppiä sinne paskankatkuun.. ;)

Teillähän ei siis toimi yhtään mikään? Vai rakastatko miestäsi vielä. Tämä häpeä mieskunnalle ei tarvitse naista ollenkaan. Vaikka jättäisit hänet, hän selviytyy. Elää loppuelämänsä läävässä syömällä roskaruokaa ja juomalla itsensä hengiltä.

Ehkä olisi aika alkaa nauttia elämästä, ota rakastaja jos et pysty lähtemään. Joku sinua jarruttaa kun et ole ratkaisuasi jo tehnyt.

Ratkaisu on tehty. Minä lähden. Ajankohta käytännön syistä ensi vuoden alussa.

Miksi meidän suhde on edes syntynyt? Tietysti molemmat esitti parastaan aluksi ja molemmat tulkitsi toistensa teot parhain päin. Seksin suhteen minä tein aloitteet enkä edes huomannut, miten passiivinen mies oli. Siihen vain menee aikaa, ennen kuin totuus tulee kunnolla päivänvaloon. Nyt joku tietysti toteaa, että ""kyllähän MINÄ olisin totuuden nähnyt ihan heti"". Saattaa olla. Minä en vain nähnyt. Otan siitä kyllä syyt päälleni.

..puhut aika paljon samaa kuin mitä mun suhteeni on..

eli sama juttu..mies katsoo tv kaiket illat, makaa sohvalla aina vaan..ei istu juuri koskaan..nukkuu jatkuvasti päikkäreitä, syö masennus/paniikkihäiriölääkkeitä, seksissä mun aloitteesta lähes aina, mutta hän hyvä siinä ja huolehtii munkin tarpeista, kotityöt kaikki mun vastuulla, yhteistä harrastusta silloin tällöin, mies on passiivinen ja laiska..ja mikä pahinta alkoholi maistaa ja sen myötä saan huono kohtelua!

Tällainen lista kertyi. Suhde kärsii siis monesta ja vaikeaa on, itse olen juuri päinvastainen ja kunnon nainen. Eli naiset taitaa aina hoivata renttuja ja vitsit miten vaikeaa siitä on irtautua. parempaa olisi takuulla mutta ei ole helppoa lähteäkään..