Surullista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja usko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

usko

Vieras
Tyttö ja poika menevät naimisiin heti kun tyttö täyttää 18v jotta saisivat harrastaa seksiä. Tyttö tulee raskaaksi (yllätys) ja opinnot jäävät kesken. Pojalla ei ole muuta kuin peruskoulu käytynä.
Tyttö tehtailee lapsia siihen saakka kunnes luonto estää... Sossuko elättää?

Eikö se mies sitten mene koskaan mihinkään töihin?

Ja mieluummin mä annan mun verorahat lapsiperheille kun kaikenmaailman denoille jotka sitten pitävät noita viinakauppoja pystyssä roikkumalla ovenkahvoissa.

ai, mehän ollaan ihan kuin tuosta esimerkistä. Mä olin just 18 kun sain neitin, ja mun miehellä on peruskoulu vain käytynä, lukion jätti kesken. Ja lapsia on kaksi nyt ja lisää tehdään, tehdään monen monta.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Ääriesimerkki? Keksitty ääriesimerkki? Jotenki särähtää korvaan tuo "tehtailee" lapsia.

Lestadiolaiset eivät saa käyttää ehkäisyä. Ja tapaus on ihan IRL.

Antaako jumala luvan käydä sossussa? Eiks vääräuskoisilta rahan pummaaminen ole synti siinä missä telkkarikin :whistle: Voi vaikka tarttua huonoja vaikutteita.

Ääriesimerkki? Keksitty ääriesimerkki? Jotenki särähtää korvaan tuo "tehtailee" lapsia.

joo, ja koska tällainen tapaus löytyy, sun täytyy tulla se tänne toitottamaan ja antamaan näin hyvä esimerkki siitä millaisia kaikki lestadiolaiset on. On silti aika harvinaisia ko tarinat.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Antaako jumala luvan käydä sossussa? Eiks vääräuskoisilta rahan pummaaminen ole synti siinä missä telkkarikin :whistle: Voi vaikka tarttua huonoja vaikutteita.

:headwall:

joo, ja koska tällainen tapaus löytyy, sun täytyy tulla se tänne toitottamaan ja antamaan näin hyvä esimerkki siitä millaisia kaikki lestadiolaiset on. On silti aika harvinaisia ko tarinat.

Missä olen sanonut, että kaikki ovat? Missä se yleistys on?

Surullistako. Minusta tuo toimintamalli on paljon parempi kuin se jossa harrastellaan seksiä ensin yhden jos toisen kanssa. Mitä sitten jos opinnot jäävät kesken, niin käy monelle. Mies voi varmasti opisekella itselleen ammatin lyhyessäkin ajassa. Nykyään kun on kaikki oppisopimikset sun muut.

Itse tulen paljon surullisemmaksi niistä tarinoista jossa äiti tai isä on hypännyt ensin sängystä toiseen. Sitten kaikkien laskelmointien ja järkeilyjen jälkeen HANKITAAN lapsi sen kolmannenkymmenen miehen kanssa. RAHAKO senkin ratkaisee milloin ja montako lasta kotiin syntyy. Kylmää.

Vielä enemmän surulliseksi tulen alkoholisiperheiden lasten puolesta. Viinan huuruiset vanhemmat ovat taatusti huonompi kasvuympäristö pienelle ihmiselle kuin kuvaamasi lestadiolaispariskunnan koti. Jos sossusta joskus apua tarvivat niin siitä vaan...löytyy sieltä kurjemmillekkin.Alku varmasti teettää työtä JOS SAAVAT LAPSIA mutta tuskin hekään lopun ikäänsä sossusta hakee.

No et ole suoraan sanonut missään, mutta sehän tuossa paistaa läpi. Pitää poimia yksi esimerkki isosta ryhmästä, tehdä selväksi että he ovat lestadiolaisia ja eivät SAA käyttää ehkäisyä. Ja koska he eivät SAA käyttää ehkäisyä, he tehtailevat lapsia. No ehkä kiehuu siksi, että tuota kuulee aivan liian usein, ja yleensä se on yleistämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kerrohan mulle ap: mikä tän tarinan pointti oli? Ja mikä oli se surullinen kohta? Se uskontoko? Vai mikä, kun mä en tajua.

Se, että seksin takia mennään naimisiin. Tytöllä opinnot kesken, pojalla ei edes ammattia ja näinköhän tyttö-rukka edes ehtii koskaan valmistua...

vähän ku mein tarina mutta me ei naimisissa. olin 18v5kk kun tyttö syntyi. mies oli viä 16v mutta tytön ollessa 1kk oli mies päässyt täysi-ikäiseksi. molemmilla koulut kesken =( nykyään minä 25v 3 lasta ja mies ilman minkäänsortin koulutusta monen työpaikan/koulun/kurssin kautta yrittäjä

Kerrohan mulle ap: mikä tän tarinan pointti oli? Ja mikä oli se surullinen kohta? Se uskontoko? Vai mikä, kun mä en tajua.

Se, että seksin takia mennään naimisiin. Tytöllä opinnot kesken, pojalla ei edes ammattia ja näinköhän tyttö-rukka edes ehtii koskaan valmistua...

Onko tyttö tai poika sinulle henk koht uskoutunut ja kertonut että seksin takia menivät naimisiin?

mikään tuossa mun mielestä ei ole mitenkään surullista. ainahan raskaus sinäänsä on onnellinen tapahtuma. sinäänsä.

mutta nuo lestadiolaiset sinäänsä on ihan surullista porukkaa :(
mun kaveri meni ja rakastu sellaseen tapaukseen ja harrastivat haureutta ja tästä sai alkunsa sitten lapsi, tietenkin mitä kortsua ne nyt käyttäs.
tämän tytön vanhemmat ei antanut siunausta tälle saastaiselle suhteelle. rakkaus. pah! ja kielsivät tätä tyttöä tapaamasta kaveriamme.ikinä! aborttiahan ne ei hyväksy joten ei muuta kun rukoillaan laupiasta armahtavaa jumalaa että armahtais tätä tyttöä ja tekis hälle keskenmenon. loistava idea.

no, lapsi syntyi mutta lapsen isä ei häntä ole koskaan tavannut. tyhmä tyttö joka anto vanhemmilleen periksi.

[

Öööh...eikös se KUITENKIN ole oma valinta se naimisiin meno? Olipa motiivit mitkä tahansa. Ootko varma että kaikki haluaa opiskella.

Mun lestadiolainen tuttuni on kyllä kouluttautunut äitiyslomien välissä, ja on myös töissä äitiyslomien välillä. Eikä ole ressukka, tms. Naimisiin menivät mun tietääkseni rakkaudesta, ja varmaan osittain myös siksi että luonto vetää tikanpojan puuhun ja teki mieli kokeilla seksiäkin. Ovat ilmeisen onnellinen pari, koska tekevät töitä suhteensa eteen: tietävät, ettei ero ole vaihtoehto, joten on pakko ponnistella että parisuhde pysyy hyvänä.
Eli ei ne kaikki ole tuollaisia =).

Ehtii, monta kertaa elämässään. Miksei ehtisi?

Tuskinpa vaan seksin takia menevät naimisiin vaikka sä haluat sen näin nähdä, luullakseni haluavat sitä seksiä jostain ihan muusta syystä kuin panemisen ilosta joten taitaa se naimisiin menokin olla sitten ihan jotain muuta.

Tiiäkkö mitä :saint: Mä oon saanut esikoisen 18-vuotiaana ja hupsista,ku mun koulu jäi kesken.. eikä vieläkään ammattia ja nyt jo 3 lasta :saint: Mun miehellä ei ole ammattikoulutusta,mutta tällähetkellä vakityössä :saint: Niin ettäs hupsista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mikään tuossa mun mielestä ei ole mitenkään surullista. ainahan raskaus sinäänsä on onnellinen tapahtuma. sinäänsä.

mutta nuo lestadiolaiset sinäänsä on ihan surullista porukkaa :(
mun kaveri meni ja rakastu sellaseen tapaukseen ja harrastivat haureutta ja tästä sai alkunsa sitten lapsi, tietenkin mitä kortsua ne nyt käyttäs.
tämän tytön vanhemmat ei antanut siunausta tälle saastaiselle suhteelle. rakkaus. pah! ja kielsivät tätä tyttöä tapaamasta kaveriamme.ikinä! aborttiahan ne ei hyväksy joten ei muuta kun rukoillaan laupiasta armahtavaa jumalaa että armahtais tätä tyttöä ja tekis hälle keskenmenon. loistava idea.

no, lapsi syntyi mutta lapsen isä ei häntä ole koskaan tavannut. tyhmä tyttö joka anto vanhemmilleen periksi.

No sehän että joku lestadiolaisperhe käyttäytyy noin, ei tarkoita sitä että koko joukko olisi samaa "surullista" porukkaa.
Mua niin nyppii nämä jutut, koska tiedän nämä jutut paljon paremmin kuin useammat teistä.
Esimerkiksi tunnen hyvin perheen, jossa osa perheenjäsenistä on uskossa, osa ei. Eikä ei uskovaisia syrjitä millään lailla, koska uskohan on jokaisen henkilökohtainen asia eikä siihen vanhemmat voi (ainakan pitäisi voida) vaikuttaa.