Suuhygienistillä käynti jännittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mans

Vieras
Miten voikin jännittää näin paljon joku suuhygienistillä käynti... Ensimmäistä kertaa olen menossa ja hammaskiveä olisi tarkoitus poistella. Hermostuttaa vähän, kun en tiedä yhtään siitä ultraäänellä poistamisesta, jos se tuntuu ikävältä (mulla meinaan on melkein joka hampaassa hiushalkeamiakin, jos ne pahentavat tilannetta).

Jännittää myös, että mitähän tulee maksamaan. Yksityiselle olen menossa.

Eihän siinä tarvi muuta, kun pitää suuta auki. :whistle: Kyllähän se jonkin aikaa kesti, mutta mielellään sen kestää. Onhan se kotiinpäin, että saa hammaskivet pois. Vaikuttaa kovasti koko ihmisen terveyteen, sanoi hoitsu siellä. :)

[QUOTE="vieras";24171913]Mulla lopuksi käyty sillä pastalla hampaan pinnat läpi niin tule ihanan raikas suu[/QUOTE]
Mahdetaankohan mullekin laittaa sitten tuota pastaa? Ei varmaan kovin kauan pysy raikkaana suu, kun ajattelin hammaslääkäriltä tultua tuhota kampaviinerin. :whistle: :D

Nyt tuntuu jo paljon mukavammalta mennä, kun olette rohkaisseet.

Ei se ultra puhdistus kyllä tunnu miltään. Mulla tuntui ainoastaan yläetuhampaissa ja se on kuulemma ihan yleistä kun siinä menee jotkut hermot päällekäin, mutta ei se siinäkään kohdassa pahasti sattunut.
Mullekin laitettiin tuota pastaa ja sitä ennen vielä hygienisti "kiillotti" etuhampaat jollain aineella niin oli tosi valkoinen hymy sen jälkeen :)

Mulla ei jostain syystä ultrapuhdistus onnistunut, joten poistettu ihan perinteisesti mekaanisesti. Mulla hampaat kerää huolellisesta puhdistamisesta huolimatta kovasti hammaskiveä, ja aikaa on mennyt sekä ylä- että alahampaiden puhdistukseen molempiin reilu tunti. Ikeniä puuduttava geeli on ehdoton.

Tuli sitten käytyä eikä ollut yhtään niin paha kuin kuvittelin :). Ainoana huonona puolena se jatkuvasti kurkkuun valuva vesi, vaikka imuri koko ajan kävikin. Ensin otettiin isoimmat ultraäänellä ja loput rapsutettiin tavallisesti. Vähän pisteli se rapsuttaminen, mutta kyllä sen kesti ilman puudutetta. Hampaat putsattiin vielä toimenpiteen jälkeen ja laitettiin fluorilakkaa. Nyt oltava tunnin syömättä. Vähän sattuu ikeniä, mutta ei kamalasti. Veren pieni valuminen oli muuten myös vähän ikävää, koska koskee hiukan vatsaa sen nieleminen.

Suuhygienistikin oli aivan ihana :). Seuraavan kerran sitten ensi vuonna, eikä pelota enää yhtään.

Yhteistyössä