Suunnaton kateus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kade

Vieras
Mitä ihmettä tekisin, että pääsisin irti suunnattomasta kateudesta? Minulla on 1 ystävä jota kadehdin niin kovin..hän on: kaunis, laihtunut 30kg, käy kuntosalilla, on korkeasti koulutettu, on hyvä palkkaisessa ja mielekkäässä työpaikassa, on upea mies, on asunto, on auto, on moottoripyörä, käy keilaamassa ja hankkii elämyksiä ja teettää kesäksi uuden mekon jne jne.
Minä taas olen: lihava (pitäisi laihduttaa 30kg), ruma, tavallinen lähihoitaja, käytän samoja retkuja päälläni, en harrasta mitään, asunto, lapsi ja mies on..

Olen niin kateellinen, että ei oo kukaan.. Haluaisin päästä eroon tästä, mutta miten?

No vaikka ajattelemalla, että moni kakku päältä kaunis, paskaa sisältä :whistle:
Eli ei se ulkoinen näyttö tarkoita vielä mitään, ja jos olet itse onnelinen omassa perheessäsi niin mitä muita kadehtimaan.
Teet omat valinnat ja niillä menet =)

Mitä jos olisit onnellinen ystävän puolesta, että hänellä asiat hyvin? Kysy vinkkejä, kuinka hän on painoaan pudottanut, varmaan neuvoo mielellään. Mikset menisi ystävän kanssa salille? Itsestä se muutos lähtee, ei muista.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että turha olla kenellekään kateellinen, ethän kuitenkaan voi kaikkia asioita heidän elämästään tietää.

Tekemällä elämällesi jotakin! Ihminen on oman onnensa seppä ja kukaan muu ei voi sun elämääsi muuttaa :) Ota jokin tavoite, esim. matka syksyksi ja alat sitten pikkuhiljaa kohentamaan elämääsi!

Miksi olla kateellinen. Voit itse laihduttaa myös ja kouluttautua. Saat sitten paremman työpaikan ja voit ostaa luksusta. Ala harrastaan ja hanki niitä elämyksiä. Älä tuhlaa energiaa katauteen ja varsinkin kun siihen ei ole syytä. Itsestä kiinni miten elämän rakentaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Mutta muista, että koskaan ei tiedä, mitä sieltä kulissien takaa löytyykään.
Kaikki voi olla päältä hyvin, mutta sisältä läpimätä. Eikä sitä tiedä kuinka paljon se sun kaveri kadehtii sinua :)

Älkää puhuko tämmösiä luonteeltaan kateellisille!!! Eräs sukulaiseni nimittäin päätti alkaa keksimään sitä "jotain mätää" kateellisuuspuuskissaan, ja keksi sitten että mehän olemmekin oikeasti narkomaaneja. Tai välittäjiä oikeastaan, mutta kuitenkin :kieh:

Jos on kateellinen, niin ei ilmeisestikään ole siihen omaan elämäänsä tyytyväinen, joten mä neuvoisin pikemminkin tekemään sille omalle elämälleen jotain niin että voisi olla siihen tyytyväinen eikä tarvitsisi kadehtia!

Ai kamala ajattelutapa tuo "silkkoa sisältä ja paska senkin elämä on kumminkin". Melkein rehellinen kateuskin on parempi kuin tuo..

Mutta ota itseäs niskasta kiinni, sinä olet elämästäsi vastuussa eikä kukaan muu. Ala elämään ja tee elämäntaparemontti. =)

Tee itsellesi jotain niin ei tarvitse olla kateellinen. Aja moottoripyöräkortti, laihduta, lue uusi ammatti jos nykyinen tökkii (mitään vikaa ei lähihoitajan työssä kyllä ole) ja mene vaikka kampaajalle.

Olen usein miettinyt miksi ihmeessä olen niin kateellinen, kun minulla on kuitenkin paljon hyviä asioita elämässä ollut ja on. Mutta tuo mitä kirjoititte laittoi ajattelemaan, että hitsi vie..minua ei pysäytä mikään jos päätän tehdä elämäntapamuutoksen. :) Nyt vapaapäivän kunniaksi on alettava suunnittelemaan tosissaan miten itse voi omaa elämäänsä vielä paremmaksi muuttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Olen usein miettinyt miksi ihmeessä olen niin kateellinen, kun minulla on kuitenkin paljon hyviä asioita elämässä ollut ja on. Mutta tuo mitä kirjoititte laittoi ajattelemaan, että hitsi vie..minua ei pysäytä mikään jos päätän tehdä elämäntapamuutoksen. :) Nyt vapaapäivän kunniaksi on alettava suunnittelemaan tosissaan miten itse voi omaa elämäänsä vielä paremmaksi muuttaa :)

Just näin, tässä on oikeaa asennetta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Tee itsellesi jotain niin ei tarvitse olla kateellinen. Aja moottoripyöräkortti, laihduta, lue uusi ammatti jos nykyinen tökkii (mitään vikaa ei lähihoitajan työssä kyllä ole) ja mene vaikka kampaajalle.

Peesi tälle! Paranna omaa elämääsi niin ei tarvi enää olla kateellinen muille tai yrittää myrkyttää muiden elämää samalle tasolle kuin oma on.
Suoraan sanottuna v*ttuttaa nuo "no voihan se pinta olla kaunis mutta paskaa sisältä.. pelkkää kulissia kuitenkin vain.."-jutut. Todellakin pahempaa kuin "rehellinen" kateus.