SUUNNITELTU SEKTIO, Milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektioon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sektioon

Vieras
Minulla on edessä suunniteltu sektio. Millä viikoilla se tehdään?
Olin juuri lääkärissä ja unohdin kysyä tuota.
Olen nyt viikolla 29, joten aikaa ei vielä varattu.

Kiitos!

Se riippuu usein siitä, että mistä syystä sektio tehdään. Esim. ystäväni vauvalla eräs pieni kehityshäiriö, jonka vuoksi vauvan kasvua seurataan ultralla parin viikon välein. Jos ja kun vauvan kasvu hidastuu liikaa, niin määrätään sektiopäivä. Mahdollisimman kauan kuitenkin haluavat tietysti vauvan kasvava, ennenkuin leikataan.

Mulla esikoinen istui tukevasti perätilassa. Alatiesynnytys ei ollut edes vaihtoehto synnytyssairaalassani, joten suunniteltu sektio tehtiin rv 38+2. Tyttö oli syntyessään 3900g ja 50 cm ja minä itse pienikokoinen, joten ihan hyvä ettei perätilasynntystä ruvettu edes yrittämään.

Suunniteltu sektio tehtiin rv 40+1 ja siitä päätettiin muutamaa päivää aikaisemmin. Lapsivesi oli todella vähissä, joten synnytys olisi pitänyt käynnistää tulehdusriskin vuoksi. Ongelma oli se, että tyttö ei ollut kiinnittynyt ja lantion epäiltiin olevan liian ahdas. Synnytyksen käynnistys tuossa tilanteessa olisi luultavasti johtanut hätäsektioon.

Alkuperäinen kirjoittaja mimii:
Suunniteltu sektio tehtiin rv 40+1 ja siitä päätettiin muutamaa päivää aikaisemmin. Lapsivesi oli todella vähissä, joten synnytys olisi pitänyt käynnistää tulehdusriskin vuoksi. Ongelma oli se, että tyttö ei ollut kiinnittynyt ja lantion epäiltiin olevan liian ahdas. Synnytyksen käynnistys tuossa tilanteessa olisi luultavasti johtanut hätäsektioon.

Hei, teillä joilla on tehty sektio/suunnitteilla liian ahtaan lantion takia, niin millaiset teidän mitat on? Näkyykö lantion ahtaus ulospäin vai selvisikö vasta tarkemmissa tutkimuksissa? Kuinka iso vauva oli?

Itse olen 160 cm ja kapealanteinen, joten kovasti mietityttää tuo mahtuminen.

mutta ystävältäni se mitta otettiin. Elikkäs, ystäväni on alle 160cm, pienikokoinen muutenkin. Häneltä tuo lantio mitattiin. Ei kuulemma näy päällepäin. Siis vaikka olis kapea lantio omasta mielestä, niin sisämitat ratkaisee.
Ystäväni sai mittausten perusteella synnyttää alakautta, mutta synnytyksessä kävi niin, että ei se lapsi sitten mahtunutkaan tulemaan, joten tehtiin lopulta sektio.

Joo,onhan nuo kiinalaisetkin toosi pieniä ihmisiä ja silti synnyttävät!!

Mä myös 160 ja ihan hienosti on mahtunut 4 kiloinenkin ja 3,7 kg
Sektioon jouduin kun napanuora oli kolmosella päänympäri pahasti ja laski sydänäänet.

Se siis kun oli synnytys käynnissä viikolla 39+5

Ulkoinen kapeus ei merkkaa mitään.jos kovin pieni niin yleensä ne luutkin pieniä eli lantiossa tilaa vauvan tulla.Isoilla naisilla yleensä isot luutkin jolloin on onhelmaa tilan kanssa lantiossa.Eli ahdas lantio...

Yhteistyössä