Suunnittelen raskautta,neuvoja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi

Vieras
Ollaan aloittamassa yritystä tulla raskaaksi.
kertokaa kaikki neuvot ja vinkit jotka edesauttavat raskaaksi tuloa ja mitä pitää yleensäkin ottaa huomioon?

pitäisikö aloittaa jokin vitamiini kuuri,esim.foolihappo/d.vitam.?
Kuinka usein kannattaa heilutella peittoja?
Mistä tunnistan oman ovulaationi?
ja kuinka osaan heilutella peittoja ennen sitä,jotta on hyvä mahd.raskautua?

Kiitos ohjeista!

Ei millään pahalla, mutta minusta tuntuu, että sun olisi tärkeintä nyt ihan aluksi relata koko homman kanssa. Tuolla suunnitelmallisuudella löydät itsesi vuoden päästä lapsettomuusklinikan odotushuoneesta.

No minä aloitin raskausvitamiinien syömisen pari kk enen yrittämistä. Sitten vaan menkkojen jälkeen kondomi pois käytöstä ja seksiä joka päivä koko kuukauden ajan. Olin raskaana heti.

Kaikkein tärkein on se että harrastetaan sitä seksiä paljon ja nautitaan siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on.:
Tuolla suunnitelmallisuudella löydät itsesi vuoden päästä lapsettomuusklinikan odotushuoneesta.

Samaa mieltä. Liialla suunnittelulla ajaa itsensä tuhon partaalle, jos se odotettu raskaus ei lähdekään alulle.

Yksinkertaisin asia,joka pitää ottaa huomioon on,että harrastatte seksiä missä ja milloin vain.Älä ajattele mitään sen ihmeellisempiä sillä sillä aiheutat todellakin itsellesi vain stressin ja hommasta tule mitään.Annatte vauvan tulla kun on tullakseen.

Älä käytä ehkäisyä, minkäänlaista. Muuten voit elää ihan normaalia elämää. Tietty asiaa edesauttaa myös vakituinen normaali parisuhde vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksinkertaisin asia,joka pitää ottaa huomioon on,että harrastatte seksiä missä ja milloin vain.Älä ajattele mitään sen ihmeellisempiä sillä sillä aiheutat todellakin itsellesi vain stressin ja hommasta tule mitään.Annatte vauvan tulla kun on tullakseen.

Eikös tästä just tule stressiä, että seksiä pitää harrastaa missä ja milloin vain... Kaikki kun ei ole niin himokkaita :-)

Eikös liiallisella seksilläkin ollut heikentävä vaikutus sperman laatuun :-)

Jos et tiedä noin perusasioita (kuten milloin mahd. ovulaatio jne.), en suosittele perheenlisäystä.

Yleensäkään en voi suositella henkilöille, jotka eivät tunnu tietävän lisääntymisen perusasioita.

No meille sanottiin lapsettomuushoitojen aikaan, että seksiä kannattaisi harrastaa ovulaation aikoihin joka toinen päivä. Ei tosiaankaan joka päivä koko kuukautta tarvita. Huh, huh! Aiheen vierestä: Että mua ärsyttää toi peittojen heiluttelu -termi! Minä heiluttelen peittoja siivouksen yhteydessä ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meille sanottiin lapsettomuushoitojen aikaan, että seksiä kannattaisi harrastaa ovulaation aikoihin joka toinen päivä. Ei tosiaankaan joka päivä koko kuukautta tarvita.

Näin juuri. Jatkuva seksin harrastaminen heikentää siittiöiden laatua.

Jätä suunnitelmallisuus pois ja menet sen mukaan, kun siltä tuntuu. Kannattee selvittää kuukautiskierto, siitä saa selville mahdollisen ovulaation. Mutta älä stressaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Jos et tiedä noin perusasioita (kuten milloin mahd. ovulaatio jne.), en suosittele perheenlisäystä.

Yleensäkään en voi suositella henkilöille, jotka eivät tunnu tietävän lisääntymisen perusasioita.

:laugh: Vaissoo. Mites luulit, että sunkin isoisoisoisoisoisovanhemmat ovat lisääntyneet? Vahtaamalla kalenteriako?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

:laugh: Vaissoo. Mites luulit, että sunkin isoisoisoisoisoisovanhemmat ovat lisääntyneet? Vahtaamalla kalenteriako?

Tuskin lisääntyivät kysymällä 2+ palstalta "ohjeita".
Lienee seksillä osuutta asiaan...

Hei ap, onnea teille yritykseen!! Et kuitenkaan tarvitse mitään erikoiskikkoja, pääasia on vain, että jätät ehkäisyn pois. Aika harva taitaa käyttää mitään greippimehuja, foolihappoja tai ovistikkuja. Menkää ihan rennolla fiiliksellä ja jos muutaman kuukauteen ei mitään tapahdu, sitten voi alkaa miettimään esim. niitä ovistikkuja.

Voisitko vielä selventää, että mihin siinä lisääntymisessä tarvitaan oman ovulaation tapahtumahetken tunnistamista? Mä en ainakaan tiedä ja tunne, milloin mun ovulaatio on (tai siis toki tiedän suurinpiirtein, milloin sen kuukautisten perusteella pitäisi tapahtua), silti olen kaksi lasta saanut. Nyt taas käytössä ehkäisy, kun noita muksuja näytti muuten sikiävän vähän turhankin tiuhaan.

Esim. Foolihappo on hyvinkin suositeltavaa mm. tietyn lääkityksen kanssa.
Että ainakin lääkitys/sairaus asiat keskusteltava lääkärin kanssa (ennen yritystä), mikäli sellaisia on.

Foolihappo ei aina muutenkaan pahitteeksi, kuten ei D-vitamiinikaan...
Greippi(mehu), jos lääkityksiä, kannattaa huomioida ettei sovi kaikkien kanssa.
Greippimehulla ei taida kauheasti olla tieteellistä näyttöä siinä, että edistäisi raskaaksituloa (voi toki nykyisin ollakin, en ole tarkistanut aikoihin)

Miten se ovulaation tietäminen liittyy mitenkään siihen että kannattaako hankkia lapsia???? IDIOOTTI!!! :o

Mulla ihana tytär kohta 2v ja vasta ihan hiljattain kuulin koko ovulaation merkityksen ja plää plää.. Herranen aika, mistä teitä neuvojia oikeen sikiää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Voisitko vielä selventää, että mihin siinä lisääntymisessä tarvitaan oman ovulaation tapahtumahetken tunnistamista? Mä en ainakaan tiedä ja tunne, milloin mun ovulaatio on (tai siis toki tiedän suurinpiirtein, milloin sen kuukautisten perusteella pitäisi tapahtua), silti olen kaksi lasta saanut. Nyt taas käytössä ehkäisy, kun noita muksuja näytti muuten sikiävän vähän turhankin tiuhaan.

Ap kysyi mistä tunnistaa ovulaatio.
Siksi tuo ovulaatio esimerkkinä suluissa(ni).

Itsekään EN tunnistanut ovulaatiota, en edes laskenut mahd. päiviä kun raskaaksi tulin, en myöskään koskaan ole käyttänyt ovulaatiotestejä.

Jos sitä haluaisi "tunnistella", niin siinä VOI auttaa kalenteri, ovulaatiotestit, emättimen eritteen muuttuminen, seksihalujen kohentuminen. Mutta mikään ei noista takaa mitään.

ei siihen auta mikään muu ku että et mieti koko asiaa ettekä "väkisin" yritä sitä.
Minä ensin kans mietin kaikkia mikä auttais, mutta ei tärpänny. sitte ku ei enää miettiny nuita niin tärppäs heti

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
Mie vannon tuon jalat ylös seksin jälkeen- menetelmän nimeen! :wave:

Minä taas vannon tuon "heti sängystä ylös ja suihkuun"-menetelmän nimeen!

Jalat ylhäällä olen maannut vuosikausia, mutta sen ainoan kerran kun tulin raskaaksi, se tapahtui sellaisen kerran jälkeen kun en enää viitsinyt enkä ehtinytkään maata koivet seinällä!

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:

Miten se ovulaation tietäminen liittyy mitenkään siihen että kannattaako hankkia lapsia???? IDIOOTTI!!! :o

Mulla ihana tytär kohta 2v ja vasta ihan hiljattain kuulin koko ovulaation merkityksen ja plää plää.. Herranen aika, mistä teitä neuvojia oikeen sikiää!!!

:headwall:

Sullekin; se esimerkkinä suluissa, koska AP asiaa kysyi!!!!!

Niin luulisi jokaisen tietävän, ettei ovulaatiota voi varmuudella aina tunnistaa, mutta tietyillä asioilla sitä voi "ennakoida" (jos voi, kuten kierrolla, eritteen muuttumisella, joillain jopa kivuilla- mutta nekään takaa mitään).

Niin, että kuule tuota ihmettelin ap:n viestissä mitä sinä nyt ihmettelet minun viestissä. Ihmettelen, eikö hän tiedä miten mahd. tunnistaa ovulaatio ja ettei sen tunnistus ole todellakaan aina mahdollista, edes välttämätöntä!

Yhteistyössä