Suuren riskin raskauden jatkamisen päätös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "malttamaton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"malttamaton"

Vieras
Vauvaa kovasti olen toivonut, mutta lääkäri vahvasti suositteli ettei enää raskaaksi tulisi, kuulemma kieltäisi jos pystyisi. Nyt kaikesta huolimatta olen raskaana... Raskauden jatkosta emme ole vielä päättäneet, lääkärin mielipiteellä suuri merkitys. Lapsia jo kuitenkin on niin he toki tärkeämpiä nyt. Viikot nyt vasta 6+3, mutta en jaksaisi millään odotella lääkäriaikaa, ajatellen että jos raskaus tulisi keskeyttää niin olisi se kuitenkin mukavampi tehdä pian... Toivoisin kuitenkin ettei tarvitse keskeyttää... Voihan tämä vielä keskeytyä itestäänkin. En kuitenkaan kehtaisi soitella ja kysellä ajan perään kun se kuitenkin postitse tulee...

Turha viesti tämä, mutta on niin hermostunut olo kun ei tiedä mistään mitään...
Kovasti kipuilujakin on niin jotenkin toisaalta vahva tunne että keskeytyy, kun koko ajan olo että menkat alkaa.

Onko jollain kokemuksia vastaavasta? Olisi mukava toisten tarinoita kuulla.

raskas tilanne. haluatko kertoa miksi raskaus on riski? ja miksi olet taas raskaana? (tyhmästi muotoiltu kysymys, anteeksi) mutta itsellänkin tilanne, että raskaudet olleet hankalia, nyt odotan rv 27 ja haaveilen vielä yhdestä, mutta en tiedä voimmeko siihen koskaan rytyä... jos nyt saatas tämäkin lapsi ensin turvallisesti maailmaan

Huonokuntoinen kohtu syy riskiin, lääkäri sanoi tilanteeni olevan erityisen hankala/huono. Mutta ei kuitenkaan ihan niin huono että voisi kieltää. Ehkäisy pettänyt, olin ajatellut ensi vuonna mennä sterilisaatioon kun ensin tarpeeksi sulatellut asiaa, sekin niin suurelta päätökseltä tuntunut.

[QUOTE="aloittaja";28378164]Huonokuntoinen kohtu syy riskiin, lääkäri sanoi tilanteeni olevan erityisen hankala/huono. Mutta ei kuitenkaan ihan niin huono että voisi kieltää. Ehkäisy pettänyt, olin ajatellut ensi vuonna mennä sterilisaatioon kun ensin tarpeeksi sulatellut asiaa, sekin niin suurelta päätökseltä tuntunut.[/QUOTE]

Sinun tapauksessasi minä jatkaisin raskautta. Kyllä minullakin kipuilee kovasti kohtu raskauden aikana, vaikkei yhtään sektiota takana olekaan. En tiedä että oletko ollut sektioissa, mutta yleensähän noita kohtu ongelmia aiheutuu sektioista... Luulen, että sektioäidit joskus pelkäävät liian herkästi edellisten sektioiden aiheuttavan kohdun kipuilun, kun kyllä se minullakin kipuilee kovastikin, että ei kannata heti pelätä pahinta. :) Menisin vain herkemmin tarkistuttamaan kohdun tilanteen loppuraskaudessa, mikäli jotain kipuiluja esiintyy... synnytyksenhän voisi sitten käynnistää vaikka hiukan etuajassa...

[QUOTE="Vieras";28378383]Sinun tapauksessasi minä jatkaisin raskautta. Kyllä minullakin kipuilee kovasti kohtu raskauden aikana, vaikkei yhtään sektiota takana olekaan. En tiedä että oletko ollut sektioissa, mutta yleensähän noita kohtu ongelmia aiheutuu sektioista... Luulen, että sektioäidit joskus pelkäävät liian herkästi edellisten sektioiden aiheuttavan kohdun kipuilun, kun kyllä se minullakin kipuilee kovastikin, että ei kannata heti pelätä pahinta. :) Menisin vain herkemmin tarkistuttamaan kohdun tilanteen loppuraskaudessa, mikäli jotain kipuiluja esiintyy... synnytyksenhän voisi sitten käynnistää vaikka hiukan etuajassa...[/QUOTE]

Haloo, on se nyt vaan hiukan eri asia, että kohtu vähän kipuilee kuin että lääkäri on todennut, että kohtu on tosi huonossa kunnossa eikä suosittele raskautta!

• Tykkää
Reactions: soja
[QUOTE="Vieras";28378383]Sinun tapauksessasi minä jatkaisin raskautta. Kyllä minullakin kipuilee kovasti kohtu raskauden aikana, vaikkei yhtään sektiota takana olekaan. En tiedä että oletko ollut sektioissa, mutta yleensähän noita kohtu ongelmia aiheutuu sektioista... Luulen, että sektioäidit joskus pelkäävät liian herkästi edellisten sektioiden aiheuttavan kohdun kipuilun, kun kyllä se minullakin kipuilee kovastikin, että ei kannata heti pelätä pahinta. :) Menisin vain herkemmin tarkistuttamaan kohdun tilanteen loppuraskaudessa, mikäli jotain kipuiluja esiintyy... synnytyksenhän voisi sitten käynnistää vaikka hiukan etuajassa...[/QUOTE]

Oletko vajaa? Lääkäri on ollut sitä mieltä että ei saa olla raskaana ja sinusta se on pikkujuttu? Ja ap:n tilanne on erityisen huono lääkärin mukaan.

Useampi sektio takana ja kohdun kunnosta lääkäri sanoi jo viimeisimmän sektion jälkeen ja myös olen käynyt keskustelemassa myöhemmin raskauden mahdollisuuksista minkä yhteydessä kohtu ultrattu.
Tämä tän hetkinen kipuilu on varmasti normaalia kohdun kasvamista tai sitten tuntemukseni mukaan menee kesken. En ole itse keksinyt pelätä sektion jälkeistä raskautta ja leikatun kohdun (kiinnikkeiden) kipuiluja, raskaus sektion jälkeen on kyllä jo koettu juttu.

Koulukaverin äiti kuoli, vauva saatiin pelastettua. Lääkärit olivat kieltäneet raskautumasta, mutta uskonnollisen vakaumuksen perusteella niitä lapsia pykättiin kerta toisensa jälkeen.

Nii ihqdaa, ihan höpöhommiahan ne on jos lääkärit suosittelee ettei enempää raskauksia, ja tosiaan sektioiden jälkeenhän se seuraava raskaus vähä aikasemmin käynnistetään ni kaikki menee hyvin! Not. :headwall:

Yhteistyössä