voi kiitos ihanat ihmiset näistä monista neuvoista <3 ihan kyyneleet silmissä näitä olen lukenut,kun olette niin myötäeläviä.Ihanaa että saa asiallisia kommentteja kun on niin kovin huolissaan lapsestaan.
Lapsemme syö jugurttia,puuroa,mysliä,hedelmiä,vihanneksia ja marjoja aika paljon ja tietysti lämmintä ruokaa silloin kun suostuu/pystyy syömään.Syömään eikä kakkaamaan pakoteta joten ei pitäisi siitä olla mitään paineita.Mutta kyllä on ollut joskus ihan pakko sanoa että jos kakkaa ei tänään tule niin lääkäriin on lähdettävä(maha silloin jo turvonnut ja kakkaa tuntuu suolistossa tunnustelemalla vatsan päältä).Joskus tuo toimii joskus ei.Minulla on laktoosi intoleranssi ja ruokamme ovat siis aibna laktoosittomia mutta tyttäreni juo luomu tai tavallista maitoa.Olen kyllä kuullut että maitoallergiakin voi aiheuttaa tuollaista jonka vuoksi aijon pyytää myös allergia testit.Niistäkin on kyllä kuultu ettei välttämättä näytä aina kaikkia allergioita,että ilmeisesti varmaa vastausta ei välttämättä saa.Mutta päätin nyt kokeilla jonkin aikaa antaa myös tuon maidon laktoosittomana.
Tuo levolacin antaminen on vähän kaksipiippunen juttu..Olen huomannut että jos sitä antaa joka päivä niinkuin lastenlääkäri käski niin silloin ei näyttäs auttavan mutta jos antaa isomman annoksen silloin kun maha ei oo toiminut useampaan päivään niin yleensä silloin auttaa.Siitä lääkkestä mistä moni mainitsi en ole tainnut kuulla,mutta aijon nyt ottaa kaikesta mahdollisesta selvän.Kuinka kauan sais käyttää ja miten sopii nuin pienelle.Ainankin jostain ulostamis lääkkeestä kuulin että vatsa saattaa tottua siihen.Eikä sitten toimi oikein enään ilman sitä :/ Mutta ehkä nuo vois hetkellisesti auttaa jos sais taas ton suoliston kunnolla tyhjeneen.Tai sitten jos nuo lääkkeet (laxoberon ja movicol) onkin jotain sellasia joita voi myös antaa useasti.
Lukemista ollaan myös annettu vessaan ja näytti auttavan viimeksi vessareissua kunhan isoin tukos oli saatu pungerettua ulos.
Palkitsemis systeemiä olen myös miettinyt.Sitä monessa muussa jutussa ollaankin käytetty ja on moniin asioihin auttanutkin.
Rakenteellisiakin juttuja olen miettinyt.Muistin vasta että epäilin jotain "vikaa" kun tyttäreni oli vastasyntynyt.Joskus kun hoitopöydällä vaippaa vaihtaessa alkoi kakata niin peräaukko näytti jotenkin "repaleiselle" kun kakkaa alkoi tulla.Kerroin huolestani neuvolassa mutta koska vauva ei silloin kakannut niin "repaleisuutta" ei näkynyt ja minusta huoltani ei otettu vakavasti.Vauvana ei kuitenkaan juurikaan ollut ummetusta silloin imetysaikana,mutta muutaman kerran muistan että kakkaa sai auttaa kuumemittarin kanssa ulos.Tilanne on pahentunut nyt lähiakoina vaikka ollaan asiaan enempi puututtu lisäämällä juontikertoja ynnä muuta minkä pitäisi helpottaa.
Niin ja myös vyöhyketerapiaa olen miettinyt ja taidamme sitäkin kokeilla

suvusta löytyykin vyöhyketerapeutti joten puhun huolistani hänelle ensi tilassa.
Kovasti toivoisin ettei mitään inhottavia tutkimuksia pitäisi tehdä mutta tämä arjen kakkapelko alkaa olla jo tarpeeksi inhottavaa niin lapselleni kuin meille muillekkin joten pakkokai tässä on pian vaatia kaikki mahdolliset tukimukset

itse vain muistan lapsuudestani jonkun kamalaakin kamalamman tutkimuksen ensinnäkin kivuliaana ja todella hävettävänä.Makasin hoitopöydällä ja jotain letkuja tugettiin alapäähän ja äitini ja isäpuoleni katselivat toimitusta jonkun lasin läpi.Häpesin niin paljon että he näkivät minut siinä ilkoalasti kivuissani.Hävettäväähän siinä ei ollut,mutta kun tuosta on jäänyt aikuisuuteeni asti kamalat muistot niin en haluaisi sellaisia pikku tytölleni

Toivottavasti tutkimukset voisi hoitaa muulla tavalla.Tähystys kuulostaa olevan aikuisellekkin aivan hirevääkin kamalampi kokemus.