SUURI IHANA PÄIVÄ TAKANA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dynamiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta pitää muistaa ettei elämä ole helppoa uskoontulon jälkeenkään. Sairastin vakavan ja pitkän masennuksen vaikka olin (ja olen) uskossa, eikä siinä kuilussa ja kärsimyksessä mitään Jumalan läsnäoloa tuntenut, ei todellakaan. Olenkin joutunut hyväksymään kipeällä tavalla ajatuksen että Jumalan olemassaolo ei ole yhtä kuin Jumalan läsnäolo.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Miksi pitää pilkata toisen uskoa? Jos itsellä on asiat hyvin, ei siihen ole tarvetta, siis pilkkaan.

Minä arvostan ap:n valintaa ja rohkeutta kertoa siitä, vaikka oma ajatusmaailmani onkin kaukana hänen omastaan.

Mutta pointtini tällä kertaa on, että rohkeus ja se, että tekee tietoisen valinnan, aiheuttavat kateutta ja kummastusta heissä, joilla ei samoja ominaisuuksia ole.

No ihan siksi ettei tollanen soopa kuulu tälle palstalle.
Sama jos minä teen alotuksen siitä että oon rakastunut Kiss-yhtyeeseen ja sitten julistan täällä olevani gene simmonsin morsian ja totuus löytyy genen kivespusseista.. ym.muuta paskaa.

Jotain rajaa näille jutuille.
Ap ei ole rohkea, vaan t***ä.
Myös mulla on kaikki hyvin eikä ole tapana kadehtia ihmisiä joiden vintillä tuulee, jos haluan aivovamman juoksen kallioon pää edellä.

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnea!:
Kaikki muu tuossa uskovaisuudessa menee mutta tuo "saan kaikki syntini ja pahat tekoni anteeksi kun uskon Jumalaan" ei vaan mene mun kaaliin. Olen käynyt kirkossa, lukenut Raamattua, laulanut virsiä, rukoillut ja kaikkea, mutta kun ei ota onkeen niin ei. Vaikka tulisi onnellisempi ja turvatumpi elämä, synnit saisi anteeksi ja vaikka mitä mahtavaa, mutta ei tunnu miltään "jees jees hurraa hurraa"-fiilikseltä. Ehkä olen sitten uskovaiseksi liian kriittinen. En voi koskaan uskoa kaikkea tuosta noin vain.

Ei uskovaisuus ole mikään jihuu-fiilis, se on tietoinen valinta.

Sitä saa odottaa maailman tappiin saakka jos huippufiiliksiä odottaa ja saatana kuiskii koko ajan korvaan että "et sinä oikeasti ole uskossa kun eihän sinusta edes tunnu miltään. Katso nyt noita muita, he riemuitsevat ja ylistävät mutta SINÄ et tunne MITÄÄN!"

Ei se ole mulle ollut tietoinen valinta. Jotainhan mä olen käynyt siellä kirkossa hakemassa, mutta kun pää on täynnä omiakin ajatuksia, niin ei oikein uppoa aina ne Raamatun sanat. Tai ei ainakaan vielä ole kovin syvään uponneet.

Vaikka uskoisin Jumalaan, miten elämäni sitten muuttuisi. Mitä saisin? Miten elämäni olisi erilaista? No, ehkä mulla on meneillään joku mietintäaika.

Alkuperäinen kirjoittaja hiih:
Onnea uskoon tulosta, mutta väärän seurakunnan valitsit. Hellarit on täynnä mätää, ainakin meidän kaupungin hellarit...

t: vapislainen ;)

Hei, tää ei kyllä rakenna kristittyjen yhteyttä. Siunataan toisiamme ja rakastetaan. Se oli Jeesuksen jäähyväisrukous meille.

T. Toinen vapislainen

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Miksi pitää pilkata toisen uskoa? Jos itsellä on asiat hyvin, ei siihen ole tarvetta, siis pilkkaan.

Minä arvostan ap:n valintaa ja rohkeutta kertoa siitä, vaikka oma ajatusmaailmani onkin kaukana hänen omastaan.

Mutta pointtini tällä kertaa on, että rohkeus ja se, että tekee tietoisen valinnan, aiheuttavat kateutta ja kummastusta heissä, joilla ei samoja ominaisuuksia ole.

Sama jos minä teen alotuksen siitä että oon rakastunut Kiss-yhtyeeseen ja sitten julistan täällä olevani gene simmonsin morsian ja totuus löytyy genen kivespusseista.. ym.muuta paskaa.

Myös mulla on kaikki hyvin eikä ole tapana kadehtia ihmisiä joiden vintillä tuulee, jos haluan aivovamman juoksen kallioon pää edellä.

En tiennytkään että Gene Simmons rinnastetaan jo Jeesukseen! Oon tiennyt että sillä jätkällä on ylisuuri ego mutta että noin suuri...!

Jos todella olet rakastunut Kiss-yhtyeeseen ja uskot totuuden löytyvän Gene Simmonsin kivespusseista, se usko sinulle suotakoon. :saint: :D

Mutta jos et kykene iloitsemaan toisen ihmisen puolesta hänen löydettyään oman totuutensa, en ihan usko sinulla kaiken olevan hyvin. Tietenkin, jos asia tuottaa sinulle ärtymystä, voit jättää kommentoimatta ainakaan ilkeään sävyyn ja antaa asian vain olla. :)

en lukenut koko ketjua, enkä tiedä näistä asioista sen kummemmin,siksipä kysyn. Eikös yleensä se lapsen kastevesi ole "pyhää vettä". siunataanko se vesi ensin vai mitä? mua ei ole kastettu,eikä lapsiani,enkä ole koskana ristiäisissä llut joten en tiedä.
mutta ekö sitä kastetta sitten kuulu tehdä pyhällä vedellä, vai onko tuo koko järvi siunattu?

Alkuperäinen kirjoittaja olkaa hyvä:
Tässä.

http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=C19DB66E1F373D9B91D748D175EC7935

Kiitos tästä! Olen itse joskus vähän huono muotoilemaan ajatuksiani sanoiksi, mutta tuossa kiteytyy tosi hyvin se miten itsekin koen uskossa olemisen.

Usko tuo rohkeutta ja varmuutta olla olemassa Jumalaa varten. Ihmisiin ei voi aina turvata. Vain Jumalassa on todellinen viisaus ja se herää eloon meissäkin jos haluamme olla kuuliaisia Hänen tahdolleen. Se on meidän oma valintamme toteutammeko omaa vai Jumalan oikeamielistä tahtoa.

Jos todella olet rakastunut Kiss-yhtyeeseen ja uskot totuuden löytyvän Gene Simmonsin kivespusseista, se usko sinulle suotakoon. :saint: :D

Mutta jos et kykene iloitsemaan toisen ihmisen puolesta hänen löydettyään oman totuutensa, en ihan usko sinulla kaiken olevan hyvin. Tietenkin, jos asia tuottaa sinulle ärtymystä, voit jättää kommentoimatta ainakaan ilkeään sävyyn ja antaa asian vain olla. :)

En kykene en.
Tämä on keskustelupalsta. Mitä siitä tulee jos ei kommentoida, noi vatipääthän valtaa koko paikan.

En kykene en.
Tämä on keskustelupalsta. Mitä siitä tulee jos ei kommentoida, noi vatipääthän valtaa koko paikan.

Keskustellaan sitten, mutta yritetään olla edes asiallisia. Uskosta ja politiikasta pitää voida puhua, kiihkottomasti ja avarakatseisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sika:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja sika:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
saatko sä nyt sitten syntisi anteeks, että menit perheelliselle miehelle tekemään vauvan, teit huorin. ja nyt sit on tie taivaaseen taattu ja kaikki anteeks annettu vai?? :D

Sopiikin tulla uskoon tuollaisen jälkeen,saapahan uskoa saavansa syntinsä anteeksi,ku muuten kaihertaa mieltä.

Just näin.

Kaiherrus eli katumus onkin uskoontulon perusta. Ilma katumusta ihminen tuskin uskoonkaan tulee.

Niin eli heitetään se syyllisyys pois omilta harteilta.
Säälittävää,kun ei viitsitä ottaa omista teoista vastuuta.

Uskossa eläessään ihminen alkaa ottaa vastuuta teoistaan!

Ja mitenkä niin,ei se siitä mihinkään muutu,vain se muuttuu et he uskovat kaiken olevan jumalan tahtoa.Pelastuvat sillä,tai niin uskovat.
Ne synnit siitä mihinkään katoo vaik niitä anteeksi joltain jumalalta pyytääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Onnea uskoon tulosta, mutta väärän seurakunnan valitsit. Hellarit on täynnä mätää, ainakin meidän kaupungin hellarit...

Hei, tää ei kyllä rakenna kristittyjen yhteyttä. Siunataan toisiamme ja rakastetaan. Se oli Jeesuksen jäähyväisrukous meille.

T. Toinen vapislainen

Itse tunnen kyllä rakkautta jokaista kristittyä kohtaan, seurakuntaan katsomatta. En tiedä millaisia helluntailaisia vapislainen olet sitten itse tavannut mutta minä olen kyllä tavannut todella hyväsydämisiä helluntailaisia. Jumala johdatti minut hyvin selkeästi helluntaiseurakuntaan. Vapaakirkko on kyl mielestäni tosi lähellä helluntailaisia että vähän vaikea alkaa vertailemaan enkä haluakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Tässä.

Kiitos tästä! Olen itse joskus vähän huono muotoilemaan ajatuksiani sanoiksi, mutta tuossa kiteytyy tosi hyvin se miten itsekin koen uskossa olemisen.

Usko tuo rohkeutta ja varmuutta olla olemassa Jumalaa varten. Ihmisiin ei voi aina turvata. Vain Jumalassa on todellinen viisaus ja se herää eloon meissäkin jos haluamme olla kuuliaisia Hänen tahdolleen. Se on meidän oma valintamme toteutammeko omaa vai Jumalan oikeamielistä tahtoa.

Lopetatko tän julistamisen, kiitti.

Tässä.

Vasta sitten kun uskoontulon jälkeen kohtaat henkilökohtaisessa elämässäsi suurta kärsimystä tulee testatuksi kuinka syvä ja kestävä uskosi on. En sano tätä pahalla, mutta itse pitkän tien uskossa kulkeneena ja paljon kärsimystä kokeneena tiedän mistä puhun. Ensirakkauden vaihe on uskossa ihanaa aikaa - nauti siitä!

Itse tunnen kyllä rakkautta jokaista kristittyä kohtaan, seurakuntaan katsomatta. En tiedä millaisia helluntailaisia vapislainen olet sitten itse tavannut mutta minä olen kyllä tavannut todella hyväsydämisiä helluntailaisia. Jumala johdatti minut hyvin selkeästi helluntaiseurakuntaan. Vapaakirkko on kyl mielestäni tosi lähellä helluntailaisia että vähän vaikea alkaa vertailemaan enkä haluakaan.

Muista pitää lompakostas kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

T. Toinen vapislainen

Näin on :heart: . Tärkein on, että on usko Jeesukseen. Jumala johdattaa sitten jokaisen henkilökohtaisesti juuri siihen omaan srk:aan, "kotiin", jossa saa kasvaa uskossa. Siunausta sinulle Dynamite kasteen johdosta ja ennen kaikkea uskoon tulostasi. Tuli ihan kyneleet silmiin tuosta kuvasta, oli niin kaunis. Jeesus sinua johdattakoon ja vahvistakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja lestapo:
Tässä.

Totuus satuttaa niitä jotka ei usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Mutta pitää muistaa ettei elämä ole helppoa uskoontulon jälkeenkään. Sairastin vakavan ja pitkän masennuksen vaikka olin (ja olen) uskossa, eikä siinä kuilussa ja kärsimyksessä mitään Jumalan läsnäoloa tuntenut, ei todellakaan. Olenkin joutunut hyväksymään kipeällä tavalla ajatuksen että Jumalan olemassaolo ei ole yhtä kuin Jumalan läsnäolo.

Niin totta! Tavallaan pitää erottaa tämä ja ikuinen elämä, koska kärsimystä kohtaa elämässään uskovakin vaikka kuinka rukoilisi asioiden puolesta, pyytäisi varjelusta yms. Niin se vain on.

Tässä.

Miksi avasit tän ketjun? Onhan täällä paaaaljon muitakin aiheita :O? Saa täällä varmasti kertoa siitä, mikä tuo elämään hyvää, tasapainoa, rauhaa ja iloa? Vai pitääkö täällä puhua vain surkeista asioista? Ihmeellistä... :/

Tässä.

Just tuon vuoksi en halua uskoa,en halua olla noin typerä.Pitää itseäni jotenkin korkeammalla,kuin ei uskovat.

Sua ei sitten satuta mikään,kun sä uskot?Ihmeellinen ajattelutapa.

No sovitaan näin, jos sitten lopetatte sen julistuksen.

Jokainen saa julistaa tasan niistä asioista jotka ovat hänelle tärkeitä! Kuinka moni täällä saa vapaasti julistaa vaikkapa ryyppäämisen autuudesta?

Yhteistyössä