Suuri käärmenäyttely. Näkemisen arvoinen? Kouvolassa tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 040608
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

040608

Vieras
Siis kukaan käynyt tuolla kiertävässä käärmenäyttelyssä? Tänään pitäis kait olla Kouvolassa. Onko se millainen ja kannattaako sinne mennä? Paljonkos liput maksaa? Saako rahalle yhtään vastinetta. Kun mainosta en ole nähnyt mut jostain tapahtumasivuilta luin että sellainen on, muttei hintaa. Sit firman (?) omilla sivuilla hintana 15/10€, aika kalliit liput jos tuollainen on. Te ketkä olette käyneet niin mitäs sanotte?

Kalliitahan noi liput on, mutta mun mielestä oli kiva kun pari vuotta sitten käytiin lasten kanssa katsomassa se. Huomattavaa oli, että ne monet käärmeet liikkui terraarioissaan. En tiedä satuttiinko lähelle ruokinta-aikaa, mutta oli hienoa nähdä liikettäkin.

Me käytiin viime vuonna ja kyllä se oli lapsille elämys, kun elävää käärmettä saivat pidellä ja nähdä vaikka ja mitä mielenkiintoista. Kalliit liputhan nuo on, mutta nippanappa kuitenkin kannattavuuden rajoissa vielä.

Kiitos vastauksista. Eli voitais kyllä harkita vakavasti sinne menoa. Vielä yks lisäkysymys, nettisuvuilla luki että voi valokuvauttaa itsensä elävän käärmeen kanssa niin peritäänkö siitä vielä joku lisämaksu? Ja kun te olette saanut niitä käärmeitä pidellä niin miten se menee. Siis saako käärmeeseen koskea kun haluaa vai joku tietty aika kun siellä on käärme esillä vai miten?

Me käytiin tuolla, nuo lapset meni onneksi molemmat ilmaiseksi vielä ja kyllä se minusta oli ihan hintansa väärti, paljon erilaisia käämeitä ja jokunen lisko ja muutakin. Meillä poika oli eniten kiinnostunut niistä kuolleista kaloista :)

No niin ap perheensä kanssa kävi kyseisessä näyttelyssä. Olihan noi liput vähän kalliit (10/15), pienin pääsi ilmaseks. Kai sitä rahansa vois turhempaankin laittaa ja kun ei kuitenkaan tule joka vuosi tuollaisessa käytyä ja muutenkin käydään aika vähän missään maksullisissa jutuissa niin ihan kiva juttu oli. Siellä oli aika paljon niitä käärmeitä, osa liikkui hyvinkin aktiivisesti ja osa oli kyllä ihan paikallaan. Ei lapset kyllä uskaltanut käärmeen kanssa kuvaan mennä, vanhin uskalsi koskea ja minä kans silitin käärmettä. Liekö syynä osin iskostettu käärmepelko, meillä kun noita kyitä tuppaa kesäisin olemaan vähän liiaksi.

Ensinnäkin se on helvetin stressaavaa matelijoille siirtyä koko ajan paikasta toiseen. Toiseksi, sekin on helvetin stressaavaa niille kun sadat ihmiset lääppii ja haluaa valokuvaan.

Matelijoille on parasta olla omassa, rauhallisessa terraariossaan. Etenkin käärmeet eivät kestä jatkuvaa käsittelyä, niitä ei edes pitäisi käsitellä muutoin kun tarpeen vaatiessa. Sama koskee siirtelyä.

Helsingissä sijaitseva Tropicario on noita kiertäviä rääkkäyslaitoksia parempi, siellä ei eläimiä pääse lääppimään kuin hoitajat ja eläimet voivat elää rauhassa ilman jatkuvaa kuljetusta.

Viimeksi muokattu:
Tepadj

Jos haluaa nähdä ja tukea rahallisesti eläinrääkkäystä niin siitä vaan

Kävin lasten kanssa Riihimäessä katsomassa näyttelyä, minun mielestä näytteleyn eläimet oli hyväkuntoisia ja terveen näköisiä. Olin yllättynyt näyttelyn laajuudesta ja mielestäni oli monipuolinen ja mielenkiintoinen, mielestäni hinta oli edullinen siihen nähden mitä oli tarjolla.

Ensinnäkin se on helvetin stressaavaa matelijoille siirtyä koko ajan paikasta toiseen. Toiseksi, sekin on helvetin stressaavaa niille kun sadat ihmiset lääppii ja haluaa valokuvaan.

Matelijoille on parasta olla omassa, rauhallisessa terraariossaan. Etenkin käärmeet eivät kestä jatkuvaa käsittelyä, niitä ei edes pitäisi käsitellä muutoin kun tarpeen vaatiessa. Sama koskee siirtelyä.

Helsingissä sijaitseva Tropicario on noita kiertäviä rääkkäyslaitoksia parempi, siellä ei eläimiä pääse lääppimään kuin hoitajat ja eläimet voivat elää rauhassa ilman jatkuvaa kuljetusta.

Hyvä, että tästä ketjusta (ja ilmeisesti koko mammapalstalta) löytyy edes yksi fiksu ihminen. Älkää oikeasti tukeko tuollaisia näyttelyitä, ne ovat kärsimystä eläimille.

Minä joskus erehdyksissäni kävin. Idiootti minä.
En tiedä onko sama näyttely...Jossa on niitä muka joskus oikeasti olleita kaksipäisiä lampaita ja muuta sontaa. Taatusti tehty jostain leikkaa-liimaa menetelmällä nekin.
Terraariot oli paskaisia ja pölyisiä. Kakarat hakkasi kuin mielipuolet laseihin koittaen saada elukoita liikkumaan. Kuuma oli kuin helvetissä. En enää ikinä menisi/tukisi moista rääkkäyspaikkaa :x.

Minusta peljon parempi mennä sellaiseen paikkaan joka on edes paikallaan aina, kuten tuo Tepad...minkälien suosittelema.
Täyttä stressiähän elukoille tuo liikuttelu on ja jos vielä ihmiset pääsee koskemaan niin huh huh :(.

Tepadj:lle Oletko sen veran vellipöksy että huutelet aidantakana anonyymi. Tule esiin ja kirjoita reilusti omalla nimelläsi ja tiedoilla josta sinut saa kiinni . Kirjoitti Järjestäjä.

Sääli nähdä, ettei ihmiset osaa keskustella asiallisesti enää missään vaikka mielipiteet olis kuinka erilaisia tahansa. Olen kuitenkin Tepan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että ne eläimet kärsii noista näyttelyistä. Käärmeitä kun ei kuitenkaan ole saatu jalostettua kuten koiria, niin, että ne nauttisi esim. läheisyydestä ja seurasta vaikka ne käyttäytyiskin rauhallisesti. Se on niille täysin luonnotonta. Jos se käärme siellä näyttelyssä puree pientä lasta, niin käärmeen syyksihän se laitettaisiin, vaikka se kuinka ilmaisis vaan stressiään... Sääli tommoset näyttelyt :(

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Käärmeet kyllä voi tottua sietämään käsittelyä tietyissä rajoissa, mutta se, että useat ihmiset käsittelee niitä lyhyen ajan sisällä miten sattuu, on todellakin pahasta.

Itse pyrin käsittelemään omia käärmeitäni mahdollisimman harvoin. Pääosin ainoastaan nahanluonnin jälkeen kun tarkistan, että nahka on varmasti lähtenyt hännänpäästä ja silmistä.