"suurperhe" ja ulkomaan matkat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
teettekö 4 lapsen kanssa ulkomaan matkoja?minkä hintaisia teidän porukalta?mistä halvin matka?oletko kotona vai töissä?

ihana kamala matkakuume,mutta 4 lapsen kanssa sika kallista ja kotihoidontuella ei pitkälle pötkitä...
 
me ollaan oltu 2x floridassa ja 2x euroopassa telttailemassa. Minä kotihoidontuella ja mies töissä. Floridaan tosin maksettiin vaan lennot, kun majoituttiin miehen veljen luo, joka siellä silloin asui :)
lennot oli jotain 2600E koko perheeltä ja telttailun kokonaisbudjettia en muista, kuukauden reissuun kyllä jonkin verran meni, isoin kustannus oli varmaan laivamatka suomesta saksaan.
Meillä oli ruuanlaittovehkeet mukana, että ite kokattiin, välillä toki ravintolassakin käytiin
 
ei olla vielä menty etelään. ruottissa vaan ollaa käyty,se ei oo kallista. varsinkaan kun asuminen siellä on ilmasta miehen tädillä =)
meillä on 3 lasta. lennot ja hotelli maksaisi 2500€ kreikkaan. se on aika kallista. rahaa pitäs kuitenkin varata myös reissulle ihan hirveesti. meillä olisi ilmainen majoitus myös eräässä etelän kohteessa,mutta jotenkin en halua tän revohkankanssa majottua sukulaiselle. hotellinhinta ei juuri tunnu koska lennot ne maksaa aikalailla yhtäpaljon. äkkilähdöllä saisi edullisemmin,kunhan säästää etukäteen matkan hinnan ja rahat lomaa varten. silti tuommoinen 4000€ viikon lomaa varten tuntuu senverran suurelta sijoitukselta, että saatan odottaa vielä siihensaakka että nuorinkin on senikäinen että muistaa lomamatkalta asioita. hän on nyt 2,5vuotias.
 
Meillä on 5 lasta ja matkustellaan kyllää ulkomailla jonkin verran. Sen mahdollistaa se, että ollaan viikko-osakkaita ja käytetään pisteet aina ulkomaanmatkoihin. Näin majoitus ei maksa kuin n.100e, jolla saadaan iso huoneisto hyvälaatuisesta hotellista. Lennot varataan ajoissa, nyt juuri varattiin syksylle lennot Espanjaan, maksoi 1100e koko porukalta. Eli matkan kokonaishinta n.1200e 7 henkilölle. Ei kovin paha minusta näin isolle revohkalle.
 
Meillä ei ole kuin yksi lapsi jonka kanssa minä yksin reissaan. Olen siis yh. Enkä ole työelämässä. Ensi syksyn Turkin matka tulee maksamaan vähän päälle 1800e. Sisältää kaikki ruuat. Millä ihmeellä sitä pääsisi halvemmalla?? Tuo täysihoito on kuitenkin mielestäni helppo ja edullinen. Halvemmaksi se tulee kuin ostaa kaikki ateriat sit paikanpäällä milloin mistäkin. Ja helppoa.
 
Jos katselet elelän pakettimatkoja, niin katsele suoraan All Inclusive-hotelleja. Niissä lapsiperhe säästää oikeasti toooosi paljon lopullisissa kuluissa. Kokemusta on! Lapset kun syövät monta kertaa päivässä ja niistä jatkuvista pienistäkin ostoksista kertyy yllättävän iso summa :D Ja kun kerran lähtee lomalle, niin ei ole kiva sanoa joka välissä, että ei nyt voi ostaa jätskiä jne...
 
Jos halvalla haluatte matkustaa niin varatkaa majoitus erikseen ja sitten halpalentoyhtiöltä lennot (Ryanair) tms. Välilaskun joutuu usein tekemään, joskus jopa yöpyä välillä, mut se kuuluu myös "seikkailuun", ja silti säästää huimia summia. Turha niitä rahoja on matkatoimistolle "lahjoittaa". Me ollaan rieesttu paljo, vaikka olen olut kotona viimeiset 5 vuotta ja miehellä on suht pieni palkka. Rahaa on siihen mihin sitä haluaa käyttää.. :D
 
Meillä viisi lasta ja ollaan nyt kolmena vuotena peräkkäin käyty ulkomailla. Nyt taas keväällä olisi lähtö Kreetalle. Suosin myös all inclusive matkoja, voi sanoa olevansa oikeesti lomalla, kun ei tartte ruokia miettiä laisinkaan. Kevään matka maksoi koko perheeltä 3100€, siihen sisältyy myös lentokone ruokailu ja kuljetus lentokentältä. Mielestäni ihan edullinen paketti!!
 
Itse suosittelisin katsomaan sellaisen kohteen, mihin Ryanair lentää edullisesti ja sieltä sitten metsästämään edullisen asunnon pariksi viikoksi. Ei mitään hotellia, vaan esim. tavallinen kaksio. Tietysti sitten joutuu huolehtimaan ruokailut ym. itse, mutta voihan nekin hoitaa vähän rennommalla kädellä kuin kotona, helppoja valmisruokia jne... :)
 
meillä 3 lasta ja ihan tarpeeksi kalliiksi tulee näinkin!!
meillä reissataan sitten kun säästöt sallivat, nyt ollaan käyty thaimaassa sekä kyproksella. käytännössä me keskitetään ostot (bensa mukaanlukien) s-ryhmään ja käydään noilla bonuksilla sitten reissussa (siis muu säästö mihin mukaan nuo s-bonukset) eli niistä tulee meillä ainakin suhtäkkiä matkarahaa..
alliclusivea suosittelen minäkin, ei tarvitse nälkäisten lasten kanssa koko aikaa etsiä ruokapaikkaa vaan voi ottaa rennosti itsekin :) retket ym. kannattaa ehdottomasti tehdä omatoimiretkinä eli rohkeasti sopia paikallisten järjestäjien kanssa, matkatoimistot ottavat retkistäkin rahaa välistä.

mutta meillä lasten kanssa (kun vielä pieniä) osa lomaa on myös matkat ja se ettei tarvitse stressata, eli välilaskut minimiin, ei yllätyksiä hotellien kanssa jne. kun on esim. lapsia varten suunniteltu hotelli, se tekee myös vanhempien elämän helpommaksi, esim. ruokailu ei meillä onnistuisi ilman että lapsille on leikkipaikka vieressä jne. niinpä minä suosin itse selkeitä lapsiperheiden hotelleja...

ystävät reissaavat kodinvaihtojen avulla, espanjasta ja italiasta on ainakin onnistunut kivat lomat tuon avulla.
 
Etelä euroopasta saa ihan edullisesti vuokrattua huvilan, ollaan vuokrattu kuukaudeksi ja maksettu tuttava perheen kaa puoliksi niin et molemmat käyttää 2vkoa, lennot sitten sieltä mistä halvimmalla saa auto on vuokrattu sillee et sen on saanu siitä kentältä heti käytöön ja palautus kentälle
 

Yhteistyössä