suurperheen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuvouvou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiuvouvou

Uusi jäsen
16.11.2007
3
0
1
Kuinka paljon leikitte tms lastenne kanssa? Mulla on pienillä ikäeroilla 4 lapsen katras: 4 1/2, 3 1/2, 1 1/2 ja 2kk. En pyörityksen keskellä oikein jaksa panostaa isompien kanssa olemiseen vaan puuhaavat paljon keskenään. Välillä luen heille ja päivittäin pyrimme ulkoilemaan, tosin ulkoilusta olen viimeisen syntymän jälkeen joutunut välillä tinkimään. Hoidan kaikkia kotona ja toki olen ainakin fyysisesti läsnä, jos nyt en ihan henkisesti aina olekaan. Pohdin usein, pitäisikö yrittää tsempata enemmän mutta kun ei oikein rahkeet tahdo riittää. Varmaan sittentaas, kun nuorin vähän kasvaa ja viihtyy edes hetken itsekseenkin. Miten muilla? Olisi kiva kuulla, miten olette ratkaisseet nämä arjen taplaamiset!

Hei, meillä on kolme lasta 5v, 4v, ja 10kk ikäinen. Olen myös kotiäitinä. Kolmenkin kanssa tuntuu monesti, ettei ehdi tarpeeksi antamaan aikaansa tasapuolisesti kaikille lapsille. Ja väsyneenä varsinkin tuntuu, ettei kykene oikeasti olemaan läsnä, siis henkisesti, ja kiinnostumaan jokaisesta lasten jutusta. Vähän väliä koen huonoa omaatuntoa asiasta. Kuitenkin luotan siihen, että sekin on jo paljon kun on fyysisesti läsnä ja ainakin parhaansa yrittää.
Käytännössä koitan joka päivä pienimmän päiväunien aikana pyhittää aikaa isommille, eli silloin luetaan tai pelataan tai piirrellään yhdessä. Kaikki kotityöt jätän siksi aikaa hoitamatta. Vaikeampaa onkin keksiä, miten isommat pojat saisi ihan sitä yksilöllistä huomiota, että olisin vaan yhden seurassa kerrallaan. Se onnistuu aika harvoin :( .

Yhteistyössä