suuseksi+suusyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pudonnut kärryistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pudonnut kärryistä

Vieras
Mitä tarkalleen tarkoittaa?

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1715718

olen nyt pudonnut kärryistä. Onko kondy sama ku papillooma? vai onko papillooma ainostaan se mikä näkyy papakokeissa? Voiko miehillä peniksessä sitten olla papilloomaa, jos se on eri ku kondy?

Kondylooman eli visvasyylän aiheuttaa ihmisen papilloomavirus (HPV), joita tunnetaan nykyään yli sata erilaista virustyyppiä.

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=1862&index=A&page=1

Eli mahtaako tää tarkoittaa sitä,että kun miehelläni oli kondy..ja olen ottanut häneltä suihin. Minulla on nyt kielessä kaksi näppyä (samannäköistä kuin miehelläni oli peniksessä aikoinaan), että minulla nyt mahdollisesti suussa kondy... muuttuukohan tämä suussa oleva automaattisesti syöväksi,vai mitenköhän sen hoito onnistuu?:(

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Kondylooma on papilloomaviruksen aiheuttama tauti.

Niin ja tietääkseni papilloomaviruksia on useanlaisia, joista osa aiheuttaa syöpää, muttei kaikki. Ilmeisesti tavallinen esim. jalkaan tarttuva ontelosyyläkin on papilloomaviruksen aiheuttama.

Alkuperäinen kirjoittaja pudonnut kärryistä:
Eli mahtaako tää tarkoittaa sitä,että kun miehelläni oli kondy..ja olen ottanut häneltä suihin. Minulla on nyt kielessä kaksi näppyä (samannäköistä kuin miehelläni oli peniksessä aikoinaan), että minulla nyt mahdollisesti suussa kondy... muuttuukohan tämä suussa oleva automaattisesti syöväksi,vai mitenköhän sen hoito onnistuu?:(

Ei muutu automaattisesti syöväksi, mutta kandee hoidattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

miten suun kondy hoidetaan? eikai penslausta voi käyttää suuhun? Vai laserillako se vedetään? entä jos nielussanikin sattuisi olemaan ko. syyliä?

miten suun kondy hoidetaan? eikai penslausta voi käyttää suuhun? Vai laserillako se vedetään? entä jos nielussanikin sattuisi olemaan ko. syyliä?

En tiedä. Mutta mene ihmeessä lääkäriin, niin se tietää paremmin.

Nojuu, niinpä varmaa täytyy tehä. Kiva homma,jos mulle ny kehittyy syöpä suuhun, ku en oo ottanu suihin ku yhelt miehelt ja se oma ukko,ja jos mulla nyt kondy suussa:/

Alkuperäinen kirjoittaja puonnut kärryistä:
Nojuu, niinpä varmaa täytyy tehä. Kiva homma,jos mulle ny kehittyy syöpä suuhun, ku en oo ottanu suihin ku yhelt miehelt ja se oma ukko,ja jos mulla nyt kondy suussa:/

Papilloomia on useita eri luokituksilla olevia, sen mukaan, miten hanakasti ne sitä syöpää aiheuttaa. Eli käy eka lääkärissä ja ahdistu sitten vasta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja puonnut kärryistä:

Papilloomia on useita eri luokituksilla olevia, sen mukaan, miten hanakasti ne sitä syöpää aiheuttaa. Eli käy eka lääkärissä ja ahdistu sitten vasta. :hug:

Kiitos lohdutuksesta. Mutta huomasin suussani näpyt jo viime viikolla,ja nyt sopivasti ilttiksessä juttuu mokomasta, alko vaa kauheesti pelottaa... myös mulla ollut alapäässä muutama kondy näppy, jos olis sitä syöpää aiheuttavaa laatua,ni oisko se näkyny papassa?

Snus eli ruotsal nuuska aikaansaa suusyövän-nuuskaajat pitää ainaski rokottaa
paraikaa ruotsissa velloo keskustelu idioottimainen hallitus vaatii nuuskaa euroopassa vapaaksi
eivät reppanat tiedä että Camel-snus (samaa p-kaa kuin Ettan) mainoksessa pitää olla varoitus THIS PRODUCT MAY CAUSE MOUTH CANCER
Hulluja nuo ruotsalaiset ja varsinkin kun ministeritason ihmiset ovat Swedish Matchin nuuskatehtaan talutusnuorassa...nuuskaaja saa suusyövän ilman kondyloma virustakin toki se viih´tyy nuuskaajan suussa paremmin..

Nyt vaivaa pienehkö epätietoisuus.. Eli jos suussani on kondy ja käytän ajoittain nuuskaa. Saanko näin ollen varmemmin suusyövän? Onko näillä vaikutusta toisiinsa? Mitään näkyvää ei suussani eikä alapäässäni ole, mutta likkakaverillani on todettu kys. sairaus.. Aika varmasti voin sanoa imuroineeni sen itsellenikin..

Helppiä!

Hyvin, hyvin harvoin tulee kondy suuhun. Ei sulla ole mitään hätää, normaalia elämää vaan.
Kun tyttöystävälläsi on näkyviä kondyloomia niin vältätte suuseksiä ja käytätte kondomia. Muuten suuseksiä uskaltaa normaalisti.

Yhteistyössä