Suuttuiko mun mies aiheesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mä olen lähihoitaja, ja olen ollut valmistumisen jälkeen töissä kesä-syyskuun ajan (ei vakituinen). Äitiyslomalle jäin tammikuussa 2009 ja lapsi syntyi helmikuussa 17 päivä. (Meillä tänään siis synttärit ;)). Joten töitä tällä hetkellä ei ole... Olen siis hoitovapaalla, ja tahdon ollakin, en raaski viedä lasta hoitoon, enkä itsekään ole vielä valmis työelämään.

Tänään lehdessä oli työpaikka (hoitoalan) vapaana, heinäkuussa alkais työt. Työ on vakituinen. Hoitoala ei edes kiinnosta! Sanoin miehelleni, että en laita hakemusta, hän suuttui. Sanoi, että osaan sit olla vittumainen. No joo, niin osaan mut sit varsinkin olen, kun teen töitä paikkakunnalla, jossa en halua asua (ollaan siis suunniteltu muuttoa muualle) ja vielä vakituisessa työsuhteessa, työssä joka ei kiinnosta piirun vertaa. Olenko itsekäs??

No oma asiasihan se on, mutta mitä sulle maksaisi jos hakisit? Siihen paikkaan on varmasti PALJON hakijoita ja ainahan sä voit perua vaikka pääsisit haastatteluun saakka ja tulisit valituksikin.

Eli joo, kyllä miehesi suuttui aiheetta.

Mulla kanssa mies on ollut joskus sitä mieltä, että mun pitäis jotain paikkaa hakea vaikka oon ite sanonut, ettei se paikka kiinnosta/ en todellakaan halua mennä tekemään sellaista. Eli en ole hakenut vaikka miehen mielestä ois pitänyt. Pidä vaan oma pääs ja ole vielä kotona jos haluat olla lapsen kanssa jos taloudellinen tilanne sen sallii ja sitten haet jotain semmoista paikkaa mistä pidät ja joka ois sopivalla paikkakunnalla. Itse pidin pääni vähän vastaavassa tilanteessa ja nyt asun paikkakunnalla, jossa haluan asua ja olen töissä mieleisessä paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sä sitten haluaisit tehdä työksesi?

Jotain aivan muuta!! Mä oikeesti oon ihminen, joka masentuu aika helposti. Tai musta on tullu sellanen, en ollu ennen sellanen. :O Mä en jaksa esim. sellasta, että teen illan jonka jälkeen heti aamun. Eikä mulle sovi yötyö yhtään! Väsyn ihan sikana. Jokin säännöllinen työrytmi on mun juttu. Tai mistä senkään tietää, kun ei ole kokenut, mutta luulisin ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tarvisko teidän rahatilanne hieman kohennusta vai miks sun miehes mielestä sun täytyis lähtee töihin nyt?

No ei nyt oikeestaan, ainahan sitä rahaa enemmän on, jos menen töihin, mutta tullaan kyllä toimeen näinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Jotain aivan muuta!! Mä oikeesti oon ihminen, joka masentuu aika helposti. Tai musta on tullu sellanen, en ollu ennen sellanen. :O Mä en jaksa esim. sellasta, että teen illan jonka jälkeen heti aamun. Eikä mulle sovi yötyö yhtään! Väsyn ihan sikana. Jokin säännöllinen työrytmi on mun juttu. Tai mistä senkään tietää, kun ei ole kokenut, mutta luulisin ainakin.

Kannattaisiko ihan avoimin mielin kokeilla työntekoa? Tuntuu, että sillä saralla sulla voi olla kaikkea uutta koettavaa.

Mun suora näkemys asiaan on, että on kohtuutonta tulla vaatimaan toiselta, että menet sinne ja sinne työpaikkaan. En minäkään vaatisi miehestäni menemään töihin, jotka ei kiinnosta.

Niin, vai pitäskö sitteki vaatia, että lähtee sekin johonki mistä maksetaan 5000 kuussa, vaikka se ei siitä pitäs. Töitä tehdään oikeesti elämässä melkeen puolet valveilla olo ajasta, joten minusta sen pitää olla sellainen, josta pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys:

Kannattaisiko ihan avoimin mielin kokeilla työntekoa? Tuntuu, että sillä saralla sulla voi olla kaikkea uutta koettavaa.

Kuten?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No oma asiasihan se on, mutta mitä sulle maksaisi jos hakisit? Siihen paikkaan on varmasti PALJON hakijoita ja ainahan sä voit perua vaikka pääsisit haastatteluun saakka ja tulisit valituksikin.

Eli joo, kyllä miehesi suuttui aiheetta.

mut eiks täs olis paljo turhaa työtä tehda hakemus ym. jos kuiteskaa ei ottais työtä vastaan jos sais paikan...
MUN mielestä ei kannata edes hakee jos ei kiinnosta pätkän vertaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys:

Kuten?

Ihan alkaen siitä, millaista se perheen toimeentuloon osallistuminen on. Ei tuo työhistoriasi kuulosta siltä, että voisit kokemuksen syvällä rintaäänellä puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytteli:
Mulla kanssa mies on ollut joskus sitä mieltä, että mun pitäis jotain paikkaa hakea vaikka oon ite sanonut, ettei se paikka kiinnosta/ en todellakaan halua mennä tekemään sellaista. Eli en ole hakenut vaikka miehen mielestä ois pitänyt. Pidä vaan oma pääs ja ole vielä kotona jos haluat olla lapsen kanssa jos taloudellinen tilanne sen sallii ja sitten haet jotain semmoista paikkaa mistä pidät ja joka ois sopivalla paikkakunnalla. Itse pidin pääni vähän vastaavassa tilanteessa ja nyt asun paikkakunnalla, jossa haluan asua ja olen töissä mieleisessä paikassa.

hmm, no tässä kohti on sitten hyväksyttävä jos mies vaatii maksamaan puolet pakollisista menoista.. eli jostain ne rahat on sitten revittävä..
mä en ymmärrä mikä ihmeen juttu se on et nainen voi yksin päättää et mies elättää kun nainen haluaa olal kotona.. :o

Pidä vaan oma pääs ja ole vielä kotona jos haluat olla lapsen kanssa jos taloudellinen tilanne sen sallii ja sitten haet jotain semmoista paikkaa mistä pidät ja joka ois sopivalla paikkakunnalla.

No tuo neuvo nyt menee niiiiiiiiiiiiiiiiiiin metsään kuin olla ja osaa mun mielestä!! Niin pitkään kun mies on talouden pääasiallinen (AINOA) elättäjä, niin kyllä miehelläkin on sanansa sanottavana asiaan! Se taloudellisen tilanteen salliminen tai sallimatta jättäminen kun on yhtä kuin miehen mielipide asiaan useimmissa perheissä...

Alkuperäinen kirjoittaja asiat voisivat olla toisinkin:
kyllä suuttui. mitäs oot vaan kotona löhöämässä miehes elätettävänä.

No ei kyllä ihan noinkaan ole. MÄ HOIDAN MEIDÄN YHTEISTÄ LASTA!

no mitäpä jos mies on sitä mieltä että lapsi voi mennä tarhaan? säkö sen yksin päätät että miehes sua elättää...?
samoin kummastuttaa se että sä voit sitten päättää yksin mihin paikkakunnalle muutatte, milloin menet töihin, miten lapsi hoidetaan, kuka maksaa elämisen...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

hmm, no tässä kohti on sitten hyväksyttävä jos mies vaatii maksamaan puolet pakollisista menoista.. eli jostain ne rahat on sitten revittävä..
mä en ymmärrä mikä ihmeen juttu se on et nainen voi yksin päättää et mies elättää kun nainen haluaa olal kotona.. :o

Entäpä, jos oikeasti rahatilanne on hyvä, ja nainen haluaa olla lapsen kanssa kotona, elättää ja kasvattaa hänet? Eikö kuitenkin naisella ole oikeus päättää omasta elämästään, vaikka saman katon alla ollaankin. Ja kyllä, osallitun perheen talousmenoihin ihan riittävästi kuussa. Miehen on lainat yms. Minulla ei ole niihin asiaa. (talolainaa ei siis ole)

Töitä tehdään oikeesti elämässä melkeen puolet valveilla olo ajasta, joten minusta sen pitää olla sellainen, josta pitää!

Aika harva tekee sellaista työtä, josta todella pitää. Useimmille työpaikka on vain keino hankkia elanto. Itse olin pari ensimmäistä vuotta innostunut työstäni, mutta nykyään olen todella leipiintynyt. Sellaista työpaikkaa ei olekaan, joka enää kiinnostaisi. Silti on fiksumpaa käydä töissä (vaikkapa vain tulevaa eläkettä ajatellen) kuin olla kotiäitinä.

Mieheni jäi syksyllä työttömäksi ja haki paikkaa, jossa palkka oli pienempi ja työ vähemmän mielekästä. Tärkeintä oli kuitenkin, että hän sai töitä ja pystyy osallistumaan perheen yhteisiin kuluihin. Ainahan sitä voi töiden ohella hakea parempaa paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Pidä vaan oma pääs ja ole vielä kotona jos haluat olla lapsen kanssa jos taloudellinen tilanne sen sallii ja sitten haet jotain semmoista paikkaa mistä pidät ja joka ois sopivalla paikkakunnalla.

No tuo neuvo nyt menee niiiiiiiiiiiiiiiiiiin metsään kuin olla ja osaa mun mielestä!! Niin pitkään kun mies on talouden pääasiallinen (AINOA) elättäjä, niin kyllä miehelläkin on sanansa sanottavana asiaan! Se taloudellisen tilanteen salliminen tai sallimatta jättäminen kun on yhtä kuin miehen mielipide asiaan useimmissa perheissä...

Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!

Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!

Kuka se teidän perheen elättäjä miehen ohella on? Exä? Yhteiskunta?

Valmistuitko lähihoitajaksi vuonna 2008 vai aiemmin? Jos aiemmin, niin olisi jo korkea aika hakea töitä. Jos lähihoitajan työ ei kiinnosta, niin sitten jotain muuta.

Millaiset suunnitelmat sinulla on tulevaisuuden suhteen? Mies hyväksyy ajatuksesi varmasti paremmin, jos voit esittää hänelle jonkinlaisen suunnitelman siitä, mitä aiot tehdä tulevaisuudessa ja milloin.

Yhteistyössä