Suuttuisitteko miehellenne tällaisista ulkonäköä koskevista kommenteista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Plösö

Vieras
Synnytin esikoisemme 4 kuukautta sitten. Tässä yksi päivä mies sanoi minulle "sinun maha pömpöttää ihan kuin siellä olisi toinen vauva". Sitten tänään juteltiin liikunnan harrastamisesta (minä jumppaan ehkä kerran viikossa, ja siihen päälle mitä tulee vaunukävelyitä, ja mies on siitäkin aina neuvomassa, että minun pitäisi liikkua enemmän ja säännöllisemmin). No oli puhe soutulaitteesta, minä sanoin että minulla se tuntuu eniten vatsalihaksissa, että ne minulla on varmaan heikoimmat. Minä en muista tarkalleen miten mies sanoi, mutta se oli jotenkin että minun pitäisi liikkua enemmän, ja että "sinun maha roikkuu"!

Siis, mitä mieltä olette, onko mieheltä tuollaiset kommentit asiallisia?? Itse olen tässä miettinyt ja pähkäillyt, että suuttuisiko muut naiset tuollaisesta vai ei.

mulla on sen verran hyvä itsetunto etten suuttuisi, tosin ei mulla maha paljoa pömpötä ees neljän lapsen jälkeen ;)

Jos mies sanoisi jotain tuollaista niin varmaankin näpäyttäisin jotain tyyliin et, sullakin vois olla hiukka kiinteempi takamus ja suurempi hauis tms ;)

Onhan tuo aika alentavaa, mutta miehes taitaa vaan olla sitä tyyppiä joka arvostaa liikuntaa ja liikkuvia ihmisiä. Minä olen myös ja välillä tekee mieli itelläkin letkautella tuollaisia kommentteja kavereilleni, jotka ei liiku yhtään :( En ole onneksi vielä sortunut.

Tuskin jaksaisin suuttua...

Mutta minä aloitinkin treenaamisen samantien että pääsin takaisin kuosiin (tai itse asiassa en lopettanut treenaamista ollenkaan).

Naisen - myös synnyttäneen- kannattaa pitää itsestään huolta. Tsemppiä liikunnan aloittamiseen!

no mä en varmaan suuttuis mulla on nytkin ihan avallinen pömppis(en oo koskaan ollu raskaana)mut mies sitäkin aina painelee ja hivelee ja laukoo niitä onko siellä auva kommenttejaan mut en mä niistä ota hernettä nenään.En tietty tiiä miten olis jos olisin just synnyttäny ja saisin tollasenkommentin mut luulen etten suuttuismut toisaalta mun mies ei koskaan sanois noin eihän se nytkään sano mitään muutakun ton onk siel vauva kommentin.

tää nyt ei varmaan sua auttanu yhtään.

meillä sen verran "pitkä" suhde takana ja vakaalla pohjalla, että en suuttuisi. Olen kuullut mieheni sanovan minulle pahemminkin suuttuessaan, kuten esim. sinäkin saatanan sotanorsu, elä juo sitä limpparia enää niin et liho. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Sanoiko tosissaan vai leikillään?Ikävältä kyllä tollaset kommentit tuntuu sanoi sit miten tahansa :/

Luulen että sanoi ihan tosissaan. Toisaalta ajattelen että ihan hyvää tarkoittaa, enemmän varmaan ajattelee sitä hyötyä terveydelle, mutta välillä tulee olo että niissä enemmän liikkumaan patistelemisissa on taka-ajatuksena myös kyse ulkonäöstä, että miellyttäisin enemmän hänen silmää. Joskus ennen raskauttakin sanoi että jos laihduttaisin viitisen kiloa niin tulisi vyötärö paremmin esiin..

Näin miehenä vastaan, että en ikinä päästäisi tuollaisia loukkauksia suustani. Nainen on tehnyt valtavan urakan kantamalla lasta 9 kk. ja tietty se aiheuttaa tuollaisia muutoksia, joista palautuu aika hyvin ihan vaan ajan kanssa. Tuskin mieskään on täydellinen. Ehkä nuo kommentit ymmärtää jos mies on joku pinnallinen himobodaaja.

Loukkaantuisin, koska omassa tapauksessani mieskin tietää, että en kerta kaikkiaan pääsisi useammin liikkumaan, vaikka haluaisin. Jos olisin vaan laiska ja valittaisin itsekin ulkonäöstäni, niin en varmaan suuttuisi.

Mun mies tietää ettei todellakaan ala laukomaan mulle tuollaisia kommentteja B) Varsinkin kun mun maha on sit raskaudesta johtuva. Hän taas on kerännyt mahaa muuten vaan :)

No minua ärsyttäisi, koska tulee tunne, että toinen kokoajan tarkkailee ja arvostelee omaa vartaloa. Kyllä kotona haluan olla ihan rauhassa tuommoselta. Mutta minä en varmaan olisi sinun miehesi kanssa naimisiin mennytkään. Miehesi on toisaalta rehellinen ja voithan suoraan kysyä, että mikä ajatus näiden sanojen takan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Plösö:
Mies on tosiaankin itse sitä tyyppiä että liikkuu tosi paljon. Tätä asiaa olen pohtinut kun toisaalta itse en ikinä pystyisi tuollaista miehelle sanomaan.

Olitko itse ennen timmissä kunnossa? Tekee kommenteista edes vähän ymmärrettävämpiä, jos muutos entiseen on suuri... mutta ottaisin kyllä itseeni silti, vastaavassa tilanteessa. 4kk on lyhyt aika.

No musta noi kommentit ovat kyllä aika tympeitä. Olen itse ollut suhteessa miehen kanssa, jolle mikään ei riitä. Hän sai minut, nätin ja huolettoman itsevarman nuoren naisen, tuntemaan kuin olisin jotain b-luokan tavaraa. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kuunnella tuollaista mielettömän fyysisen ja henkisen murroksen (synnytyksen:)) jälkeen.
Ulkonäön kommentoiminen hellitellen ja leikkisästi on täysin eri asia, kuin jatkuva kuittailu leikin varjolla. Joillekin ulkonäön kommentoiminen on outo tapa alistaa toista tai kokea itse ylemmyyttä.
Miehesi on luultavasti ajattelematon, joten mielestäni on ihan ok, jos kysyt häneltä miksi hän haluaisi sinun laihtuvan? Tekisikö se parisuhteestanne paremman? Voit myös kysyä miltä hänestä tuntuisi, jos haikailisit jatkuvasti isompaa hauista/penistä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Plösö:
Mies on tosiaankin itse sitä tyyppiä että liikkuu tosi paljon. Tätä asiaa olen pohtinut kun toisaalta itse en ikinä pystyisi tuollaista miehelle sanomaan.

Olitko itse ennen timmissä kunnossa? Tekee kommenteista edes vähän ymmärrettävämpiä, jos muutos entiseen on suuri... mutta ottaisin kyllä itseeni silti, vastaavassa tilanteessa. 4kk on lyhyt aika.

En ollut timmissä kunnossa, vähän pyöreä olin silloinkin. Ainut ero entiseen nyt on tuo maha joka todellakin vähän roikkuu!:D Silloin ennen raskautta mies sanoi monesti sen että jos laihduttaisin 5 kiloa niin vyötärö tulisi paremmin esiin.

Yhteistyössä