Suuttumus syntymätöntä lasta kohtaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kelleen käynyt niin että on alkanut tuntea "suuttumusta" syntymätöntä lasta kohtaan kun lapsi ei millään meinaa syntyä. Itsellä paikat aivan rikki ollut jo monta viikkoa (nivuset ja kylkiluut), supistelee harvoin ja kivuttomasti, eikä vauva vielä edes laskeutunut. Äsken kävin koiran kanssa puolentoista tunnin lenkin ja ei supistuksen supistusta, kolmesta ässästä ei mitään hyötyä myöskään. Sellainen olo että pysy sitten siellä kun et ole pois tulossa! Nyt pelottaa että tunnenko lasta kohtaan rakkautta kun se syntyy kun nyt tunnen lähinnä ärsytystä. Viikkoja 39+5.

Se ärsytys varmaankin halpottaa jos silloin, kun tunnet sellasia suppareita, että tiedät sen olevan menoa laitokselle.
Tulee sellanen VIHDOINKIN -fiilis :D
Ja tiedän tunteesi, 41+6 ja 41+4 oli meillä lapset massussa.

Eiköhän jokainen odottava äiti tunne loppumetreillä tietynlaista ärtymystä, kun vauva saisi jo äidin mielestä syntyä. Meillä toinen syntyi rv 41+5 ja olin viimeisin viikon niin kiukkuinen, että oksat pois. Olin jo varma, ettei se sieltä tule, mutta tulihan sen kuitenkin, ihan itsekseen vielä, eli ei käynnistystä tarvittu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se ärsytys varmaankin halpottaa jos silloin, kun tunnet sellasia suppareita, että tiedät sen olevan menoa laitokselle.
Tulee sellanen VIHDOINKIN -fiilis :D
Ja tiedän tunteesi, 41+6 ja 41+4 oli meillä lapset massussa.

Niin ja ei se lapsi välttämättä edes laskeudu, ennenkun ihan sairaalassa.
Meidän kuopus laskeutui vasta, kun kohdunsuu oli jo täysin auki.
Ponnistaa ei voinut, ennenkun pää meni lantioon.
Ja kun ei ollut puudutusta, niin tunsin sen.
Sanoin vaan sitten kätilölle, että nyt lonksahti pää lantioon ja vauva on valmis :D
2 min. päästä oli vauva sylissä :)

Mä luulen et noi tunteet on aikas normaalia noilla loppu metreillä.. Mä olin ihan pimee aina yliaikais viikoilla, ja sulla ei ole ees la vielä ohi..

Mulla 2 lasta syntyny rv 43 ja toiset 2 rv 41.

Alkuperäinen kirjoittaja sm:
Ihan normaali tunne viime metreillä :) mutta muista että napero on korkeintaan sen kaksi viikkoa enää siellä masussa ja sitten se onkin jo sylissä <3

Ihan totta muuten! Auttaisko sua ap kestämään jos tosiaan ajattelisit että max 2 viikkoa enää, sitten se tulee ulos, tavalla tai toisella. Että et odottaisikaan synnytyksen alkamista joka päivä, vaan keskityt siihen kahteen viikkoon? Osasinkohan selittää mitä ajan takaa...?

Mä en esikoiseen rakastunut ko vasta ajan kans. Ei todellakaan tullut heti synnytyksen jälkeen sellasta fiilistä et hei rakas kultani. Mikään ei onnistunu ja kaikki turhautti. Mä rakastuin lapseen vasta ajan kans...et elä säikähdä jos sitä tunnetta ei heti tule et ihanaaa meillä on vauva. Mut ku toka synty niin se oli rakkautta heti :D

Ja nuo sinun tuntemukset on ihan normaaleja loppuraskaudessa. Ja sekin et vaikka ei supistele tai ole laskeentunu niin se ei mitenkään sano,etteikö vauva vaikka syntyis ens yönä tai tosi nopeesti. db stemppiä sinullekkin. Olemme samassa ''veneessä''

Eihän se sen lapsen vika ole? Vaan RASKAUS ylipäänsä aiheuttaa oireita, vaikka olenkin ollut kipeä ja vväsynyt, ei kyllä ole tullut mieleen syyttää sitä vauvaa, syytönhän se on olemassaoloonsa!!

Muuten se rehkiminen ja riehuminen ei välttämättä edistä milläänlailla synnytyksen käynnistystä. Rentoutuminen ja rauhottuminen voi olla joskus parempi keino.
Tee jotain kivaa ja yritä vähän unohtaa koko asia. Leivo.Lue.soita tutulle tai jotain.

No minua joskus suututtaa kun vauva potkii KOKO yön enkä saa unta, sitten saatan sanoa että "nyt tuhma lopetat tuon" Hassua olla artynyt lapseen joka ei ole vielä syntynyt hehe:)
Tuskin vihaan silti lastani kun hän syntyy :D:D

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
No minua joskus suututtaa kun vauva potkii KOKO yön enkä saa unta, sitten saatan sanoa että "nyt tuhma lopetat tuon" Hassua olla artynyt lapseen joka ei ole vielä syntynyt hehe:)
Tuskin vihaan silti lastani kun hän syntyy :D:D

Sulle tulee sitte yöeläjä kaveriksi!! :D Onnea kuitenkin! :)

Höh, kirjoitus jostain syystä hävisi. Kiitos tuesta! Joo täytyy varmaan käydä ostamassa joku 5000 palan palapeli ja ajatella et tää on saatava valmiiksi ennen kuin vauva syntyy :D Ärsytystä tänään lisäsi se että ystävä lähti aamulla synnyttämään ja hänellä on LA vasta parin viikon päästä. Vaikkakin olen ystävän puolesta onnellinen niin pakko myöntää että olen tosi kade. Ja varsinkin kun sitten vähän kiukkuisena omasta tilasta lähdin supistusten toivossa lenkille ja ei supistuksen supistusta niin kiukku vaan lisääntyi. Täytyy käydä ostamassa iso suklaalevy niin eiköhän tämä tästä :)