Suutuin äsken miehelleni oikein kunnolla,pitäiskö hävetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivotar

Vieras
Meillä on aikaisemmin ollut miehen kanssa kädenvääntöä siitä että hän ei halua naimisiin eikä oikein suostu suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta vaikka meillä on yhteisiä lapsia ja kihlat ostettu vuosia sitten.Pitkän keskustelun jälkeen n 4kk sitten päätimme että menemme naimisiin sitten kun saan kouluni päätökseen ja meillä on enemmän rahaa,päivämäärää ei sovittu eikä asiasta ole sen jälkeen puhuttu. Suhteemme on tuntunut menevän alamäkeä. Mies ei ole enää romanttinen ( ei osta kukkia,puhu kauniisti,yllätä asioilla)

Tänään sitten huomasin surfatessani netissä että marraskuussa on hää & rakkaus-messut Helsingissä. Mulle tuli sit ajatus että laitetaan lapset hoitoon ja lähdetään miehen kanssa siellä päivä. Että miten romanttista olisi kierellä siellä ja katsella niitä juttuja mitä siellä on ja käydä hyvin syömässä,sitten viettää ilta yhdessä.

Laitoin miehelle viestiä että mites ois tommonen homma ni mies vastaa että "ei kiinnosta kattoo ku akat tappelee vaalenpunasista tylliunelmista". Eli ei halua lähtee. Mä vaan raivostuin mä en tiedä mikä sulake mun päästä paloi mutta mä huusin miehelle puhelimessa keskellä prismaa ( noloa) että jos ei rakkaus ja häät ala kiinnostaa ni pakkaan laukkuni ja lähden etsimään jonkun jota kiinnostaa. Mies kertoi että ei ymmärrä mistä suutuin ja sanoi että ei ymmärrä miksi pakkaisin laukkuni.

Mä varmaan yliregoin ja nolottaa mutta mä en aijo viettää enää yhtään elämäni vuotta kylmässä ja epäromanttisessa suhteessa jossa tunnen olevani kodinhoitaja jota isäntä läpsäisee takapuoleen kun huvittaa.

mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja raivotar:
Tänään sitten huomasin surfatessani netissä että marraskuussa on hää & rakkaus-messut Helsingissä. Mulle tuli sit ajatus että laitetaan lapset hoitoon ja lähdetään miehen kanssa siellä päivä. Että miten romanttista olisi kierellä siellä ja katsella niitä juttuja mitä siellä on ja käydä hyvin syömässä,sitten viettää ilta yhdessä.

mielipiteitä.

Minä haluaisin nähdä miehen jonka mielestä on romanttista kierrellä häämessuilla :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Miks ihmeessä sä haluat väkisin naimisiin kun nyt jo olet ihan kypsä koko äijään?

No niin juuri.

Jos te menisitte naimisiin pienin menoin maistraatissa, jollei hän vaan tykkää mistään massiivisista hörhelöhäistä?

Miks ihmeessä sä haluat väkisin naimisiin kun nyt jo olet ihan kypsä koko äijään?

Tän jälkeen-en haluakkaan. Luulin että saatiin asiat puhuttua silloin aikasemmin ja suhde lähtisi rullaamaan,olin väärässä. Kokeilin varmaan tikulla jäätä viimeisen kerran. Kukapa ei ajattelisi; jospa sittenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No niin juuri.

Jos te menisitte naimisiin pienin menoin maistraatissa, jollei hän vaan tykkää mistään massiivisista hörhelöhäistä?

Hän haluaa kirkkohäät,minä maistraatin. Hänen mielestään kun mennään naimisiin niin pitäisi mennä "kunnolla" mulle riittäisi ihan siviilivihkiminen.

Mä varmaan yliregoin ja nolottaa mutta mä en aijo viettää enää yhtään elämäni vuotta kylmässä ja epäromanttisessa suhteessa jossa tunnen olevani kodinhoitaja jota isäntä läpsäisee takapuoleen kun huvittaa.

mielipiteitä.

Miten se naimisiin meno muuttaa tätä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin juuri.

Hän haluaa kirkkohäät,minä maistraatin. Hänen mielestään kun mennään naimisiin niin pitäisi mennä "kunnolla" mulle riittäisi ihan siviilivihkiminen.

No mutta oikeasti onko se naimisiinmeneminen ihan MUST. Eikö voi olla muuten yhdessä, jos juuri se on teidän kiistakapula, ja muuten viihdytte yhdessä? Entä jos jotain ihan erilaista: ulkomailla, romanttisesti palmurannalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:

mielipiteitä.

Ei se muutakkaan,asiat on menny alamäkeen ja yritin viimeisen kerran herätellä herra romantikkoa..eipä tuo tuntunu heräävän.

Rehellisesti vtuttaa ei olis pitäny tehdä lapsia ilman papin aamenta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:

mielipiteitä.

Ei se muutakkaan,asiat on menny alamäkeen ja yritin viimeisen kerran herätellä herra romantikkoa..eipä tuo tuntunu heräävän.

Rehellisesti vtuttaa ei olis pitäny tehdä lapsia ilman papin aamenta.

Mun mielestä sinä kyllä ylikorostat tätä naimisiinmenoa ja papin aamenta turhaan.

No niin juuri.

No mutta oikeasti onko se naimisiinmeneminen ihan MUST. Eikö voi olla muuten yhdessä, jos juuri se on teidän kiistakapula, ja muuten viihdytte yhdessä? Entä jos jotain ihan erilaista: ulkomailla, romanttisesti palmurannalla?

Ehdotin sitäkin miehelle mutta hän haluaa mennä kirkossa sukulaisten edessä naimisiin. Miksi naimisiin...no sanotaanko että olin ennen tätä suhdetta pitkään sellaisessa avoliitossa missä häitä ei kuulunu ja se meni karille. Mä haluan laillistaa mun suhteeni ja katson että se on mulle tärkeää henk.koht.

:laugh: Anteeksi, kun nauran, mutta tuo miehesi kommentti oli kyllä perin miehinen. En tunne ainuttakaan miestä, joka ilolla lähtisi hää&rakkaus- messuille kiertelemään. Pakotettuna, kiristettynä tai puolison mieliksi mies voi sinne lähteä, mutta aniharva mies kokee millään muotoa kiinnostavaksi, romanttisiksi tai hauskoiksi tuollaiset messut. :D

No kyllä ap voi ymmärtääkin! Jos galluppia tehtäis naisten kesken niin aika moni haluaisi naimisiin tai on pitänyt itsestään selvänä että menee joskus naimisiin. Ap edustaa kyllä enemmistöä tässä asiassa.

Mutta nämä asiat olisi pitänyt jutella puhki ennen lapsia varmaan jos avioliitto on sulla ap niin tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja aji:
:laugh: Anteeksi, kun nauran, mutta tuo miehesi kommentti oli kyllä perin miehinen. En tunne ainuttakaan miestä, joka ilolla lähtisi hää&rakkaus- messuille kiertelemään. Pakotettuna, kiristettynä tai puolison mieliksi mies voi sinne lähteä, mutta aniharva mies kokee millään muotoa kiinnostavaksi, romanttisiksi tai hauskoiksi tuollaiset messut. :D

Mulle on ihan sama että haluaako lähtee vai ei en mä sen kanssa sinne enää menisi. Se vaan merkkaisi mulle paljon,mä lähtisin ihan mihin vaan jos se olisi miehelle tärkeetä.

peesi tälle, ei ole tullut vielä miestä vastaan joka riemusta hyppien lähtis häämessuille, enenpi siellä näkee morsias-kaaso yms yhdistelmiä

Sinä lähtisit juu, mutta kun sinä ja miehesi ette ole sama asia. Älä niin kovasti korosta sitä romanttisuutta, aika harvasta miehestä sitä taitaa löytyä. Pääasia että on mukavaa ja elämä sujuu yhdessä.

Tälle peesi. Minä olen nainen mutta silti minäkin menisin mieluummin hammaslääkäriin kuin tuommoisille messuille. Silti rakastan miestäni, ei se tuollaisesta ole kiinni.

Mulle on ihan sama että haluaako lähtee vai ei en mä sen kanssa sinne enää menisi. Se vaan merkkaisi mulle paljon,mä lähtisin ihan mihin vaan jos se olisi miehelle tärkeetä.

Mutta kun miehet ei yleensä ajattele asioita noin. sinä laitoit viestin miehelle ja mies vastasi REHELLISESTI mitä hän ajattelee tuollaisista messuista miehisestä näkökulmasta. Mies voisi hyvinkin lähteä sinun mieliksesi, jos vääntäisit hänelle rautalangasta kuinka tärkeät nuo messut olisivat SINULLE, mutta nyt kun olet jo päättänyt lyödä hanskat tiskiin, häviätte molemmat. Sinä et päääse miehen kanssa messuille ja mies saa kiukkuisen puolison, joka on verisesti loukkaantunut hamaan tulevaisuuteen asti.

Ei mies ymmärrä miten tärkeät nuo messut sinulle olisivat, jos et käsin vääntämällä tee hänelle ratakiskoista mallia asiasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

mielipiteitä.

Minä haluaisin nähdä miehen jonka mielestä on romanttista kierrellä häämessuilla :laugh:

semmosta ei ole olemassakaan, luulisin niin... :o

No niin juuri.

Ehdotin sitäkin miehelle mutta hän haluaa mennä kirkossa sukulaisten edessä naimisiin. Miksi naimisiin...no sanotaanko että olin ennen tätä suhdetta pitkään sellaisessa avoliitossa missä häitä ei kuulunu ja se meni karille. Mä haluan laillistaa mun suhteeni ja katson että se on mulle tärkeää henk.koht.

Jos on lapsi/lapsia, naimisiin taloudellisista syistä = jos toinen kuolee, saa leskeneläkettä. Proosallista, mutta kyllä ne rahat paljon merkkaavat, jos leskenä alkaa useampaa kersaa elättämään.

Avioliitolla ei ole mitään tekemistä tunteiden tai romantiikan kanssa, vaan se on taloudelllinen sopimus. Hyvä tietty, jos tunteita ja romatiiikaakin riittää :)

Niin, sehän tossa on, että jos se on naselle tärkeää niin eikö mies voisi lähteä vaikka ehkä ei sitä romanttisena pitäiskään. Eikö suhteessa kaipaisi vähän sellasta tietynlaista uhrautumista...

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

mielipiteitä.

:laugh: Minä juoksisin karkuun semmoista "miestä" :x

Yhteistyössä