Suututko, jos joku soittaa tähän aikaan ovikelloa ja herättää nukkuvan vauvasi/lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivakiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivakiva

Vieras
Mä en tiedä, oonko mä vähän herkkä suuttumaan tässä asiassa, mutta mua **tuttaa, jos joku kele tulee soittamaan ovikelloa kännipäissään tähän aikaan!

Meillä kun tuo typykkä on nukkunut jo puolitoista tuntia ja tietysti herää, kun huone on ihan oven vieressä... nämä kerrostalokämpät...!

>:(

Meillä on ovikellosta paristot pois. On ollut jo vuosia.

Näinollen ei haittaa, jos joku kelloa soittaa. Koputukseen lapset ei herää. No, nuo ei heräis ovikelloonkaan mutta mä heräisin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja kivakiva:
Mä en tiedä, oonko mä vähän herkkä suuttumaan tässä asiassa, mutta mua **tuttaa, jos joku kele tulee soittamaan ovikelloa kännipäissään tähän aikaan!

Meillä kun tuo typykkä on nukkunut jo puolitoista tuntia ja tietysti herää, kun huone on ihan oven vieressä... nämä kerrostalokämpät...!

Öö.. siis joku soittaa naapurin ovikelloa? Vai siis sun lapses nukkumishuoneen vieressä on heti ulko-ovi ja joku soittaa sitä? Vaikee kai niiden vieraiden on tietää, nukutaanko teillä vai ei. Kovin oot herkkäuniseksi lapses opettanut, jos ovikellon rinkautukseen herää. Tietenkin jos nykyään on jotkut turbobuustermegahälärillä varustetut kerrostalokämppien ovikellot, mut ainakin mitä mä asuin kerrostalossa 6v sitten niin ei siihen ääneen lapset heränneet.

Kukaan tuttu ei soittaisi koska tietävät että meillä on lapsia. Vierailla taas ei pitäisi olla mitään asiaa oven taakse tähän aikaan ellei ole hätätilanne. Eli joo, kyllä ärsyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:

Öö.. siis joku soittaa naapurin ovikelloa? Vai siis sun lapses nukkumishuoneen vieressä on heti ulko-ovi ja joku soittaa sitä? Vaikee kai niiden vieraiden on tietää, nukutaanko teillä vai ei. Kovin oot herkkäuniseksi lapses opettanut, jos ovikellon rinkautukseen herää. Tietenkin jos nykyään on jotkut turbobuustermegahälärillä varustetut kerrostalokämppien ovikellot, mut ainakin mitä mä asuin kerrostalossa 6v sitten niin ei siihen ääneen lapset heränneet.

Juu muakin ihmetytti tämä. Mä olen opettanut lapset siihen, että voi vaikka popittaa täysillä ja ne nukkuu nätisti :D

Mulla ei kyllä oo ovikelloa tällä hetkellä... Suoraan tulee sisään, jos joku tulee, ovi on aina auki.

Kyllä ottais päähän.

Mutta ei sellaista tapahdu.. Tosin postia ne saattaa työntää luukusta vielä tähän aikaan.. Hyvä kun muistutit, pitikin soittaa siitä jutusta eteenpäin ja kysyä että onkohan se ihan asiaa..

Suutun ja syy se että meillä on hankala saada sitä sit enää uudestaan nukkumaan. Siihen vielä lisäks se et huutaa kivasti naamapunasena eikä meinaa saada sit sitä rauhottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja valivali:

Juu muakin ihmetytti tämä. Mä olen opettanut lapset siihen, että voi vaikka popittaa täysillä ja ne nukkuu nätisti :D

Mulla ei kyllä oo ovikelloa tällä hetkellä... Suoraan tulee sisään, jos joku tulee, ovi on aina auki.

Olkaa onnellisia, että teillä ei oo herkkäunisia lapsia. Toivon että ette sellaisia saakaan, jos ymmärrys asiaa kohtaa on noin alhaalla. Oletteko koskaan kuullet lasten ja ihmisten yleensäkin erilaisista temperamenteista? "Herkkäuniseksi opetanut"... Puuuuuuuuuuh! Miten selitätte että esim. minulla on kaksi hyvin erityyppistä lasta, toinen sikeäuninen, toinen kerää kun höyhen tipahtaa viereisessä huoneessa. Molemmat on vallan samalla tavalla nimittäin "opetettu".

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Olkaa onnellisia, että teillä ei oo herkkäunisia lapsia. Toivon että ette sellaisia saakaan, jos ymmärrys asiaa kohtaa on noin alhaalla. Oletteko koskaan kuullet lasten ja ihmisten yleensäkin erilaisista temperamenteista? "Herkkäuniseksi opetanut"... Puuuuuuuuuuh! Miten selitätte että esim. minulla on kaksi hyvin erityyppistä lasta, toinen sikeäuninen, toinen kerää kun höyhen tipahtaa viereisessä huoneessa. Molemmat on vallan samalla tavalla nimittäin "opetettu".

Sama täällä
:wave:

Ei meille kukaan tuttu tulisi soittelemaan tähän aikaan, koska tietää, että lapsi nukkuu. Eikä sitä ennenkään koskaan ole kyllä tullut, jonkun näköiset tavat kuitenkin tutuilla ja perheillä on... :)
Mä taas en ymmärrä sitä, että lapset pitäisi opettaa nukkumaan kauheassa metelissä. Normaaleihin esim. keittiön/ tv:n ääniin on hyvä opettaa, mutta kyllä meillä saa muuten kaikki unirauhan yöllä, niin aikuiset kuin lapsetkin. Ei silloin kenenkään tarvitse enää möykätä turhia, kun on yö.

Kerran sanoin tuntemattomalle, että katsoisi, ettei soittele väärien ihmisten ovipuhelimia "tähän aikaan illasta", kun joku vahingossa soitti joskus ysiltä illalla meidän ovipuhelimeen... :D Vähän on kyllä herkässä suuttumiset, kun on just saanut vauvan nukkumaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

Sama täällä

Näin meilläkin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

Sama täällä

Näinpä juuri... Ei sitä lasta välttämättä voida opettaa nukkumaan metelissä..

no en lapsen mahdollisen heräämisen takia, mutta kyllä saisi olla pätevä syy tulla tähän aikaan ovikelloa soittelemaan, päteväksi syyksi tosin riittääisi esim. että naapurin ovi olisi mennyt vhingossa kiinni ja kännykkä ei olisi mukana. jos joku tunteaton tulisi ovelle, niin avasin korkeintaan sanoakseni, että tähän aikaan ei ovikelloja soitella.

Kyllä pistäs vit.. hatuttamaa jos ny joku tulis rimputteleen ovikelloo |O
samoten se kun torstaiaamuna 5.30 herättiin ovikellon pimputukseen |O
joo ei noustu, meil kun viel nukutaan eikä oo kelleen asiaa siihe aikaa (ei ollu mitää hätästä pimputusta vaan ihan kaks kertaa silleen normisti ).

Ja selvishä se sit myöhemi et naapuritalon juoppo äijähä se oli. Oli käyny toiselkii naapuril, ja oli pyytäny kyytiä alkoon |O vissii vähä menny vuorokauden ajat sekasii
:kieh:

Ja sit se ku yöl juopot soittelee kaikkien asuntojen summereita et joku viittis laskee sisään, hyö kun tahtoo yhtee tiettyy asuntoon missä tuota holia kuluu enemmikii.
Hakkaavat vaa kaikkia ja ne äänet kun kuuluuuu niiiin hyvin. Naapurin summeria painetaan niin meile kuuluu selvästi nii et siihe herää, joten voitte kuvitella kui kovasti se kuuluu sit iha ku tään asunnon summerii hakataa |O

nii meil ei penskat herää illalla/yöllä, mut just to aamuna 5.30 2 lapsista heräs heti.

no kyllä hieman ihmettelisin jos nyt ovikello soisi. Ei tartte kyllä muuten soitella kuin jos on ilmoitusasiaa että talo palaa tai auto tai on varkaita pihassa.

Yhteistyössä