Noin nöyrästi ja nätisti kun myönsit että olen oikeassa, voin vaikka vastatakin.
Mä olen sitä mieltä että yhteiskunnan ei tulisi kustantaa yhdenkään työttömän (eikä turvapaikanhakijan) asumista Suomen kalleimmassa kaupungissa. Helsingissä voisi asua ne, joilla siihen oikeasti on varaa. Muut voisivat sitten sijoittua korkeintaan suurten kaupunkien laitamille/lähistölle, mutta vielä parempi tietysti olisi että porukka hajautettaisiin vähän sinne sun tänne ympäri Suomea alueille, joissa asuminen on halpaa (ainakin niissä tapauksissa joissa yhteiskunta maksaa asumisen). Mamuista voi jopa olla hyötyä pikkupaikoille:
http://yle.fi/uutiset/maahanmuuttaj...astivat_kunnan_talouden_ja_kylakoulut/8275212
Ainoa juttu mikä tässä "Helsinki vain niille joilla siihen on varaa"-jutussa olisi sääli, on se, että olisi todella surullista pakottaa eläkkeellä oleva koko ikänsä Helsingissä asuva mummo muuttamaan pois Helsingistä. Ehkä siihen voisi kehitellä jonkun systeemin, että niin monta vuotta kun on Helsingissä asunut ennen eläkeikää, niin niin monta prosenttia saisi asumiskustannuksista tukea Helsingissä asumiseen, jos siihen ei olisi varaa. Esimerkiksi mummo joka on asunut 50v Helsingissä, saisi 50% nykyisen asumistuen määrästä Helsingissä asumiseen, mikäli mummon tulot ei riittäisi kattamaan asumiskuluja.