Suvakit haluavat unohtaa Turun terrori-iskun uhrit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Terrori-iskulle ei muistomerkkiä ei muistopäivää. Poissa silmistä poissa mielestä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/689907-turun-puukotusiskun-vuosipaivaa-muistetaan-ilman-seremonioita-traaginen-rikos-ei

Turun puukotusiskun vuosipäivää muistetaan ilman seremonioita – "Traaginen rikos ei ansaitse muistopäivää"

Turun kaupunki kunnioittaa vuosi sitten Turussa tapahtuneiden puukotusten vuosipäivää 18.8. hiljaisesti. Kaupunki ei järjestä muistotilaisuuksia tapahtuneen johdosta.

– Traaginen rikos tai sen tekijä eivät mielestämme ansaitse muistopäiviä. Kunnioitamme uhreja ja auttajia työskentelemällä joka päivä turvallisuuden, kulttuurien yhteisymmärryksen ja maahanmuuttajien kotoutumisen parantamiseksi yhdessä muiden viranomaisten ja kansalaisyhteiskunnan kanssa, sanoo Turun kaupunginjohtaja Minna Arve.

Arven mukaan tuloksia mitataan paljon laajemmin kuin yhden jo tapahtuneen rikoksen kautta, eikä sitä siksi pidä korottaa symbolin tai merkkipaalun asemaan.

Turun kaupunki järjesti yhdessä usean muun toimijan, muiden muassa poliisin ja kirkon kanssa suru- ja muistotilaisuuksia heti puukotusten jälkeen. Kuukausi tapahtumien jälkeen Turun päivänä 17.9 sadat kaupunkilaiset laskivat yhdessä neilikoita Aurajokeen.

– Turku on vahva kaupunki, Suomi on vahva maa. Katsotaan yhdessä eteenpäin, kaupunginjohtaja Arve sanoo.

Turku on muistanut puukotuksissa menehtyneiden uhrien omaisia, loukkaantuneita perheineen ja uhreja sankarillisesti auttaneita eri tavoin kuluneen vuoden aikana.

"Kunnioitamme uhreja ja auttajia työskentelemällä joka päivä turvallisuuden, kulttuurien yhteisymmärryksen ja maahanmuuttajien kotoutumisen parantamiseksi yhdessä muiden viranomaisten ja kansalaisyhteiskunnan kanssa, sanoo Turun kaupunginjohtaja Minna Arve."

En tiedä mitä enää sanoa. Terroriteon jälkeen kaupunginjohtajalle tulee mieleen todeta, että työskentelemme kulttuurien yhteisymmärryksen ja maahanmuuttajien kotoutumisen parantamiseksi... sehän tässä on oleellisinta. Se taas todellakin on oleellisinta. Pitäiskö Minnan ihan itse mennä ottamaan niiltä poskeen, majottaa heidät kotiinsa ja iltaisin tuuditella uneen.

• Tykkää
Reactions: Elena777
"Kunnioitamme uhreja ja auttajia työskentelemällä joka päivä turvallisuuden, kulttuurien yhteisymmärryksen ja maahanmuuttajien kotoutumisen parantamiseksi yhdessä muiden viranomaisten ja kansalaisyhteiskunnan kanssa, sanoo Turun kaupunginjohtaja Minna Arve."

En tiedä mitä enää sanoa. Terroriteon jälkeen kaupunginjohtajalle tulee mieleen todeta, että työskentelemme kulttuurien yhteisymmärryksen ja maahanmuuttajien kotoutumisen parantamiseksi... sehän tässä on oleellisinta. Se taas todellakin on oleellisinta. Pitäiskö Minnan ihan itse mennä ottamaan niiltä poskeen, majottaa heidät kotiinsa ja iltaisin tuuditella uneen.
Ei helvetti. Menee sanattomaksi näiden kanssa. Tungetaan terroristeille lisää rahaa. Kyllä ne siitä kiltiksi muuttuu.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Elena, sinä älykkäänä, ymmärtävänä ihmisenä tiedät, että asialla on enemmän kuin yksi puoli, on laki ja on perustuslaki, joita Turku ja koko Suomi täytyy noudattaa.
Ymmärrän myös Sinun henkilökohtaisen ajattelutavavan, mititä meihin maahanmuuttjiin ulee.
Me olemme ihmisiä myös meidän heikkouksiemme kanssa.

Ymmärrän myös Sinun henkilökohtaisen ajattelutavavan, mititä meihin maahanmuuttjiin ulee.
Me olemme ihmisiä myös meidän heikkouksiemme kanssa.
Et ymmärrä jos ajattelet minun olevan maahanmuuttoa vastaan, sitten ymmärrät jos ymmärrät minun vastustavan haittamaahanmuuttoa.
Rajat kiinni ei tarkoita minulle sitä ettei kauppaa tai turismia pitäisi enää sallia, eikä se myöskään tarkoita sitä että olisin vastaan työperäistä maahanmuuttoa tai edes että vastustaisin todellisen hädän tarvitsijoiden auttamista.
Tässä maassa vaan sattuu nykyään olemaan enemmän niitä jotka tulivat tänne elinkeinopakolaisina monen turvallisen maan halki vaeltaen ja sitä en ymmärrä, eikä mun tarvitse ymmärtää.
Eikä mun tarvitse ymmärtää myöskään sitä, että tänne tullaan vaatimaan apua ja turvapaikkaa ja sitten ahdistellaan ja raiskataan ja uhotaan kantasuomalaisille.

Et ymmärrä jos ajattelet minun olevan maahanmuuttoa vastaan, sitten ymmärrät jos ymmärrät minun vastustavan haittamaahanmuuttoa.
Rajat kiinni ei tarkoita minulle sitä ettei kauppaa tai turismia pitäisi enää sallia, eikä se myöskään tarkoita sitä että olisin vastaan työperäistä maahanmuuttoa tai edes että vastustaisin todellisen hädän tarvitsijoiden auttamista.
Tässä maassa vaan sattuu nykyään olemaan enemmän niitä jotka tulivat tänne elinkeinopakolaisina monen turvallisen maan halki vaeltaen ja sitä en ymmärrä, eikä mun tarvitse ymmärtää.
Eikä mun tarvitse ymmärtää myöskään sitä, että tänne tullaan vaatimaan apua ja turvapaikkaa ja sitten ahdistellaan ja raiskataan ja uhotaan kantasuomalaisille.
(y)

Tajuan olevani opetettu, ohjeistettu.
Saananen kuitenkin tykätä Siniusta edeelleen?

Kun usein ymmärrän, että "suvakilla"tarkoitetaan minunlaisia, jotka yrittää ymmärtää asian molemmila puolilata.
Ehkä samoin kuin "Asiankannattaja"
Selitäs nyt kerran missä me kaksi ymmärretään tää asia eri tavoin?
Koska mä selitin jo aiemmin miten näen tuon maahanmuutto ongelman ja jos me nähdään se asia samalla lailla niin sillonhan sä olet myös haittamaahanmuuttoa vastaan ja jonkinsortin kriitikko...eli miten sä voit olla sellasen puolella joka tulee hakemaan apua tai vaatimaan sitä ja tekee kaikenmaailman rikokset ja nauraa ei-muslimi laeille ja säädöksille?
Muslimeilla on itsellään erittäin tiukat säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä, kyllä he erottavat oikean ja väärän, kyse on siitä kunnioittavatko he sitä kun kyseessä on ei-muslimi ja tämän henkilökohtainen koskemattomuus jne.
Äläkä nyt vedä aksua tähän vaan kerro oma näkemyksesi.

Edelleenkään kukaan ei ole kertonut mikä/kuka tällainen suvakki on. Näistä palstan viesteistä saa sellaisen kuvan et kaikki jotka ei osallistu rajatkii tapahtumiin on sellaisia.

Onko muuten jokelan koululla ym paikoilla vietetty isoja muistojuhlia? vai ovatko uhrit ja läheiset saaneet surra rauhassa?
Suomessa ei ole ennenkään ollut tapana viettää mitään rikoksien muistopäiviä, eikös niitä perinteitä pidäkään enää kunnioittaa?

Mä veikkaan et turun torilla on pari oodinia kuvaamassa itseään ja huppareitaan, eipä heitäkään uhrit kiinnosta vaan ihan omat agendat.

Edelleenkään kukaan ei ole kertonut mikä/kuka tällainen suvakki on. Näistä palstan viesteistä saa sellaisen kuvan et kaikki jotka ei osallistu rajatkii tapahtumiin on sellaisia.
Mikäs sun mielestä sitten on rajakki tai millä sä määrittelet rajakin?
Eiköhän noi kaks suuntausta ole aika lailla samanlaisia agendoiltaan, toinen vaan harjoittaa parempaa vihaa joka yleisesti ottaen nähdään demokratiana. Toinen taas sanoo harjoittavansa kansallismielisyyttä, joka aatteena on nykyään melkein rikos ja monet sitä väärin myös käyttävät.
Nationalismi ei nimittäin alunperin ole mikään paha asia, se että siitä on tehty ääripäitten aate, myös toiselta puolelta katsottuna..on ns. liannut sen aatteen...mutta eihän siinä ole mitään väärää jos on isänmaallinen ja arvostaa omaa kansaa ja maataan ja niitä miehiä sekä naisia jotka antoivat aikoinaan henkensä tämänkin maan puolesta.
Se että me annetaan tänne tulla suvaitsevaisuuden nimissä kenen tahansa joka ei sitä nationalismia kunnioita, minkä ihmiset ovat rakentaneet, on todella väärin ja häpeällistä.
...mutta sitä ei saa käyttää rasismin aatteena, ihan niinkuin demokratiaakaan ei saisi käyttää äärisuvakkien puheentorvena.

Onko muuten jokelan koululla ym paikoilla vietetty isoja muistojuhlia? vai ovatko uhrit ja läheiset saaneet surra rauhassa?
Suomessa ei ole ennenkään ollut tapana viettää mitään rikoksien muistopäiviä, eikös niitä perinteitä pidäkään enää kunnioittaa?

Mä veikkaan et turun torilla on pari oodinia kuvaamassa itseään ja huppareitaan, eipä heitäkään uhrit kiinnosta vaan ihan omat agendat.

Vainojen uhrien muistopäivä (ruots. minnesdagen för förintelsens offer, tuhonnan uhrien muistopäivä) on alkuaan 1930-luvulla ja toisen maailmansodan aikana Saksassa sekä sen miehittämissä ja hallitsemissa maissa kansallissosialistien suorittamien kansanvainojen uhrien muistoksi vietettävä kansainvälinen vuosipäivä. Sen vietto alkoi Euroopan parlamentin1995 antamasta suosituksesta, mutta ajankohta on eri maissa erilainen. Suomalaisessa almanakassa se on 27. tammikuuta, koska Auschwitzin keskitysleiri vapautettiin kyseisenä päivänä 1945. Suomessa on valtioneuvoston kanslian päätöksellä vietetty muistopäivää vuodesta 2002 alkaen. Päivä ei ole liputuspäivä eikä vapaapäivä.[1] Päätöksessä todetaan, että juutalaisvainojen ja muiden kansanvainojen uhrien muistopäivää ryhdytään viettämään tammikuun 27 päivänä. - - Päivä muistuttaa meitä yli 50 vuoden takaisista tapahtumista, joiden kukaan ei soisi toistuvan ihmiskunnan historiassa. Näin muistopäivä sisältää juutalaisten tuhonnan, holokaustin lisäksi esimerkiksi armeenien kansanmurhan Osmanien valtakunnassa 1915 ja suuren terrorin Neuvostoliitossa 1930-luvulla, vaikka monissa maissa on kyse nimenomaan holokaustin muistamisesta.[

Selitäs nyt kerran missä me kaksi ymmärretään tää asia eri tavoin?
Koska mä selitin jo aiemmin miten näen tuon maahanmuutto ongelman ja jos me nähdään se asia samalla lailla niin sillonhan sä olet myös haittamaahanmuuttoa vastaan ja jonkinsortin kriitikko...eli miten sä voit olla sellasen puolella joka tulee hakemaan apua tai vaatimaan sitä ja tekee kaikenmaailman rikokset ja nauraa ei-muslimi laeille ja säädöksille?
Muslimeilla on itsellään erittäin tiukat säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä, kyllä he erottavat oikean ja väärän, kyse on siitä kunnioittavatko he sitä kun kyseessä on ei-muslimi ja tämän henkilökohtainen koskemattomuus jne.
Äläkä nyt vedä aksua tähän vaan kerro oma näkemyksesi.

en ole tuo edellinen mut vastaan silti.

Haittamaahanmuutto eli rikolliset, terroristit ym on tottakai ongelma, ja viranomaisille pitää antaa mahdollisuus estää sellaisten maahanpääsy, aina se ei ole mahdollista, siitä vamaan ei ole kenelläkään vastaanväittämistä, mut monia varmasti saadaan käännytettyä poiskin.
Ongelma onkin se, et te näette jokaikisen maahanmuuttajan potentiaalisena terroristina, raiskaajana ym, ja puhutte siitä kuinka muslimit tulee ja valtaa maan. MUTTA, kaikki tummempi hipiäiset ei ole muslimeja, eikä edes kaikki muslimit noudata niitä tiukkoja lakeja.
Hyvänä esimerkkinä englannin happohyökkäys, kuvassa olleet olivat kotoisin maasta jossa muslimeita ei käytännössä ole ollenkaan, ja romanisukuisia kuin ovat, ovat vielä todennäköisemmin kristittyjä, mut silti 99% heistä täälläkin kirjoitetut tekstit sisältää samaa muslimilätinää kuin ennenkin.
On myös käsittämätöntä kuinka esim afrikkalaiset mielletään lähes aina muslimeiksi, vaikka näinhän ei todellakaan ole. Ihonväristä ei pysty uskontoa määrittelemään, vaikka kovasti sitä yritätte tehdä.
Toinen esimerkki Toronton ammuskelu, nyt puhutaan että ISIS on ottanut siitä "kunnian" mut jos vähääkään seuraa noita uutisia, niin ISIS ilmoittaa omikseen aina teot kun tekijä on kuollut, mut todella harvoin silloin jos tekijä on saatu kiinni.