Sydämen rytmihäiriöt imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumbumbum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bumbumbum

Vieras
Hei! Onko kenelläkään alkanut sydän temppuilemaan imetysaikana? Olen lukenut paljon raskausaikana alkaneista rytmihäiriöistä, mutta kellään ei tunnu alkaneen imetyksen aikana. Tunne on epämiellyttävä, ikään kuin henkeä ahdistaisi ja sydän löisi epäsäännöllisesti.

Mietin lähinnä että pitääkö tässä jotain nappia alkaa popsimaan vai olisiko mahdollisesti joku hormonijuttu mikä menee ohi kun imetys joskus loppuu. En millään haluaisi lääkärille mennä, jos tämä onkin jotain omaa mielikuvistusta tai vaihtoehtoisesti saan jonkun kuolemantuomion kun ylipainoa on se 15kg.

Soita päivystykseen tai muuten arkena asiasta lääkärille. Luultavasti saat mennä seuraavan kerran, kun tunnetta on terveyskeskukseen ottamaan ekg:n. Sitä kautta alkavat asiat selviämään.
Voi johtua vain väsymyksestä nuo rytmihäiriöt. Jätä kahvi ja veren sokeria nopeasti kohottavat ruuat pois. Muista juoda vettä riittävästi ja syödä monipuolisesti.
Itsellä raskausaikana ja myös imetyksen aikana rytmihäiriöitä esiintyi satunnaisesti. Myöhemmin todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Rytmihäiriöihin on lääkkeet joita otetaan tarvittaessa. Ei välttämättä lopun ikää tarvitse lääkitystä.

No en ala päivystykseen soittamaan kun kuukauden on välillä tykytellyt. Tuskin nyt heti olen heittämässä lusikkaa nurkkaan. Häiriöt tulee ja menee satunnaisesti. Vauva on toinen lapseni ja 5kk vanha. En vain ensimmäistä täysimettänyt niin ajattelin tämän sydänjutun olevan hormoniperäinen.

Voisin kokeilla tuota kofeiinittomuutta ja syödä paremmalla glykeemisella indeksillä olevia ruokia.

Soitan maanantaina terkkariin, mies on jo viikon asiasta jankuttanut. Inhottaa valmiiksi vaan ajatus lääkäriin menemistä. :(

Ovatko niskasi ja hartiat jumissa. Saattaa nimittäin johtua siitä. Itsellä ollut muutaman kerran vuoden aikana tykytystä sydämessä ja huimausta. Minulla niskat ja hartiat niiiiiin jumissa. Yöllä saatan herätä kun käsi on niin puutunut, ettei se mene pois asentoa vaihtamalla ja se oikeasti sattuu. Vauvan kantaminen ja itseni kohdalla välillä huono imetysasento on jumiuttanut hartiani todella pahasti.

Mulla oli aikoinaan imetyksen aikana rytmihäiriöitä. Monesti kun vauva nappasi tissistä kiinni ja sattui niin silloin niitä tykyttelyitä tulikin. Valvominen ja siitä johtuva väsymys aiheutti mulla noita erittäin paljon. Varsinkin kun illalla kävi nukkumaan eli juuri lepäämisen aikaan ne huomasi. Mulla on kolme lasta ja jokaisen vauva-aikana nuo rytmihäiriöt ovat aina lisääntyneet. Vasta kolmannen lapsen jälkeen, kun lapsi oli reilun vuoden ikäinen, kävin lääkärissä tutkituttamassa ja kaikki ok. Kun ehdit/jaksat niin mene vaikka terveysasemalle lääkäriin ja pyydä jatkolähete kardiologille tutkimukseen.
Mulla ei koskaan tullut mitään kiputuntemuksia tai huimausta rytmihäiriöiden aikana.
Mielenrauhani vuoksi kävin tutkituttamassa.

Ronja, kuvailit juuri sen millaisia tuntemukset ovat ja että tulevat levossa. Toivottavasti omani osoittautuvat myös vaarattomiksi.

Ja ronjaa edeltävä kirjoittaja, (anteeksi en muista nimimerkkiäsi kun kännykällä kirjoitan), hartiat ovat kyllä jumissa eli voisi ehkä johtua siitäkin.

Täytyy seurailla tämä viikonloppu ja maanantaina soitella aikaa.

Oho karkas

Siis, Lisälyönnit tai pienet sydämen pyrähtelyt ei yleensä ole pysyvä vaiva. Mutta oireillessa voimakkaasti, nii on hyvä käyttää, tai olla kaapissa pieni lääke valmiina

Yhteistyössä