Sydämen tykytys, vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja pian

Vieras
Olen sairastanut ahdistuneisuushäiriötä erilaisin oirein n. 5vuotta.
Nyt sitten pari viikkoa on ollut sydämen tykytystä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Eilen oli outo" kohtaus", olo oli viluinen koko illan, sellasia vilunväristyksiä.
Ja myöhällä yhtäkkiä tuntui sellainen muljahdus rinnassa, tuli hiki, alkoi tuntua sellaista tikustelua kropassa, sitten tuli väsynyt olo. Ja kun itse kuuntelin pulssia niin kuin se aina välillä oisi epätasainen, mutta kuinka luotettavaa tuo itse kuunteleminen sitten on?
Mietin tässä että onkohan syytä huoleen?
Tänä aamunakin sydän tykytti ja oli outo olo päässä, sellainen sekava ja levoton ja pelkäsin ja pelkään että kuolen, on sydänvika tmv.

Eivätpä ainakaan minun paniikki/ahdistushäiriö tykyttelyyn ole lääkärit paljon reagoineet, kun kuulemma ei ole vaarallista. Silti olen saanut propral nimisiä lääkkeitä juuri tykytystä vähentämään.

Kuulostaa kyllä psyykkisiltä oireilta.

Sydämenmuljahtelut ovat ihan tavallisia nuorillakin ihmisillä, ns. hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä. Todennäköisesti sulla on ollut sellainen, ja sitä olet sitten pelästynyt ja tarkkaillut itseäsi vähän tiiviimmin, joka sitten selittää nuo muutkin oireet.

Rakenteelliset sydänviat todetaan useimmiten lapsuudessa ja nuoruudessa, jos sellaisia on ja muut sydänvaivat alkavat yleensä taas vähän myöhemmällä iällä. Eli etköhän voi olla aika huoleti. Tsemppiä. :hug:

Kuulostaa ihan rytmihäiriöiltä jotka ovat varsinkin ahdistusta sairastavilla todella yleisiä. Minulla oli raskauden aikana tuota tykyttelyä ja määräsivät juurikin tuota propralia, kaverillani on tuota muljumista.

Kannattaa kuitenkin ottaa yhteys lääkäriin, yleensä varmistavat EKG:ssa ettei ole mitään todellista häikkää ja sitten saat lääkkeestä apua oloon :)

Magnesiumsitraattia 200mg 3-4 kertaa päivässä ison vesimäärän kera. Sen lisäksi kahvi/tee ja tupakka pois ja ahdistuneisuushäiriö katoaa kuin pieru saharaan. Samaten sydämentykytykset.

Mulla oli tuossa keväällä stressiä ja silloin tuli noita kuvaamasilaisia oireita, ihan nukkuessakin saatoin herätä siihen kun pulssi 110 ja tuntui muljahteluja.

EKG ok, stressin syyksi pistettiin ja toden totta, kun nyt olen saanut rauhoituttua niin loppuneet nuo tunteet.

Se nimenomaan on fyysinen "sairaus". Ja vastaavasti monet oireetkin ovat fyysisiä, kuten esimerkiksi sydämentykytykset. Se mitä usein tarkoitetaan mystisellä henkimaailman stressillä, johon ei auta kuin "loma", on itseasiassa fyysinen puolustusmekanismi, jota voi helposti korjata ravinnolla. Eikä mikään hermostoon jäänyt sähkömagnetisminen, fysiikan lakeja rikkova kummitus.

Kannattaa muistaa, että ajattelevat aivot, hermosto ja vaikkapa verenkiertoelimistö ovat fyysisiä osia. Ravinnolla on suora merkitys myös ajatteluun ja stressiin.

Olkoon ruoka ravintosi, ja ravinto ruokasi.

-Hippokrates

Yhteistyössä