Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Eli sun mielestä mies ei voi olla kotiväkivallan uhri, koska suloinen ihana pikkupikku nainen ei pysty miestään vahingoittamaan edes mustelman vertaa ilman puukkoa ja paistinpannua?
En ole sanonut noin, enkä ajattele myöskään noin.
Sun pitää kuitenkin ymmärtää, että kyllä koolla on paljonkin merkitystä. Iso saa huomattavasti pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin pieni sitä halutessaan.
Tässä ap. läpäsi/töni siten, ettei tullut mitään jälkiä (näin ainakin väitti), mies puristi todella lujaa ja riuhtasi todella lujaa niin, että jäi huomattavat jäljet ja jalkakin turvoksissa. Onko nämä tosiaan sinusta verrattavissa?
Joo tästä puhuttiin jo aikaisemmin.
Huono perustelu mielestäni.
Ihmiset ovat suuttuneita ja raivoissaan ja yhtäkkiä pitäisi ruveta ajattelemaan että " ai niin minä olen isompi joten , koppasenpa vähän hiljempaa"
Mitä ihmettä ?
Kyllä ne ovat verrattavissa. läpsiminen ja töniminen ? tietysti ovat? Kummassakin loukataan toisen ihmisen fyysistä koskemattomuutta.Ei sillä ole niin merkitystä itse ongelman ratkaisemisen osalta että "jäikö siitä jälkiä"
Tosin mustelmiin on kiva vedota jälkikäteen, sehän tarkoittaa automaattisesti sitä että vain toista pahoinpideltiin ja toinen oli pahoinpitelijä, just. Voi kivasti jällleen kerran vedota uhrirooliin.
Matti ampuu pekkaa jalkaan 9mm aseella
Pekka suuttuu ja ampuu mattia vatsaan 9mm aseella
Matti valittaa "hei..minähän ammuin sinua vain jalkaan, miksi sinä noin teit?"
Tämä on aika yleinen ja mielestäni outo tapa ajatella
Rikotaan ensin sääntöjä ja "yhteiskunta sopimusta" ja sen jälkeen odotetaan/vaaditaan että _vastapuoli_ saa_ rikkoa niitä vain samalla tavalla kuin _sinä_ rikoit niitä.
Kuten Piparsuu kritisoi jotakin kirjoitajaa aikaisemmin sanomalla "ajatellaan tuo asia on ok, koska niin minäkin voisin tehdä tai tein" (vapaa lainaus)
tämä on sama asia itseasiassa.