Sydän pomppas kyllä kurkkuun asti ku soitin AKE:lle...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Viime viikolla löysin lehtien seasta Autoverolaskun ja huomasin, et eräpäivä oli jo 5.1. Maksoin sen samantien. Tänään sit posti toi tullessaan kaksi kirjettä AKE:lta. Toisessa oli myöhästymisilmoitus ja toisessa ajoneuvonkäyttökielto. Mies siinä kauhisteli, et nyt on meitin auto käyttökiellossa, enkä voi sillä nyt töihinkään ajaa, ettei poliisit vaan pysäytä, ku sit tulee ihan liian iso sakko.

Soitin sit AKE:lle, ku kerta olin maksanu jo laskun viime viikon puolella, ni hyvä asia oli se, et nuo kirjeet oli jo aiheettomia, kun kerta olin maksanu laskun, mut se, mikä sai sydämen hyppäämään kurkkuun asti, oli se, et auto on ollu käyttökiellossa 6.1. eteenpäin, eli heti eräpäivän jälkeisestä päivästä asti. :o Hitto ku en tuota tienny ja onneks ei oo poliiseja paikalle osunu, ku sit ois sakot napsahtanu ja mie oisin itkeny. Aina koitan maksaa laskut ajallaan ja tuo lasku oli vaan hukkunut. Onneks oli onni matkassa, mut täst´edes ainakin tiiän, et maksan autoveroni ajallaan! :ashamed:

Joo, ja meillä anoppi osti vasta auton (ihan autotliikkeestä) ja viikon päästä siitä selvisi että auto ois pitanyt katsastaa jo kolme viikkoa ennen ostopäivää...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No ei nyt mikään maailmanloppu kuitenkaan. Turha tuollaisesta stressiä kantaa.

No ei se nyt mikään maailmanloppu ole enkä stressannutkaan ole, mut kyllä se hieman säikäyttää, et ku auto ollutkin liki kuukauden käyttökiellossa ja mie sillä oon vaan huolettomasti körötellyt joka päivä töihin poliisilaitoksen ohi ja takas ja kuskannu pojua ym. ja jos poliisit ois sakottanu, ni enpä tiiä, et millä oisin kyenny sen sakon maksamaan...Ja poliisille turha selitellä kadonneesta ja unehtuneesta laskusta.. Mut onneks kaikki meni hyvin lopulta. Mutta kyllä siinä puhelimessa hieman sydän pomppas ku virkailija tuon kiellon kertoi :whistle:

No kylläpä ap stressaa pienestä asiasta. Mulle tuli perjantaina lasku myöhästyneestä ns diesel-verosta ja auto sen takia käyttökiellossa. Eiku lasku maksuun ja baanalle:)

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
No kylläpä ap stressaa pienestä asiasta. Mulle tuli perjantaina lasku myöhästyneestä ns diesel-verosta ja auto sen takia käyttökiellossa. Eiku lasku maksuun ja baanalle:)

No johan mie tuolla kirjoitin aiemmin, etten oo stressannu. mie en kovin helposti stressaa, enkä tuosta ollenkaan. Ainut mitä tuo juttu teki, niin säikäytti hieman. Ja se on eri asia kuin stressaus.

Yhteistyössä