Sydäntä särkee jättää 1,5 vuotias aamulla hoitoon itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kysyin hoitotädiltä (pph), mikä on ongelmana. Eihän ton ikänen osaa vielä kertoo ite mitään, itkee vaan ja ahdistuu, kun lähdetään hoitoon. Täti sanoi, että lapsi on vaan niin arka, ettei tule toimeen muiden lasten kanssa, on yksinäinen ja kaipaa äitiä. Mitä mä voin tehdä? Eihän lasta voi väkisin karaista?!? Töissä on pakko käydä ja kotiin ei ole varaa palkata hoitajaa. Tuntuu niin pahalta.

Mä muistan tuon tunteen.. Esikoinen oli todella itkuinen kun töihin lähdin. :/
Ajan kanssa se alkoi viihtymään hoitopaikassa, uskals periaatteessa mennä muitten mukaan. =)

Kuinka kauan lapsi on ollut hoidossa? Meillä 1.5 vuotias meni hoitoon reilu 3-viikkoa sitten. Ensimmäiset 2-viikkoa oli aamut itkua mutta sen jälkeen on jäänyt ilman itkuja. Onko omat unikaverit tai pehmolelut mukana? Meillä näistä omista kavereista on ollut paljon hyötyä. Aamulla kaivaa ne laukusta ja kantaa kokoaamun mukanaan. Kyllä se varmasti alkaa teilläkin sujumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Kuinka kauan lapsi on ollut hoidossa? Meillä 1.5 vuotias meni hoitoon reilu 3-viikkoa sitten. Ensimmäiset 2-viikkoa oli aamut itkua mutta sen jälkeen on jäänyt ilman itkuja. Onko omat unikaverit tai pehmolelut mukana? Meillä näistä omista kavereista on ollut paljon hyötyä. Aamulla kaivaa ne laukusta ja kantaa kokoaamun mukanaan. Kyllä se varmasti alkaa teilläkin sujumaan.

3 vkoa on ollut. Omaa tavaraa on mukana, mut ei kotonakaan pidä mitään unikavereita tai riepuja. Ei tunnu olevan mitään sellaista tavaraa, johon ois kovasti kiintyny (paitsi äiti?)

Meidän tyttö meni 11 kk ikäisenä hoitoon ja ihan sujui kuin vettä vaan. Hiukan myöhemmin tuli samaan paikkaan (pph) puoli vuotta vanhempi tyttö joka huusi kuin palosireeni ensimmäiset viikot, vierasti, ei syönyt jne kun oli niin paha paikka hälle. Nyt muutamia kuukausia myöhemmin tämä isompikin viihtyy tosi hyvin siellä, ja tuntuu että välillä sieltä ei pois lähtisikään (kun ollaan samaan aikaan oltu hakemassa lapsia). Eli kai se ikään kuuluu että menee noin ja mennee ajan myötä ohitse? Toivottavasti ainakin näin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:

Sama oli meillä aikanaan, muistan kun nostin tytön pyörän selkään niin huuto alkoi ja se jatkui niin kauan kun oltiin hoidossa. Oli hulppeaa ajella kylillä:)
Lopetti kyllä kuulema kuin seinään kun olin hävinnyt pihasta...
Pahaltahan se tuntui, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Kaikki menee vielä ihan hyvin ja tulee iltoja /iltapäivä kun sieltä ei haluta lähtee kotiin ollenkaan kun jää leikit kesken. Sit mennään naama mutrulla kotia päin;)