Syksyllä lähden töihin! (nyt vain laiskottelen...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippa

Jäsen
17.03.2005
771
0
16
No ei nyt sentään ihan laiskottelua ole tämä pph:n työ...Mutta elokuussa keskimmäiseni lähtee eskariin ja tein radikaalin päätöksen ja lähden itse töihin vuodeksi kodin ulkopuolelle ja tuo nuorimmainenkin menee sitten päiväkotiin hoitoon! Tyttökin täyttää silloin elokuussa jo 4v... Esikoinen ei ole ikinä "joutunut" päiväkotiin, nyt vähän jännittää, miten kaikki menee...Kuitenkin tavallaan jännittävän kivaa odottaa, mistä itselle löytyy työpaikka ja miltä tuntuu, kun kotia ei kukaan saa kaaokseen päivän aikana! :D

Hyviä puolia ehdottomasti se, että omat lapset saaneet olla kotonaan ja olen itse heidät tähän asti ruokkinut ja kasvattanut. Isoissa pk ryhmissä työskennelleenä myös pieni ryhmäkoko on hyvä juttu. Koululaisen ei ole tarvinnut tulla ikinä tyhjään kotiin, eikä koulujen lomat ole aiheuttaneet päänvaivaa, kun olen ollut kotona. Tässä hommassa pitää olla kotonaviihtyvää tyyppiä ja aika toimelias ja järjestelmällinen.... Kivaa hommaa, mutta vastuullista ja vaativaa huonolla palkalla... =)

Itse olen kunnallinen, varahoidot ainakin järkkääntyy varmemmin, kuin yksityisenä. Palkka määräytyy eri kunnissa vähän eritavoin, mutta jos 4 lasta hoidossa ja päivän pituus n. 10 h, niin taitaa olla jotakuin 1500?/ kk... siitä verot pois. Eli pieni palkka...

Yhteistyössä