Synnärille mukaan otettavat tavarat, mitä karsia tästä listasta tai puuttuuko jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninnu"

Vieras
Aloin pakkaamaan sairaalakassia ja tuntuu, että tavaraa kassiin kertyy paljon. Auttakaas kokeneemmat mitä jättää pois ja puuttuuko kenties jotain?

Hammasharjan runko-osa, laturi ja harjat, hammaslanka, hammastahna
dödö
shampoo, hoitoaine, saippua, pesusieni, naamanpesuaineet
perusrasva, lipogeeli, bebanthen, naamarasvat, kortisonivoide
hiuspanta, hiusharja
sisäkengät
vanulappuja, vanupuikkoja, liivinsuojia, siteitä
rintakumit
imetysliivit x2
puhelin, puhelimenlaturi, kirja
neuvolakortti, rahaa, evästä

Mies saa tuoda myöhemmin turvakaukalon, vauvan ja minun kotiutumisvaatteet.

Olen koittanut pakata kaikkia rasvoja ja pesuaineita vain pienet pullot tai tuubit mukaan, mutta silti tuntuu, että tavaraa kertyy ihan tolkuttomasti.
Paljonkohan noita liivinsuojia mahtaa kulua vuorokaudessa?

Ainakin 2008 kättäriltä sai liivisuojuksia ja siteitä. Samoin vanupuikkoja ja -lappuja.

Mulla tais olla mukana joku shampoon ja hoitoaineen näytepakkaus vai kaksi. Samoin rasvoista.

Rasvatkin sieltä sai, muistaakseni.

Aikamoinen voidearsenaali :) Kaikki sun tarpeeseen?

Mä jättäisin tuosta sisäkengät kun sairaalastakin saa, sekä rintakumit, vanupuikot, -laput ja raahaisin tavallisen hammasharjan sähköisen sijaan.

Liivinsuojia voi mennä ihan tolkuttomasti tai ei sitten yhtään, paha sanoa.

Hammasharjat?, kuinka monta sä oikein tarviit. Ostaisin tuota reissua varten ihan perinteisen harjan, enkä lähtis koko systeemiä kuljettaan.

Pesusieni? Ihan turha
Sisäkengät, siteet, rintakumit, ihan turhia

liivinsuojat ja sisäkengät jättäisin pois(mä olen ainaki kengät saanu sairaalasta),rintakumeja saa myös sairaalasta ja siteet.ponnareita?? (riippuu tietty tukasta :) ) ja kamera puuttuu :) eipä sinne mun mielestä ihan kauheasti tavaraa tarvinnu mukaan (millään kerroilla).Omat hygienia välineet on varmaan ne tärkeimmät :)

todellaki ne omat sisäkengät. sairaalan "tossut" haisee pahalle!! minusta ihan hyvä lista sulla :) laita sitä bebantteenia heti rinnanpäihin kun alat imettää jotta ei halkeile!! ihan hyvä muuteski olla omat rasvat niin ei tarvitse hälyytellä hoitajia usein.. särkylääkettä kyllä kandee pyytää sieltä. liivins. en tarvinnut koska laitoin heti kaalta kun maito alkaa nouseen niin helpottaa. oyssissa ainakin kaalta ihan talo tarjoaa :)

Mä karsisin tuota hygieniatuotearsenaalia, muutamassa päivässä et kaikkea tarvitse.

Ottaisin perusvoiteen joka käy vartalolle ja kasvoille (esim. apteekin humektan), dödö, shampoo. Shampoolla voi myös pestä vartalon jos ei siellä vartalolle tarkoitettuja aineita ole.

Kai sairaalassa nyt perusvoiteet löytyy?

mä olin 2 päivää synnärillä ja en tarvinnut liivinsuojia siellä silloin vielä ollenkaan. vaikka maitoa kyllä riitti vauvalle ja myöhemmin kyllä tarvin niitä koko ajan. rintakumeja en tarvinnut. siteitä sai sairaalasta. kirjaa en tarvinnut. tarviiko nyt pesusienikin välttämättä? siellä myös ihan perusnestesaippuaa on, että jos se kelpais pariks päiväks vartalon pesuun?

Mies tuo vauvan...? (Anteeks, oli pakko. :ashamed: )

Ite olen vasta lähdössä synnyttämään esikoista, joten kokemusta ei ole, mutta pakkasin mukaan omia sukkia kun moni on sanonut ettei sairaalan "putkisukat" tahdo pysyä jalassa. Omat liivinsuojat on myös, koska haluan käyttää kestosuojia. Shampoot ja saippuat ajattelin lainata synnäriltä. :)

[QUOTE="vieras";28115512]mä olin 2 päivää synnärillä ja en tarvinnut liivinsuojia siellä silloin vielä ollenkaan. vaikka maitoa kyllä riitti vauvalle ja myöhemmin kyllä tarvin niitä koko ajan. rintakumeja en tarvinnut. siteitä sai sairaalasta. kirjaa en tarvinnut. tarviiko nyt pesusienikin välttämättä? siellä myös ihan perusnestesaippuaa on, että jos se kelpais pariks päiväks vartalon pesuun?[/QUOTE]

niin toiki vois olla että jos ostat ihan normi hammasharjan käytät siellä sitä sen pari päivää?

Tota voidearsenaalia todellakin ihmettelen. Kauanko ajattelit siellä olla? Siis kun itse ainakin pärjäsin esikoisen kanssa mainiosti 6vrk naama- ja perusrasvalla +bebanthen ja huulirasva. Rintakumeja en ole koskaan ostanu valmiiksi,ja sairaalan sisäkenkiä oon käyttäny,samoin sairaalan siteitä.

[QUOTE="ninnu";28115441]Aloin pakkaamaan sairaalakassia ja tuntuu, että tavaraa kassiin kertyy paljon. Auttakaas kokeneemmat mitä jättää pois ja puuttuuko kenties jotain?

Hammasharjan runko-osa, laturi ja harjat, hammaslanka, hammastahna
dödö
shampoo, hoitoaine, saippua, pesusieni, naamanpesuaineet
perusrasva, lipogeeli, bebanthen, naamarasvat, kortisonivoide
hiuspanta, hiusharja
sisäkengät
vanulappuja, vanupuikkoja, liivinsuojia, siteitä
rintakumit
imetysliivit x2

Mies saa tuoda myöhemmin turvakaukalon, vauvan ja minun kotiutumisvaatteet.

Olen koittanut pakata kaikkia rasvoja ja pesuaineita vain pienet pullot tai tuubit mukaan, mutta silti tuntuu, että tavaraa kertyy ihan tolkuttomasti.
Paljonkohan noita liivinsuojia mahtaa kulua vuorokaudessa?[/QUOTE]

Sairaalan suihkussa on seinässä loota, josta saa yhdistettyä vartalonpesu/shampoota. Jos ne kelpaa, et tarvi omia. Mä totesin sairaalan shampoon hyväksi! Sairaalassa on myös vessoissa siteitä vaikka muille jakaa. Et tarvi niitä. Mun mielestä siellä oli liivinsuojiakin. Eikö yksi perusrasva riitä kasvoille? Sairaalassa on topsipuikkojakin. Sairaalassa on myös hyvät sisäkengät. Eikö tavallinen hammasharja ja tahna riitä?? Mun lista ois tällainen:

Hammasharja ja hammastahna
dödö
naamanpesuaine
perusrasva
hiuslenksuja ja hiusharja
rintakumit
imetysliivit x2
KAMERA ja tarpeeksi iso muistikortti!!
Aikakausilehtiä (kirjaa voi olla raskas lukea ja kaipaat kevyttä lukemista myös)

Se, minkä totesin tosi tärkeäksi sairaalassa oli imetysliivit ja hammasharja ja tahna.

Mulla oli dödö,hammaharja+tahna, hiusharja, imetysliivit, mp3-soitin, känny ja neuvolakortti. Ja yksi rasva. Pesuaineet ja siteet sai sieltä. Kumeja en tarvinnu enkä liivinsuojia. Tissirasvaa toivat purkissa joten sekin ois ollu turha omasta takaa. Sukat ei kyl pysyneet jalassa.

Noi hygieniatuotteet olen jo omastamielestäni karsinut minimiin, ongelmana on minun erittäin kuiva iho ja monista rasvoista ja pesuaineista saan heti allergisia reaktioita eli en haluaisi ottaa riskiä ja kokeilla sairaalan pesuaineita ja rasvoja (joista suurinosa reseptillä/apteekin tekemiä eli niitä tuskin saa sairaalasta). Sairaalasta saadussa opaskirjasessa kehoitettiin ottamaan omat sisäkengät ja rintakumit mukaan eli ilmeisesti niitä ei saa.

Hyvä tietää, että sairaalasta saa vanulappuja, vanupuikkoja, siteitä yms. niin ne jätän pois.

Ja mulla kävi silleenkin että synnytyksen jälkeen pamahti jalkoihin sellanen turvotus että omat kengät ei ois mahtuneetkaan. Laitoksenkin töppöset piti olla 2 numeroa suuremmat mitä normikoko on.

Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua, mutta: Omat rasvani ja pesuaineeni ovat siis osittain reseptillä ja osa apteekissa sekoitettuja eli sellaisia tuskin saa synnäriltä ainakaan heti ja kehoittivat ottamaan omat lääkket yms. mukaan eli ymmärsin, että koskee kaikkia reseptituotteita. Lisäksi ihoni on niin kuiva, että jos en sitä rasvaa heti suihkunjälkeen olen ongelmissa.

Liivinsuojia on hyvä olla mukana. Ainakaan TAYSissa ei osastolla ole liivinsuojia kuin korkeintaan joku näytepakkaus per synnyttäjä. Mä en kaivannut lukemista. Oli ihantarpeeksi puuhaa muutenkin ja jos luppoaikaa jäi niin nukuin pois univelkoja tai yritin keskittyä telkkariin. Eli kirja olis mun mielestä turha.

[QUOTE="ninnu";28115557]Noi hygieniatuotteet olen jo omastamielestäni karsinut minimiin, ongelmana on minun erittäin kuiva iho ja monista rasvoista ja pesuaineista saan heti allergisia reaktioita eli en haluaisi ottaa riskiä ja kokeilla sairaalan pesuaineita ja rasvoja (joista suurinosa reseptillä/apteekin tekemiä eli niitä tuskin saa sairaalasta). Sairaalasta saadussa opaskirjasessa kehoitettiin ottamaan omat sisäkengät ja rintakumit mukaan eli ilmeisesti niitä ei saa.

Hyvä tietää, että sairaalasta saa vanulappuja, vanupuikkoja, siteitä yms. niin ne jätän pois.[/QUOTE]

No sitten ymmärrän voiteiden tarpeen, niitä vaan reilusti mukaan vaikka veisivätkin tilaa :)

Yhteistyössä