Synnärille mukaan otettavat tavarat, mitä karsia tästä listasta tai puuttuuko jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle kans mun rasvat oli tärkeitä. Käytin sairaalan shampoota ja hoitoainetta. Olivat siis ihan "oikeita" eikä niitä pumppupulloja jotka käy kaikkeen. Muistaakseni Pantenea ja Fructista oli.

Itelle läppäri latureineen oli ehdoton. Olis tullut aika tosi pitkäksi ilman. Mut mä olinkin 11 päivää sairaalassa.

[QUOTE="ninnu";28115595]Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua, mutta: Omat rasvani ja pesuaineeni ovat siis osittain reseptillä ja osa apteekissa sekoitettuja eli sellaisia tuskin saa synnäriltä ainakaan heti ja kehoittivat ottamaan omat lääkket yms. mukaan eli ymmärsin, että koskee kaikkia reseptituotteita. Lisäksi ihoni on niin kuiva, että jos en sitä rasvaa heti suihkunjälkeen olen ongelmissa.[/QUOTE]

No sitten. onko se sähköharjaysteemi aivan pakko parin pv takia? Vähemmä tilaa veis normiharja.

Mä jättäisin kengät pois, suurimman osan voiteista pois (ellei oma iho välttämättä vaadi niitä joka päivä aamuin illoin, ja jaksat synnytyksestä väsyneenä myös itseäsi hoitaa yhtä säntillisesti mitä kotonakin ennen vauvaa), ja tosiaan hammasharjan hakisin kaupasta väliaikaiseksi.

Omia sukkia en suosittele, ellei satu löytymään niitä kiristämättömiä sukkia jo kotoa. Sairaalan sukat on kyllä karseet ja pyörii jaloissa miten sattuu, mutta ne on oikeasti ihan taivaallinen pelastus kun jalat alkaa turpoamaan!

Sairaalassa on aina kylmä, joten suosittelisin että otat mukaan vielä jonkun rennon vetoketjullisen hupparin tai neuletakin, jonka voit vetäistä päälle, ja löyhällä vyötäröllä olevat collegehousut. Sairaalassa voi pitää myös omia vaatteita halutessaan, ja itse vaihdoin heti omat vaatteet päälle kun heräämöstä kärrättiin huoneeseen.

Rintakumeja saat osastolta, samoin siteitä.

Juuri tuossa pari päivää tepsuttelin osastolla niillä sairaalan tossuilla ja ainakin täällä ne on semmoset kaameet kumiset läpsyt että varpaat oli hiertymillä jo pienen kävelyn jälkeen. Sähköhammasharjaa mäkin kotona käytän mut reissussa aina "tavallinen" mukana. Mulla naaman iho sellainen etten kyllä naamarasvaani jättäisi kotiin. Joka tapauksessa se on aika vähän tilaavievä putkilo. Sairaalasta saa bepnthenia ja sitä lammasrasvaa (mikä se nyt olikaan). Sukkia mäkin tuohon lisäisin ja ite ottaisin hiustenkuivaimenkin mukaan. Tosin tuokin riippuu hiuksista. Siteitä tosiaan täälläkin on sairaalassa. Ja muutenkin kannattaa muuten unohtaa ainakin alkupäivinä ohuet siteet kokonaan. Mankeloidulle alapäälle tuommoiset paksummat/pehmeämmät Vuokkoset on paljon mukavamman tuntuiset eikä hiosta... Onnea lähtöön sitten kun sen aika on! :)

Sairaalan vaatteita ajattelin käyttää niin ei tarvitse raahata niitä mukaan. Kun kävimme synnärillä niin siellä näytti olevan ihan "perus sairaalavaatteita" hyllyssä ja niillä olen aikaisemminkin pärjännyt jos olen sairaalassa (tosin muista syistä) olemaan. Voihan mies niitä vaatteitakin tuoda myöhemmin jos välttämättä omia vaatteita haluankin käyttää.

Hammasharjan runko-osa, laturi ja harjat -> pois, osta euron maksava tavis hammasharja sille reissulle.

hammaslanka, hammastahna

dödö

shampoo, hoitoaine, saippua, pesusieni, naamanpesuaineet -> itse pärjäsin hyvin yhdellä peruspesuaineella tuon reissun

perusrasva, lipogeeli, bebanthen, naamarasvat, kortisonivoide -> näistäkin riittää yksi perusvoide ja vaikka bebanthen huulirasvaksi

hiuspanta, hiusharja

sisäkengät -> saa sairaalasta

vanulappuja, vanupuikkoja, liivinsuojia, siteitä -> näistä en tarttenut mitään, siteitä sai sairaalasta, liivinsuojia on hyvä varata mukaan, toisaalta mieskin voi niitä tuoda jos maito nousee jo heti sairaalassa. Mulla ei sillai noussu että olisin suojia tarttenut, vasta yksi päivä kotiutumisen jälkeen nousi maito kunnolla.

rintakumit -> en ottanut mukaan mutta suosittelen :)

imetysliivit x2 -> oli mukana, mutta ei tartettu. Mieskin voi taas tuoda jos tarvii.

puhelin, puhelimenlaturi, kirja -> nää oli mulle tarpeellisia, kirjan tilalla kyllä lehtiä, joita en paljonkaan ehtinyt lukea

neuvolakortti, rahaa, evästä -> rahat voi jättää kotiin, naposteltavaa voi ottaa, mutta mies voi sit taas tuoda lisää niitäkin

Mies saa tuoda myöhemmin turvakaukalon, vauvan ja minun kotiutumisvaatteet. -> näin meilläkin.

Ja juu, mulla oli myös vaikka mitä purkkia ja purnukkaa mukana, olisin kyllä selvinnyt ihan vaikka pelkällä neuvolakortilla koko reissun :D Säilytystilat ainakin Tyksissä tosi ahtaat :) Ja ensi kerralla otan mukaan vauvalle kyllä tutin, vaikka ne ei sitä suosittele. Toka yö oli hirveä kun poika halusi imeä, ei osannut pitää nänniä kumminkaan suussa, huusi vain, joten imi sit lopulta tyytyväisenä mun etusormea koko yön. Aamulla oli käsi PIKKASEN krampissa :)

Ite en siellä tarvinnu oikeestaan muuta kun naama- yms. rasvat ja shampoon+hoitoaineen (käytin siellä suihkuissa olevaa hajustamatonta pesuainetta muuten, vaikka oma hajustettu oli mukana), harja, kamera (ei tullut käytettyä kun kännykällä kuvat otin), kännykän laturi. Omia alkkareitakin oli parit, mut käytin niitä sairaalan verkkoalushousuja kun jälkivuotoa tuli alkuun ihan reippaasti ja falskas välillä niistä Tenoista.:D

Oltiin vauvan syntymän jälkeen 9 päivää siellä, ite siihen päälle vielä 3 päivää ennen synnytystä kun käynnistäminen kesti. Eli aika.vähällä pärjää, lukemiset sun muut oli mun kojdalla ihan turhia.:) Ja isä voi tullessaan käymään tuoda, jos jotaan tarvii.

Jos kaikki menee hyvin ja ootte sen 2-3 päivää siellä ni ei siinä oikeesti kummempia tartte. Meillä veny siihen 9 päivään kun pojan bilirubiinit heitteli. Joten etukäteen ei voi tietää tuleeko lyhyt vai pidempi reissu.

Liivinsuojat kannattaa ehdottomasti olla! Minulla oli vain yhdet mukana ja jouduin olemaan märissä vaatteissa ja lakanoissa sairaala-ajan kun sairaalalla ei ollut liivinsuojia. Paperi ei toimi liivinsuojina.

[QUOTE="...";28115769]Et tarvitse, saat sairaalasta:

sisäkengät
vanulappuja, vanupuikkoja, liivinsuojia, siteitä
rintakumit[/QUOTE]

Riippuu edelleenkin sairaalasta. Kättärillä ei ollut liivinsuojia tai sisäkenkiä.

Itse olen tyksissä synnyttänyt. Rintakumin sai jos sellaista tarvitsee. Samoin niitä siteitä kyllä löytyy. Rintaliivinsuojia ei meidän sairaalassa ollut, joten ensimmäisen lapsen kohdalla jouduin miehen pyytämään ostamaan niitä lisää sairaalaan. Mutta jos teillä on lyhyt matka, niin voithan esim jättää ne liivinsuojat kotiin ja mies sitten tuo jos tarviit. Kuten ketjusta huomaat, toiset ei tarvitse ollenkaan ja sitten kuten itse niin eka paketti kului melkein sairaalassa (sitä maitoa siis suihkusi ekat päivät kirjaimellisesti)

Vaikkei ne sairaalan sisäkengät mitkään hehkeet ollu, niin itse ainakin pärjäsin niiden kanssa.

Tosiaan, sitä tavaraa kannattaa ottaa mielummin vähä naftimmin mukaan, sitä saa kuitenkin aina lisää sinne tarvittaessa miehen avustuksella :)

Mulla ainaki oli niin vähän säilytystilaa ja ylipäätänsä mitään liikkumatilaa sängyn ympärillä, et hyvä jos tossunsa sai potkittua sängyn alle pois edestä :|

Perusvoiteta ja bepanthenia on saanut ihan pyytämällä, antavat lääkemittaan, missä on kansi päällä. Jotain perusvoidetta taisi olla pullo suihkuhuoneessakin, jos ei jopa omassa huoneessa lavuaarin hyllyllä.

Huulirasva taisi puuttua listasta. Sairaalassa huulia aina kuivaa normaalia enemmän.

Rintakumit kannattaa kyllä ottaa, ainakaan Seinäjoella ei niitä ollut vaan kätilöt passittivat miehen rintakumiostoksille kun todettiin että tarvitsen niitä :D Liviinsuojiakaan en nähnyt missään, mulla oli omat mukana niin en kysynyt olisiko niitä saanut jostain. Siteitä on synnärillä.

Mä ottaisin jonkin mukavan ja lämpimän vetoketjullisen (tai napillisen) collegehupparin tai neuletakin, sairaalassa oli kylmä. Siellä oli kyllä ohuita aamutakkeja joita voi laittaa sen imetysmekon päälle, mutta ne eivät olleet kovin lämpimiä ja toisekseen sellanen pitkä aamutakki oli hankala kun imetti sängyllä ja jouduin aina riisumaan sen. Mies toi mulle collegetakin joka oli mukava ja käytännöllinen.

[QUOTE="vieras";28116168]Rintakumit kannattaa kyllä ottaa, ainakaan Seinäjoella ei niitä ollut vaan kätilöt passittivat miehen rintakumiostoksille kun todettiin että tarvitsen niitä :D Liviinsuojiakaan en nähnyt missään, mulla oli omat mukana niin en kysynyt olisiko niitä saanut jostain. Siteitä on synnärillä.

Mä ottaisin jonkin mukavan ja lämpimän vetoketjullisen (tai napillisen) collegehupparin tai neuletakin, sairaalassa oli kylmä. Siellä oli kyllä ohuita aamutakkeja joita voi laittaa sen imetysmekon päälle, mutta ne eivät olleet kovin lämpimiä ja toisekseen sellanen pitkä aamutakki oli hankala kun imetti sängyllä ja jouduin aina riisumaan sen. Mies toi mulle collegetakin joka oli mukava ja käytännöllinen.[/QUOTE]

Sairaalassa voi olla joo kylmä. Synnärillä ei ollu niissä hormonihuuruissa. Kamalan lämmin koko osastolla.

juu mä luulen kanssa että osa noista listan tuotteista on turhaa. Siellä pärjää hyvin ihan sampoon ja hoitoaineen turvin, dödö, hammasharja+tahna, hiusharja, kotiutumisvaatteet. Siellä ei edes tule mieleen hinkata itseään ties millä aineilla ja rasvailla päälle. Kunhan peseytyy, ja sit äkkiä pienen nyytin viekkuun :)

Taysissa ei myöskään ole sisäkenkiä! Tai on, mutta ei kaikille synnyttäjille. Pakkaa myös isälle mukaan sisäkengät (meillä ainakin kaivattiin, kun jouduin omimaan miehen sisäkengät, kun sairaalassa ei ollutkaan).

Jos olet herkkäihoinen, ehkä kannattaa ottaa omat vaatteet mukaan. Sairaalan vaatteet pestään todella voimakkailla aineilla ja monet saa iho-oireita niistä. Itselle korvaamattomat oli villasukat. Sairaalassa oli tosi kylmä ja Taysissa peittoina käytetään froteepyyhkeitä... Ei paljon lämmittänyt, kun ilmastointi puhalsi täysillä ja oli menettänyt 1,5 litraa verta.

Omilla siteillä ei tee alkupäivinä yhtään mitään. Vuoto on niin runsasta, että tulee tavallisesta siteestä heti läpi. Sairaalasta saa niitä kunnon vaippoja :) Itse ottaisin oman imetys topin/paidan. Sairaalan kaavussa tunsin itseni "sairaaksi".

Mulla oli ekalla kerralla mukana urheilukassillinen tavaraa, kun menin käynnistykseen ja oli peloteltu, että siinä voi kestää päiväkausia ennenkuin vauva syntyy. Oli lehtiä, kirjoja, syötävää, vaatteita ja tietty kaikki hygieniakamppeet ja kamerat. En olisi tarvinnut kuin pienen repun, jossa neuvolakortti, ohut kirja ja hammasharja :D

Nyt seuraavalla kerralla pakkaan nämä:
- neuvolakortti
- hammasharja, lankain ja tahna
- hiusharja ja pari ponnaria
- Bepanthen + joku kevyt perusvoide
- omat löysät verkkarit ja edestä vetoketjulla/napeilla aukeava fleece/neuletakki
- isot (=miehen) villasukat
- kamera tyhjällä muistikortilla+ laturi
- kännykän laturi
- naposteltavaa
- rintakumit+maidonkerääjät (varmuuden vuoksi, viimeksi maitoa valui valtoimenaan jo 2kk ennen synnytystä)
- liivinsuojia paketillinen (kertakäyttöisiä, kotona sit kestoja)
- imetysliivit/-toppi

Ehkä
- joku ohuehko hömppäkirja
- olosuhteista riippuen lompakko/rahaa
- vihkonen ja kynä muistiinpanoja/päiväkirjamerkintöjä varten

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="ninnu";28115441]Aloin pakkaamaan sairaalakassia ja tuntuu, että tavaraa kassiin kertyy paljon. Auttakaas kokeneemmat mitä jättää pois ja puuttuuko kenties jotain?

Hammasharjan runko-osa, laturi ja harjat, hammaslanka, hammastahna
dödö
shampoo, hoitoaine, saippua, pesusieni, naamanpesuaineet
perusrasva, lipogeeli, bebanthen, naamarasvat, kortisonivoide
hiuspanta, hiusharja
sisäkengät
vanulappuja, vanupuikkoja, liivinsuojia, siteitä
rintakumit
imetysliivit x2
puhelin, puhelimenlaturi, kirja
neuvolakortti, rahaa, evästä

Mies saa tuoda myöhemmin turvakaukalon, vauvan ja minun kotiutumisvaatteet.

Olen koittanut pakata kaikkia rasvoja ja pesuaineita vain pienet pullot tai tuubit mukaan, mutta silti tuntuu, että tavaraa kertyy ihan tolkuttomasti.
Paljonkohan noita liivinsuojia mahtaa kulua vuorokaudessa?[/QUOTE]

Älä nyt mitään sähköhammasharjaa raahaa, eurolla saat kaupasta tavisharjan, joka kyllä ajaa asiansa ja jota voit sitten myöhemminkin käyttää matkahammasharjana.
Noita perusrasvoja sairaaloissa nyt on yleensä, mutta jos sinulla tosiaan on tarkat vaatimukset että pitää olla just sitä yhtä ainoaa sopivaa rasvaa, niin ota rasvat mukaan. Jos on jotain pieniä pulloja mihin saisit noita shampoita yms niin hyvä.
Sairaalasta saa tohveleita, liivinsuojia, vanupuikkoja ja pumpulia/vanulappuja.

Pieni lisäys listaasi: Kamera ja kameran laturit ja muistikortti mihin mahtuu kuvia vauvasta!!

Mä jättäisin kengät pois, suurimman osan voiteista pois (ellei oma iho välttämättä vaadi niitä joka päivä aamuin illoin, ja jaksat synnytyksestä väsyneenä myös itseäsi hoitaa yhtä säntillisesti mitä kotonakin ennen vauvaa), ja tosiaan hammasharjan hakisin kaupasta väliaikaiseksi.

Omia sukkia en suosittele, ellei satu löytymään niitä kiristämättömiä sukkia jo kotoa. Sairaalan sukat on kyllä karseet ja pyörii jaloissa miten sattuu, mutta ne on oikeasti ihan taivaallinen pelastus kun jalat alkaa turpoamaan!

Sairaalassa on aina kylmä, joten suosittelisin että otat mukaan vielä jonkun rennon vetoketjullisen hupparin tai neuletakin, jonka voit vetäistä päälle, ja löyhällä vyötäröllä olevat collegehousut. Sairaalassa voi pitää myös omia vaatteita halutessaan, ja itse vaihdoin heti omat vaatteet päälle kun heräämöstä kärrättiin huoneeseen.

Rintakumeja saat osastolta, samoin siteitä.

Samaa suosittelen. Mun mielestä oli mukava vetää oma (tai miehen kun ei mutu mahtunut :D) päälle, ja omat tossutkin oli kivat siellä. Naistenklinikalla on ainakin hiustenkuivaaja suihkussa, tuohon .. #29 viestiin vitaten.

Ja mulla oli kyllä omia sukkia, mikä oli tosi kiva. Ja suklaata :D. Sekin oli kiva :D.

Yhteistyössä