Synntys lähellä(kö)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv35

Vieras
Täällä olotila on kuin norsulla posliinikaupassa=)
Vatsa on valtava ja olotila sen mukainen.

Nyt tässä reilun viikon ajan olen ollut todella kipeä ja tuskainen. Käveleminen ei onnistu enää ollenkaan. Alapäätä jumottaa oikein reilusti. Sen tiedän, että tämä kipu ei ole enää mitään liitoskipuja vaan aivan jotain muuta. Liitoskipuja minulla on ollut hyvän aikaa jo, viikoilta 29 lähtien. Tämä kipu on tuolla synnytyskanavassa olevaa kipua. Lapsen pää siellä painaa.
Lisäksi minulla on reilun viikon ajan ollut hyvin jumottavaa kipua alaselässä, niinkuin menkat alkaisivat. Kipu on välillä lievempää ja kestää vain 20sek. Toisinaan taas polttaa oikein kunnolla ja ne kestävät jopa reilun minuutin. Kuitenkin niitä tulee aivan liian harvoin. Saattaa olla tunti-kaksikin väliä ettei kipua tunne, mutta sitten taas ne ilmaisevat olemassa olostaan. Voisiko nämä olla jo niitä ns.supistuksia? Muuta selitystä en näille kiville keksi. Niitä ennakoivia supistuksia minulla on jo myös ollut ja nämä supistukset on ihan erilaisia ja voimakkaampia.

Kävin tässä lääkärissa ja kyllä lääkäri oli sitä mieltä, kun tutki, että vauva voi syntyä koska vain. Kohdunkaula on koko matkalta jo pehmonen, vauvan pää on laskeutunut jo synnytyskanavaan. Harmi vain, että paikat on kuitenkin vielä n.1cm kiinni. Lääkäri ihmetteli sitä, että miten on mahdollista että jo tässä vaiheessa tilanne on tämä. Sanoin, että vaikka olen rv35, niin vauva vastaa kooltaan jo viikkoja 38-39, eli se on aivan valmis syntyväksi. (Tämä asia on todettu äitipolilla).
Millä ihmeellä noita supistuksia voisi lisätä ja saada synntyksen käynnistymään? Se kun ei ole mitään mukavaa taistella näiden kipujen kanssa enää kovin kauaa.

Kun olisi joku viisas joka antaisi näihinkin mietteisiin vastauksen. Onko kellään muulla odottajalla ollut samanlaista tilannetta?

Sinuna lepäilisin ja odottelisin vaan.
Synnytystä on yleensä mahdoton käynnistää kotikonstein, jos vauva ei ole vielä valmis tulemaan maailmaan. Ajattele vauvaasi.Että se tulee, kun on valmis ja kypsä.Tärkeintähän on vauvan valmius eikä omat kivut.

Perinteiset konstit sauna, seksi,siivoaminen,syöminen voivat joissain tapauksissa(mulla ei oo koskaan auttanu) auttaa synnytyksen käynnistymiseen.Varsinkin seksi eli miehen siemenneste voi kypsyttää tilannetta.Rintojen hieronta voi myös auttaa.Lisätä supistuksia...

Tsemppiä synnytykseen!

Kyllä nuo sun polttelut ovat tietynlaisia supistuksia.Ennakoivia kuitenkin.
Eli varsinaisista synnytyssupistuksista ei voi sit erehtyä.Mä en ainakaan pystyny olee paikoillaan,kun niitä tuli,vaan koko ajan oli pyöriteltävä lantiota ja hengitettävä syvään,ne oli niin kipeitä.Ja niitä tuli säännöllisesti ja lyhyin väliajoin.

Mikä kiire jos olet vasta raskausviikolla 35? Vauvahan saattaa noilla viikoilla joutua vielä keskolaan.. TUskin kukaan sitä vapaaehtoisesti haluaa??
Ja on tutkittu, että vauvan keuhkotkin ovat valmiit yleensä vasta rv 37 jälkeen.

Yhteistyössä