synnyttäjät kotiutetaan aiemmin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumihiutale leijailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä synnytin kuopuksen perjantai iltapäivänä ja olisin ollut jo valmista kauraa lähtemään lauantaina kotiin,mut oli pakko olla sunnuntaihin koska silloin oli vasta lastenlääkäri taas paikalla.Jos kaikki on ok niin miks siellä sairaalassa pitäis turhaan maata?Ja sehän maksaakin vielä.. :xmas:

Nuorin syntyi aamupäivällä klo 12.46 ja seuraavana päivänä olisin voinut päästä kotiin mutta silloin lääkäri oli sitä mieltä että seurataan vielä hengitystä kun oli tiheää.Ei siinä kuitenkaan mitään ollut.Olin sairaalassa to-la.Keskimmäisestä olin myöskin ti-to.Esikosta ke-su.

Ei ainakaan täkäläiseltä synntysosastolta ketään AJETA pois. Kotiinlähtölupa kyllä annetaan jossakin vaiheessa, mutta jos äiti haluaa vielä harjoitella vauvan kanssa elämistä osastolla, osastolla saa olla vaikka kuukauden ;)

Mä olin ekan kanssa vähän vajaa 2vrk ja tokan kanssa vajaan vuorokauden sairaalassa.
Periaatteessa ainakaan ketään ei potkita pois, eli saahan siellä olla jos siltä tuntuu, vaikka keskimäärin ajat olisikin lyhentyneet.
Mutta musta ainakin oli ihanaa, että sai lähteä kotiin kun siltä tuntui ja itsellä ja vauvalla kaikki ok.

Meillä kuitenkin sairaalaan on 10 minuutin matka jos joku hätä tulee, niin mieluummin olen toipuillut kotona.
En siellä sairaalassa koskaan ole saanut nukuttua kunnolla, ruoka on mitä on ja se laitosmaisuus ja oman rauhan puuttuminen on alkanut ahdistaa jo muutamassa tunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
mä synnytin la iltana/yönä ja maanantai aamuna mut potkittiin ulos. ja esikoisesta kyse. olin vähän että täh?! mut ei tapahtunut suomessa...

missa maassa tapahtui, jos saan kysya? Ite lahdin seuraavana paivana kotiin, ei ollut mitaan syyta sairaalassa viipya, enka pystynyt sairaalassa edes nukkumaan. Seuraavina paivina midwife kavi kotona, eika sairaalassa jouduttu enaa kaymaan. Olisin tullut hulluksi jos pidempaan olisivat pitaneet...

Englannissa synnyttaessani olivat haatamassa ovesta ulos 5 tuntia synnytyksen jalkeen - ihan suositusten mukaan. Etukateen jo olivat sita mielta etta mita sita turhaan sairaalaan, kotona vaan, mutta siihen en suostunut. Enka suostunut lahtemaan 5 tunnin jalkeenkaan ( poika syntyi 2:15 aamulla)....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä synnytin la iltana/yönä ja maanantai aamuna mut potkittiin ulos. ja esikoisesta kyse. olin vähän että täh?! mut ei tapahtunut suomessa...

missa maassa tapahtui, jos saan kysya? Ite lahdin seuraavana paivana kotiin, ei ollut mitaan syyta sairaalassa viipya, enka pystynyt sairaalassa edes nukkumaan. Seuraavina paivina midwife kavi kotona, eika sairaalassa jouduttu enaa kaymaan. Olisin tullut hulluksi jos pidempaan olisivat pitaneet...

synnytit varmaan jenkeissä, vai miten? =) mä synnytin jenkeissä. Kun olin ollut kotona päivän vauvan kanssa, itkin, että jospa olisin saanutkin olla sairaalassa kauemmin :D oli niin hyvät oltavat siellä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Englannissa synnyttaessani olivat haatamassa ovesta ulos 5 tuntia synnytyksen jalkeen - ihan suositusten mukaan. Etukateen jo olivat sita mielta etta mita sita turhaan sairaalaan, kotona vaan, mutta siihen en suostunut. Enka suostunut lahtemaan 5 tunnin jalkeenkaan ( poika syntyi 2:15 aamulla)....

Oho, ompas heilla ollut kiire sinusta eroon ;) olen siis tuo aiempi vieras, ja englannissa myos synnytin pari vuotta sitten, tuolloin ei ketaan pois ajettu, mutta sai lahtea kun laakari oli vauvan tarkastanut ja tunsi olevansa valmis kotiutumaan. En sitten tieda missa vaiheessa olisivat laittaneet kotiin jos ei itse olisi ilmaissut haluaan lahtemiseen... Mutta tuohon kotisynnytykseen suhtaudutaan paljon "paremmin" kuin suomessa, ja minakin olen miettinyt sita talle kakkoselle, mutta sen nakee sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

synnytit varmaan jenkeissä, vai miten? =) mä synnytin jenkeissä. Kun olin ollut kotona päivän vauvan kanssa, itkin, että jospa olisin saanutkin olla sairaalassa kauemmin :D oli niin hyvät oltavat siellä :heart:

Briteissa synnytin ;) Mina olisin itkea vollottanut jos eivat olisi kotiin paastaneet, inhosin sairaalassa oloa...

Alkuperäinen kirjoittaja aiempi vieras:

Oho, ompas heilla ollut kiire sinusta eroon ;) olen siis tuo aiempi vieras, ja englannissa myos synnytin pari vuotta sitten, tuolloin ei ketaan pois ajettu, mutta sai lahtea kun laakari oli vauvan tarkastanut ja tunsi olevansa valmis kotiutumaan. En sitten tieda missa vaiheessa olisivat laittaneet kotiin jos ei itse olisi ilmaissut haluaan lahtemiseen... Mutta tuohon kotisynnytykseen suhtaudutaan paljon "paremmin" kuin suomessa, ja minakin olen miettinyt sita talle kakkoselle, mutta sen nakee sitten..

joo 5 tuntia on kyllä aika vähän. Miten sitä kärsii istumaan edes autossa? :x Usa:ssakin synnytetään enemmän omassa kodissa. Mutta oli niin ihana sairaala ja lääkäri myös. Voisin tehdä sen millon vaan uudestaan siellä =)

Alkuperäinen kirjoittaja aiempi vieras:

Tama oli minulle kolmas synnytys joten tiesin jo etukateen kuinka oma kroppani synnytykseen suhtautuu. Joten silla en halunnut kotiin jaada ja osastollekin sitten jain pariksi paivaksi. Muutenkin koko homma oli aika painajaismainen - meita oli tungettu 10 naista samaan huoneeseen jotta oli siina lepaaminen kovilla. Minulle nousee aina todella korkea kuume synnytyksen jalkeen jostain syysta ,,,, Muut kolme synnytysta olivat USAssa ja joka kerta oli sen pari paivaa osastolla.

mä synnytin torstaina klo 11 ja pääsin kotiin samana päivänä klo 17 jälkeen. Kyseessä kolmas lapsi ja pyysin jo etukäteen polikliinista synnytystä, jos kaikki menisi hyvin. Kahdesta aiemmasta olen ollut yhden yön sairaalassa. Ja ihan Suomessa on lisäännytty...:D

Yhteistyössä